Ik slik dagelijks Gravitamon (vitaminepreparaat voor zwangeren incl. foliumzuur) nu ik zwanger ben 's middags na de broodmaaltijd, maar nu weet ik niet meer zeker of ik hem zojuist ingenomen heb. Ik heb het potje in m’n handen gehad en een glas water leeggedronken en zal de tablet automatisch ook wel in m’n mond hebben gedaan, maar kan het me niet meer herinneren. Hoezo zwangerschapsdementie?
Zou het erg zijn als ik de tablet vergeten ben? Ik heb nog losse foliumzuur liggen, misschien moet ik er daar nog maar één van innemen voor alle zekerheid? Of is de dosis dan te hoog?
Als je het één keer (of twee keer of drie keer of …) vergeet, gebeuren er heus geen erge dingen. Er zijn mensen die er pas heel laat achter komen dat ze zwanger zijn, die hebben al die tijd geen foliumzuur geslikt en die krijgen in het merendeel van de gevallen ook gezonde kindjes.
Zou me over een keer vergeten niet zo’n zorgen maken; morgen weer een dag. (En als je je wel zorgen maakt: misschien is zo’n pillendoosje voor een week iets, dan zie je of je hem wel/niet hebt ingenomen. En die dingen kosten bijna niets bij bv. de Zeeman.)
Voor een keer is het niet zo erg. Je lichaam bouwt een spiegel op. Dus je moet het wel regelmatig nemen, maar een keertje vergeten kan geen kwaad.
Ik ben dus een held wat het elke dag zou vergeten :oops:
en heb nu een medicijn bakje gehaald,
en kan zo precies controleren of ik het heb gehad of niet
een keer is het trouwens niet erg om te vergeten hoor.
ik slik ook gravatamon het geeft niks hoor als je het een keer vergeet
ik vergeet het ook nog wel eens te nemen met name als ik avonddiensten heb op me werk(neem hem altijd avonds bij het warme eten)
geen zorgen over maken hoor
ik slik ook de gravitamon…en ook ik vergeet hem regelmatig in te nemen.
Kan echt geen kwaad…je moet het meer zien als iets extra’s.
nouhhh, foliumzuur slikken is in die eerste weken wel erg belangrijk, dat is zeker niet iets ‘extra’s’ naast wat je gewoon met eten binnenkrijgt.
maar 1x vergeten zal geen kwaad kunnen hoor. geen zorgen over maken.
een medicijndoosje is een goed idee als je het vaker vergeet. :thumbup:
Ik heb beide keren geen foliumzuur geslikt ( hield het toch niet binnen).