forel, wat kan ik ermee?

ik heb 2 forellen uit de vriezer gehaald.

Maar wat kan ik er eigenlijk mee? in de zomer doen we ze altijd op de bbq, en hoewel eht weer lekker genoeg is, ben ik dat toch niet van plan :slight_smile:

maar wat doe ik er dan wel mee?

:think: :think:

en nu kan ik op internet op zoek gaan naar een lekker recept, maar ik zie hier op kok altijd veel creatieve koks langskomen, dus vraag het liever hier!

dus kom maar op met jullie tips/ideeen!

In alufolie en dan de oven in. :thumbup: Kruiden erbij die je lekker vind en bij vis passen (of een kant en klare kruidenmix) een stukje citroen erbovenop en voila heerlijke gestoomde forel. :drool: Je kunt zelfs als je het jezelf heel makkelijk wilt maken er wat klein gesneden aardappeltjes bij in doen zodat die tegelijk met de forel garen. Ze nemen dan natuurlijk ook de smaken van de forel in zich op. Evt zelfs wortel maar die vind ik wat te zoet voor gelijk bij in de folie.

en hoe lang doe je hem dan in de oven? :think:

Das een lastige, forel heeft niet altijd een standaard gewicht. Misschien dat Google je kan helpen met de tijd? :think: Er is vast een vuistregel (achterin kookboeken staan die ook vaak) mbt zoveel gram vis zolang op zoveel graden. Even op de keukenweegschaal voor je hem inpakt.

dat ik daar zelgf niet even aan gedacht had :oops: bedankt :slight_smile: mijn margriet kookboek zal vast wel raad weten :mrgreen:

Ik vind dat forel helemaal niet zoveel nodig heeft aan kruiden, de vis is al erg lekker van zichzelf :drool:

Ik maak meestal een ‘marinade’ van olijfolie, peper (versgemalen), beetje zout en knoflook. Dat smeer ik over en in de forel, in alu inpakken en in de oven (met een ‘gemiddelde’ forel is 15 minuutjes lang genoeg volgens mij…). Evt de forel vullen met cherrytomaatjes en/of uien is ook erg lekker!

Ik heb er 5 in de kast…en ik kijk er altijd overheen aangezien ze een beetje deel van de inrichting zijn geworden en ik er echt nooooit inkijk. :shifty: Je bent er niet alleen in. :wink: Hopelijk vind je wat lekkers en lukt het zodat je heerlijk eet vanavond! (het is overigens best BBQ weer :angel: )

ik maak ze graag in de oven klaar in alu folie, schijfje citroen, rozemarijn thijm en meer van zulks, klntje kruidenboter in t buikje en smullen maar

voor de tijd moet je idd even op gewicht kijken :smiley:

roken is ook lekker, maar dan moet je dus wel een rookoventje hebben, mijn hub rookt regelmatig vis voor me

Even kort bakken in de grillpan. Meer zou ik er niet mee doen eigenlijk. Smaak op zich :thumbup:

hij ligt nu in de oven, met alleen wat kruiden en de aardappeltjes (hoezo te lui om een pan extra af te wassen :oops: )

benieuwd of het gaat smaken!

en en en ???

owww hij was heerlijk! :drool: :drool: jammer dat hij zo snel op was :oops:

de aardappeltjes zal ik de volgende keer niet in het pakketje erbij doen, maar sophie vond dat wel leuk, ee pakketje met vis en aardappeltjes :mrgreen:

bedankt voor jullie tips! heb meteen mijn mama gesmst of ik de andere vissen ook mag komen halen :oops:

Waren de aardappeltjes niet helemaal gaar? Kleine stukjes is het motto, en anders de volgende keer iets voorkoken. :thumbup: Maar idd forel is heerlijk! 1 van de weinige vissoorten die ik eet want ik kan zooo niet tegen graatjes. :shifty: :lol: Groot gelijk dat je er nog wel een paar lust :mrgreen: