Foliumzuur van de kruidvat

Ik ben vorige week begonnen met het slikken van foliumzuur. Mijn ha heeft gezegd dat ik minstens 0,5 mg per dag moet slikken. Nu heb ik twee soorten gevonden bij de kruidvat en op de eigen merk tabletten staat een nogal rare aanduiding maar iets met een 4. De andere was duidelijk 0,4. Nu slik ik er dus 2 per dag omdat de ha zei dat het geen kwaad kon.

Maar nu ben ik toch bang dat ik er misschien teveel van binnen krijg. Iemand hier ervaring mee?

Ik slik er dagelijks gewoon 1 van. Na het ontbijt.

Heb eigenlijk nooit op gelet hoeveel je er van binnen moet krijgen :think: Dacht eigenlijk dat het standaard 1 pilletje was.

foliumzuur kan je niet teveel slikken bijna…maar stond er 4 mcg? of 4 mg?

want dat is nogal een verschil :wink:

en als je geen medische reden hebt om meer te slikken zou ik het gewoon bij 1 pilletje laten :thumbup:

@guusje Dat is dus niet te lezen heel raar. Ik neem het wel mee naar de apotheek van de week misschien dat zij het weten

@mutsie Mijn ha waarschuwde dat er bv multivitamine voor zwangere vrouwen zijn waar net niet genoeg foliumzuur inzit vandaar dat ik er zo op gelet heb.

@guusje Dat is dus niet te lezen heel raar. Ik neem het wel mee naar de apotheek van de week misschien dat zij het weten

@mutsie Mijn ha waarschuwde dat er bv multivitamine voor zwangere vrouwen zijn waar net niet genoeg foliumzuur inzit vandaar dat ik er zo op gelet heb.