fopspenen >18maanden?

Mijn zoontje heeft altijd het liefst fopspenen van Avent gehad. ik moet eerlijk zeggen dat ik de spenen die hij nu heeft al een half jaar gebruik :oops: , niet volgens de regels lees ik. Misschien toch maar nieuwe kopen dan. Maar ik kan nergens AVent spenen vanaf 18 maanden vinden! Klopt dit? Maakt een het uit als het een speen tot 18 maanden is?

Of moet ik het hem maar eens afnemen :think: …hij gebruikt het om in te slapen en is er zooo gek van…

oooh nou lees ik ook nog op een site dat spenen 2x per week uitgekookt moeten worden :eh: Doen jullie dat ook nog steeds? Voel me nu helemaal een slechte moeder (met z’n vieze oude spenen :roll: )

Nou ik doe dat ook niet hoor, hij draait wel eens mee in de afwasmachine.

Ik moet zeggen dat ik ook geen fiep kan vinden van 18+ of erger nog 2+

Damian heeft zijn fiep nog steeds :oops: (alleen snachts)

Difrax heeft wel 18+ maar dan zitten Damian zijn lippen altijd zo raar.

Onze dame heeft ook altijd Avent spenen gehad (die ik gewoon hield totdat ze kapot waren, wel vaak controleren dus op ‘sneetjes’ en oneffenheden en ook nooit uitkookte). Ze heeft altijd de ‘grootste’ speen gehad die tot 18 maanden totdat ze em wegdeed (was ze net nog geen 3 jaar).

Ons manneke heeft ook Avent en hier hetzelfde en dat gaat prima. Gewoon lekker laten tutten.

Je kan gewoon een nieuwe 12+ speen kopen hoor. Deden wij ook totdat we met de speen stopten en toen was mijn dochter bijna 3. Volgens mij heeft het uitkoken van spenen geen zin meer als ze een maandje of vier zijn en dingen in hun mond gaan stoppen. Ik heb het zelf wel langer gedaan omdat ik de speen meekookte met de flessen, tot 6 maanden iedere dag en daarna iedere week 1 keer. Ben geloof ik toen mijn dochter iets van 1 jaar was ermee gestopt .Bij mijn zoon ben ik er eerder mee gestopt. De flesjes gingen gewoon mee in de afwasmachine en als er een speen niet gebruikt werd ging ie ook de afwasmachine in.

Mijn dochtertje wil alleen bibi, en die heeft ook alleen 12+.

weet dat difrax 18+ heeft, maar vind die raar bij mijn dochtertje zitten, en ze wil ze ook niet.

Maar het maakt helemaal niet uit hoor !!

En ik kook de spenen ook niet 2 x per week uit moet ik eerlijk zeggen, ik koop wel regelmatig een nieuwe speen.

ik heb die ook nog nooit gevonden. daisy heeft ook vanaf het begin avent gehad. erge fijne speen. ik heb geen idee tot wanneer ik ze heb uitgekookt, maar iig al heel lang niet meer. wel afspoelen, en controleer regelmatig op scheurtjes enzo. toevalig laatst een nieuw setje gekocht, en toen zag ik hoe er nieuw uitzien :mrgreen: die oude zijn niet smerig ofzo hoor, maar de tuit is niet doorzichtig meer zegmaar :lol:

ze vind vooral de blauwe het lekkerst :mrgreen: