Fontanel

Hoi hoi



Damian heeft nog steeds een hele grote fontanelopening

Nu weet ik dat dat volledig dicht groeit bij een leeftijd rond de 12 tot 18 maanden.

En dat het bij 2 jaar bij bijna alle kinderen dicht is.

Maar wat als dat dan nog niet dicht is?

Ik heb werkelijk geen flauw idee, zal morgen eens in die haardos gaan woelen 8)



Er is toch zo’n bakerpraatje, dat de fontanel dicht gaat als ze kunnen lopen op zoiets :think:

Ow dat weet ik niet, word tijd dat hij gaat lopen dan :mrgreen:

@mayo28 wrote:



Er is toch zo’n bakerpraatje, dat de fontanel dicht gaat als ze kunnen lopen op zoiets :think:


Als ze kunnen springen :mrgreen:



Maareh ik weet het niet eigenlijk… Bij Lenn is ie nu dicht, maar verder weet ik niet hoe dat zit allemaal :think:

Rond de 2 jaar is het fontanel gesloten. Schijnt inderdaad zo te zijn met springen ja. En meestal doen ze dat als ze een jaar of 2 zijn :think:

Ow oke, had ik nog niet eerder gehoord. Hihi grappig.

Ik hoop maar dat ie dan dicht gaat/is.

Het is nu nog een hele opening zeg :roll:

Wat zouden ze er dan aan doen als het niet dicht gaat?

Goeie vraag, Iven is ouder maar die heeft nog een behoorlijk open fontanel. het wordt wel langzaam steeds keiner dus uiteindelijk zal het wel sluiten.

Ik zal het bij de 2 jaar keuring op het cb eens vragen

Onze zoon (2 jaar geweest)heeft de fontanel ook nog niet gesloten, ze doen daar niets aan. Bij de volgende apk zullen weer kijken.

Oke dank jullie wel, ben benieuwd :slight_smile:

@Chelleke wrote:

Oke dank jullie wel, ben benieuwd :slight_smile:


hallo,

toevallig was ik op zoek naar iets over de fontanel en kwam ik hierop terecht

mijn zoontje wordt over 2 weken 3 en zijn fontanel is ook nog niet dicht.

hij moet wel steeds naar de kinder arts maar die weet het nu ook even niet meer.hij gaat nu over leggen met een collega en dan belt hij over 3 weken weer op dus maar even afwachten.

groetjes jacqie

Spannend :hug:

Bij Talysha is ie ook nog heel erg groot, is ook groter als bij de meeste kindjes.

Daarom zou het ook pas sluiten rond haar 2 jaar of zelfs ouder. Dus ik zou me er niet al te druk om maken.

Ik ben vandaag voor de 2 jarigen controle geweest op het cb. De fontanel is nog niet dicht. Ongeveer 1 vingertop is nog open. Ze zeiden dat het waarschijnlijk over een half jaar dicht is. Kon totaal geen kwaad, hij had gewoon een groot fontanel vanaf de start.

:thumbup: :thumbup: :smiley: