Forlax

Onze dochter heeft sinds ze geen bv meer krijgt erg veel last van harde ontlasting.

We hebben alle middeltjes die je maar kan bedenken gebruikt en ook krijgt ze speciale voeding, maar niks helpt.

We hebben woensdag een afspraak bij een kinderarts.

Helaas hoor ik niet van die goede verhalen over haar.

Ze zou nogal snel klaar staan met het middeltje “Forlax”.

Volgens deze arts een onschuldig, maar een kinderarts in een ander ziekenhuis zou hier heel anders over denken.

Heeft iemand ervaring met dit middeltje?

Ja, mijn oudste dochter neemt het zo nu en dan als ze last heeft van haar buik. En harde ontlasting (keutels) heeft. Maar mijn oudste dochter is daarmee begonnen toen ze bijna 4 was, dus op heel jonge leeftijd heb ik er geen ervaring mee, maar bij Jinte werkt het super! Binnen een week is haar ontlasting weer normaal, dan doen we nog een paar dagen een half zakje en dan kan ze er weer tegen!

Mijn zoontje Cas is prematuur geboren (31weken) en had na de bv (1 maand, toen was het op :cry: ) ook last van harde ontlasting.

We zijn toen hij 2 maanden oud was (dus eigenlijk de uitgerekende datum ongeveer) overgestapt naar Nutrilon Omneo, paar weken later kwam daar via de kinderarts Forlax bij.

Volgens onze kinderarts kan Forlax totaal geen kwaad. Ik was erg voorzichtig met toedienen (1/2 zakje ipv 1 zakje), maar de kinderarts gaf meerdere malen aan dat het geen kwaad kon. Daar heb ik maar op vertrouwd (tja, murw geslagen door de ziekenhuisperiode :shifty: )

Na een maand of 2 ging het beter en ben ik gaan afbouwen. Hij heeft maximaal 2 zakjes per dag gekregen (4 voedingen met een half zakje, 3 voedingen zonder)

Volgens mij heb ik nog 3 dozen staan :think: . Dit kwam omdat Forlax bij ons alleen vergoed werd als het als een chronische aandoening aangemerkt werd door het ziekenhuis, ik kreeg toen via de apotheek ook de chronische hoeveelheid mee :shifty:

Succes! ´t is zo zielig om die kleintjes te zien worstelen om de boel eruit te krijgen :cry:

ook hier 2 prematuurtjes die forlax hebben gahad.

Frlax kan echt geen kwaad. Het zijn namelijk “gewoon” vezeltjes.

Net als movicolon. Gewoon geven. Ze mogen het zelfs een hele tijd gebruiken… en toch gaat dat dan weer tegen je gevoel in :wink: Dat weet ik ahd ik ook maar de kinderarts drukte mij ook echt op het hart dat het geen kwaad kon. En dat is echt een geweldig fijne en leuk kinderarts. Haar vertrouw ik volledig.

Sterkte

Wij hebben inderdaad Forlax gekregen.

Om te beginnen 1 zakje per dag.

Als dat niet werkt mogen we meer gaan geven.

Het is dus even kijken wat voor onze dame het beste is.

We hebben nu 2 dagen wat gegeven, maar helaas nog zonder resultaat :?

In de bijsluiter staat dat het 24 tot 48 uur duurt voordat je effect ziet, dus we wachten morgen nog even af.

Poept ze dan nog niet dan geven we zaterdag 2 zakjes.

Ik vind het nogal wat, zoveel van dat “goedje” in zo’n klein mensje stoppen.

Dat vond ik ook… :hug:

Succes ermee, hopelijk gaat het snel beter!

@Lotte wrote:

Wij hebben inderdaad Forlax gekregen.

Om te beginnen 1 zakje per dag.

Als dat niet werkt mogen we meer gaan geven.

Het is dus even kijken wat voor onze dame het beste is.

We hebben nu 2 dagen wat gegeven, maar helaas nog zonder resultaat :?

In de bijsluiter staat dat het 24 tot 48 uur duurt voordat je effect ziet, dus we wachten morgen nog even af.

Poept ze dan nog niet dan geven we zaterdag 2 zakjes.

Ik vind het nogal wat, zoveel van dat “goedje” in zo’n klein mensje stoppen.

Het duurt bij mij ook altijd lang voordat het werkt. Ik heb een aantal keer movicolon gehad. Dat is hetzelfde en duurt altijd langer dan op de verpakking staat.

Hoe gaat het nu?

We hebben een spontane poepluier.

Hoe blij kan je zijn :wink:

De kleine meid was de hele middag al onrustig, huilerig en liet steeds stinkende windjes, dus ik heb regelmatig in haar luier gekeken.

Toen ik haar vanavond naar bed bracht was de luier goed gevuld.

Pff, wat een opluchting.

Nu is het zoeken naar de juiste hoeveelheid Forlax.

Blijven we 1 zakje per dag geven of gaan we kijken of een halve ook genoeg is.

Maar voor nu zijn we vooral erg opgelucht.