Foliumzuur of vitamine totaal ?

Ik ben heel benieuwd wie er nou kiest voor foliumzuur, en wie er kiest voor een vitaminepreperaat. B.v. die van de etos. Daar heb je 3 verschillende. Voor als je zwanger wílt worden, voor als je zwanger bént, en voor ná je zwangerschap.





En hoe doen jullie dat verder met eten en drinken? Houden jullie met alles rekening? Zijn jullie gezonder gaan eten?



Wil het deze keer helemaal goed doen, en benieuwd naar jullie meningen en keuzes :lol:

Ik ben gewoon begonnen met Gravitamon: daar zit alles in, en is vóór de zwangerschap, tijdens, en bij de bv…

ik heb foliumzuur geslikt en verder niets



dingen die ik niet mag eten eet ik ook niet

Eerst alleen foliumzuur, nu multi vitamine voor zwangere vrouw van kruidvat.

Als ik zwanger ben stap ik over op gravitamon maar dat is veel duurder.

ik gebruik alleen foliumzuur van kruidvat en daarna niks meer denk ik…tenzij vk wat anders aangeeft…

ik ben begonnen met 4.0 mg per dag aan foliumzuur te slikken, heb zelf namelijk hazelip en open ruggetje in de familie.

dat zijn dus zo’n 10 tabletjes per dag … :? maar ja, alles voor het goede doel. (apotheek eigen merk)

en toen ik eenmaal zwanger was, heb ik gravitamon gekocht en daar nam ik er 1tje van per dag.

en dat was perfect volgens mijn verloskundige.

ik kon het niet beter doen.



succes!



xx

Wendy :-*

Hier ook alleen foliumzuur. Toen ik merkte dat ik zwanger was heb ik davitamon gehaald totaal, voor zwangere (of zwanger willen worden). Na 10 wkn gestopt. Sinds 4 weken merk ik dat mijn weerstand wat naar beneden gaat en ben ik weer met davitamon begonnen. Eet extra fruit, en let wel op wat wel mag en beter is van niet.

Hier ook een gravitamonslikker! Voel me er prima bij

:lol: Wat fijn al die reacties!!!



Wat een hoop gravitamon slikkers zeg! Is dat een soort vitamine preperaat o.i.d?



Is er ook iemand die wel eens die vitamine’s voor zwanger worden van de etos heeft gebruikt?!

@WendyPendy wrote:



Wendy :-*




4.0 dat is inderdaad een hoop! 400 is toch de juiste dosering voor als je zwanger wilt worden?



Ja, inderdaad álles voor een gezond kindje!! :inlove:

@Bloom wrote:

:lol: Wat fijn al die reacties!!!



Wat een hoop gravitamon slikkers zeg! Is dat een soort vitamine preperaat o.i.d?



Is er ook iemand die wel eens die vitamine’s voor zwanger worden van de etos heeft gebruikt?!




Ja maar ik vond de caps erg groot vandaag de davitamon fem natal

@juudje wrote:

@Bloom wrote:
:lol: Wat fijn al die reacties!!!



Wat een hoop gravitamon slikkers zeg! Is dat een soort vitamine preperaat o.i.d?



Is er ook iemand die wel eens die vitamine’s voor zwanger worden van de etos heeft gebruikt?!




Ja maar ik vond de caps erg groot vandaag de davitamon fem natal




Die davitamon is dat ongeveer dezelfde samenstelling? Ook goed voor een regelmatige cyclus en al die vitamine e.d.? Van deze word ik namelijk heel erg misselijk en krijg ik last van mijn borsten (Althans ik verwacht wel dat het door deze vitaminen komt)… :eh:

@Bloom wrote:

@WendyPendy wrote:


Wendy :-*




4.0 dat is inderdaad een hoop! 400 is toch de juiste dosering voor als je zwanger wilt worden?



Ja, inderdaad álles voor een gezond kindje!! :inlove:




ja de pilletjes zijn meestal 0.4mg.

maar omdat ik familair belast ben moest ik dus meer nemen.

4.0 mg dat zijn dus 10 tabletjes.

is idd wel veel, maar als je daar geen reden voor hebt, ben je het ook niet nodig.

dan is gewoon 1 tabletje zeg maar genoeg.



xx

Wendy

Ik gebruik prenatal nutritions van Solgar, deze zijn voor voor- tijdens en na de zwangerschap.

Ik gebruik de Davitamon fem natal. Foliumzuur en vitamine in een keer.

Lekker makkelijk hoef ik niet verschillende dingen door elkaar te slikken.

(overgins werden deze mij ook door de Gyn. aanbevolen)

Ik slik nu alleen foliumzuur,maar denk dat ik straks overstap op een van de bovenstaande.

Ik vond die van de etos, vitaminecapsules met visolie erg vies. Na een tijdje kwam die hele visolie smaak weer bij me boven :sick:



Ik heb ze van davitamon geslikt zit alles in, en verder eet ik niks wat niet mag en wel bewust gezonder gaan eten.

Ik slik alleen foliumzuur maar wel van de apotheek daar zit 0,5 in. Mijn huisarts raadde me aan gewoon gezond te eten en al die preparaten enzo zijn dan helemaal niet nodig.

Net als de eerste twee keren slik ik nu ook alleen foliumzuur, totdat ik zwanger ben. Dan maak ik op wat ik nog heb en dan ga ik, denk ik, lekker over op de multivit voor de zwangere vrouw…

Bedankt voor al jullie reactie’s echt harstikke leuk :inlove:.



Ik ben het met bovenstaande eens over de etos pillen. Ze zijn ongelooflijk groot en niet bepaald makkelijk weg te slikken, laat staan een lekker hapje :lol: … Maar slik je ze weg net na een boterham dan merk je er eigenlijk niets van…



Liefs, Bloom :inlove: