Fopspeen reinigen

Op de verpakking van de Nuby fopspeen staat dat je hem nooit mag reinigen in een stoomsterilisator.

Ik doe dit dus wel, wist niet dat het niet mocht, en de kraamverzorgster deed het ook in de eerste week :?

Kan het kwaad? en hoe reinigen jullie de fopspeen?



tnx :-*

hoe jij het ook doet, en is altijd goed gegaan.

Ik mikte hem in de waterkoker :mrgreen: Was tip van de kraamverzorgster. Water koken en als het kookt floep speen erbij en even door laten borrelen. Ding slaat vanzelf af. Daarna met vork speen eruit vissen.

ik heb de fopspenen ook altijd in de stoomsterilisator gehad en dat is altijd goed gegaan. Ze gaan nu mee in de vaatwasser :wink:

Oh ik doe ze ook altijd in de sterilisator,



maar ik gebruik die van difrax, zou het verschil maken?

Ze wil nu wel geen tut maar in het begin deed ik ze in een soeptas en kookte ze in de micro golfoven! !(ook maar omdat ik gelezen had dat de sterilisator niet mocht!?) :wink:

gewoon in een pan kokend water samen met flesjes, kolf en dergelijke.

@Ashes wrote:

Op de verpakking van de Nuby fopspeen staat dat je hem nooit mag reinigen in een stoomsterilisator.

Ik doe dit dus wel, wist niet dat het niet mocht, en de kraamverzorgster deed het ook in de eerste week :?

Kan het kwaad? en hoe reinigen jullie de fopspeen?



tnx :-*




oh nog nooit van gehoord, hier ook nuby geloof ik, ze gebruikt hem incidenteel… doe hem altijd in de stoomsterilisator… :?

Waarom mag dat eigenlijk niet?

@Elise wrote:

@Ashes wrote:
Op de verpakking van de Nuby fopspeen staat dat je hem nooit mag reinigen in een stoomsterilisator.

Ik doe dit dus wel, wist niet dat het niet mocht, en de kraamverzorgster deed het ook in de eerste week :?

Kan het kwaad? en hoe reinigen jullie de fopspeen?



tnx :-*




oh nog nooit van gehoord, hier ook nuby geloof ik, ze gebruikt hem incidenteel… doe hem altijd in de stoomsterilisator… :?

Waarom mag dat eigenlijk niet?




geen idee :? dat staat er niet bij…staat alleen dat het niet mag, maar mij lijkt dat het voor beebs geen kwaad kan, stomen is net zo hygisch als koken toch?

Zowel de fopspeen als de flessenspenen gaan hier nog gewoon in een pannetje kokend water. Paar minuutjes doorkoken en klaar is klara :mrgreen:

Ik doe ze ook in de stoomsterilisator of in de waterkoker.



Mien: wat is een soeptas??

@tan wrote:





Mien: wat is een soeptas??




een soepkop

Hoi hoi,



Toen ik een stoomsterillisator bij de Prenatal kocht zei de verkoopster mij: doe de fopspeen niet in de sterillisator, omdat deze kan smelten.

Zo letterlijk…, dus daarom zal het misschien op de verpakking van de Nubyspeen staan???



Groetjes van Mij

ik heb de spenen ook altijd uitgekookt met de magnetron sterilisator maar ik deed ze ook wel eens extra tussendoor gewoon in een beker met water in de magnetron zorgen dat het 5 minuten kookt en klaar ben je!!



leuk soeptas :mrgreen:



dus eigenlijk hetzelfde als mien! :wink:

@brabbel wrote:

Hoi hoi,



Toen ik een stoomsterillisator bij de Prenatal kocht zei de verkoopster mij: doe de fopspeen niet in de sterillisator, omdat deze kan smelten.

Zo letterlijk…, dus daarom zal het misschien op de verpakking van de Nubyspeen staan???



Groetjes van Mij




hmz :think: nou ja is iig tot nu toe nog niet gebeurt :mrgreen:

ik gooi de nuby’s hier elke dag in de stoomstelerisator en er is nog nooit een gesmolten. Dus lijkt me lichtelijk overdreven.



Groetjes Yvette

kook ze altijd 5 minuten uit in een pan, gewoon op het vuur.

@Suzanne wrote:

kook ze altijd 5 minuten uit in een pan, gewoon op het vuur.




Me too :thumbup:

Prima toch…als ze dus niet smelten in de sterillisator :thumbup: :thumbup: , dan zou ik het ook gewoon doen.



Groetjes van Mij

Ik had dodie speen + spenenkoord in de magnetronsterilisator gegooit en het spenekoord is wel gesmolten (het ringetje voor om de speen) :oops:.



Dus ja het kan dus wel maar het hangt van het materiaal af.

Ik weet niet hoe zacht die NUBY spenen zijn.