foliumzuur

dames even een vraagje sinds ik van de pil af ben februari 2007 slikte ik in de eerste maanden puur foliumzuur

het duurt nu allemaal wat langer en ik zit in de medische molen ik merk dat ik een slechtere weerstand krijg en heb me nu laten informeren naar wat ik dan het beste kan nemen wan tik wil wel alle vitamines binnen krijgen die ik nodig heb

nemen jullie ze ook? ik slik gravitamon :lol:

Ik kan je hier helaas niet meehelpen :frowning: Ik zit zelf ook met een vraag m.b.t. foliumzuur. Hoelang mag je dat slikken? En is het niet schadelijk als je het lange tijd slikt?

Wij gaan nu nog niet voor het ‘‘echie’’ pas in oktober, maar wilde het wel eigenlijk al gaan slikken?

Kan en mag dat?

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven?

Liefs Belly

@Belly wrote:

Ik kan je hier helaas niet meehelpen :frowning: Ik zit zelf ook met een vraag m.b.t. foliumzuur. Hoelang mag je dat slikken? En is het niet schadelijk als je het lange tijd slikt?

Wij gaan nu nog niet voor het ‘‘echie’’ pas in oktober, maar wilde het wel eigenlijk al gaan slikken?

Kan en mag dat?

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven?

Liefs Belly

Ja hoor foliumzuur kun je gewoon nu al slikken!

En het kan helemaal geen kwaad

En gravitamon daar zit alles in wat een zwangere vrouw nodig heeft!

Foliumzuur kun je slikken tot de 12 weken zwangerschap als ik het goed heb begrepen!

Succes!

Kletsmiep, dank je wel! Dus ook al ben ik nog aan de pil? Ik kan het wel al gebruiken? Ik hoorde dat het ook een soort van vitamines zijn, maar dacht ik vraag het toch voor de zekerheid even na :oops:

foliumzuur is een vitamine, bij ons duurde het zwangerworden ook erg lang en heb dus bijna 2 jaar voor niks foliumzuur geslikt.

je moet vanaf 1 maand voor de bevruchting starten met folijmzuur, maar omdat je nooit weet wanneer de bevruchting plaats vind slik je dat gewoon altijd vanaf het moment dat je met de pil stopt.

Je kunt foliumzuur inprincipe niet teveel binnen van krijgen als je je maar aan de adh houd!!

Dus geen folijmzuur naast de gravitamon gaan slikken bijv.

Want dan krijg je wel teveel.

Oke, dus nu kan ik het beter niet slikken maar pas als ik in oktober stop met de pil? Want nu zou het dan geen werking hebben…

Ja ik weet het, het zijn misschien stomme vragen, maar wij gaan in oktober voor het eerste kindje, dus ik heb er echt geen bal verstand van :oops:

Ik heb trouwens gewoon foliumzuur hier liggen van de apotheek…

belly als ik jouw was zou ik gewoon beginnen met de foliumzuur op de dag dat je stopt met anticonseptie dan ben je er vroeg genoeg bij

je kan het dan doorslikken tot je 10 weken zwanger bent

mag ik vragen waarom je in oktober begint? waarom weet je dat al zo precies?

Als jij je goed voelt bij de foliumzuur kun je het prima doorslikken.

Maar op dit moment heeft het geen meerwaarde.

In principe zou jij gewoon kunnen starten met de foliumzuur op het moment dat jij de pil in de wilgen hangt.

Dus ipv de pil bij je tandenborstel heb je dan de foliumzuur er liggen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Oke, dank je wel. Nu is het helemaal duidelijk :mrgreen:

in principe is alleen foliumzuur voldoende. ( dus die van bv de apotheek)

Mits je voldoende groente en fruit eet.

Als je dat niet doet kun je beter een combi kopen van foliumzuur met vitamines speciaal voor zwangeren dit ivm de concentratie vitamine a die je niet teveel mag hebben tijdens een zwangerschap.

En dan kun je de foliumzuur dus laten staan omdat het al in die vitamine zit.

Waar kan ik zo een combi vinden dan? :oops: Want ik ben niet echt een held met groente :oops:

ook bij de apotheek!!

Drogist heeft ze ook van hun eigen merk maar die zijn erg groot en vies van smaak.

Je zou prima gravitamon of dagravit mama kunnen slikken.

Als hij maar speciaal voor de zwangere vrouw is!!!

Ja maar KOmen we weer met een stomme vraag :oops: Maar als ik het ga slikken ben ik toch nog geen zwangere vrouw :oops:

foliumzuur slik je toch ook al voor je zwangerschap :mrgreen:

Ivm die vitamine a moet je erom denken dat je de zwangere vitamine versie neemt en anders is het misschien een idee om even bij je huisarts langs te gaan als je nog zoveel vragen hebt. :smiley:

@pooh wrote:

Als hij maar speciaal voor de zwangere vrouw is!!!

Om deze zin dacht ik dat :lol:

Ja misschien inderdaad maar een ideeetje om mijn dokter hiervoor even te bellen dan :lol:

Alhoewel mijn meeste vragen nu zijn beantwoord hoor :mrgreen:

Dank je wel Pooh! :lol:

hier inmiddels ook al een overdosis aan foliumzuur inmiddels in mijn lichaam. Slik dagelijks 1 tablete en een tablet multivitaminen.

Verder slikt mijn mannetje zink en multivitaminen. (schijnt goed te zijn voor de snelheid en de kwaliteit…).

Roosje83, wij stoppen in oktober pas met de pil omdat we eerst naar Suriname gaan in september en omdat we hopen tegen die tijd een andere woning te hebben.

Wat ook erg mee speelt is dat ik nu nog geen onbepaalde tijd contract heb en dat vinden we wel belangrijk…

Daarom oktober :wink:

Op aanraden van mijn mesoloog/acupuncturist heb ik ‘Puur mama’ vitamine pillen gekocht van VSM

Aangeraden wordt om 4 weken voor een zwangerschap te beginnen met opbouwen van Foliumzuur.

Je weet natuurlijk niet wanneer je zwanger wordt, dus je zou al kunnen beginnen, als je je aan de 0,5 mg houdt, dan is er niks aan de hand en alleen maar goed.

Succes!!