In groep 3 moeten de kinderen bij ons flitslezen.
Ik was benieuwd of er iemand een goede site weet waar ik wat lijstje om te flitslezen kan downloaden oid.
Ik wil graag wat oefenen met Thomas.
Kheb zelf al gezocht,maar kan niks vinden…wie helpt me :mrgreen:
wat is flitslezen :oops:
Dat zijn rijtjes met woorden die ze dan op moeten lezen en dan zoveel mogelijk in 1 minuut tijd.Om snelheid in het lezen te krijgen.
oke… nooit van gehoord…
hebben ze dat bij jullie op school niet dan judith?
corry; weet je in welke kern ze nu zitten ?
dan zou je zelf zo’n lijst kunnen maken
@hedwich wrote:
hebben ze dat bij jullie op school niet dan judith?
corry; weet je in welke kern ze nu zitten ?
dan zou je zelf zo’n lijst kunnen maken
Kern??? :oops: kheb geen idee?
klas binnenlopen en zeggen dat je oefenen wil
juf zegt dan wel of het nodig is en anders krijg je vast wel een copietje :thumbup:
we hebben juist vorige week zijn tien minuten gesprek gehad en alles was harstikke goed,maar omdat ze na de kerstvakantie gingen toetsen dacht ik wat te oefenen.Kinderen vergeten snel weer na 2 weken vrij :mrgreen:
Als alles prima is, dan zou ik het oefenen even achterwege laten. Ze vergeten misschien wel snel, maar pikken het ook weer heel snel op. Daarbij zit er in die toetsen genoeg marge om nog prima te scoren hoor!! Ik zou het niet doen. Kinderen vinden het vaak toch minder leuk om thuis te oefenen en ik merk bij mij in de klas, dat de ouders net op een andere manier oefenen, waardoor de kinderen in de war raken.
Misschien is het een idee om gewoon te gaan lezen met hem. Boekjes AV2 ofzo. Dan sla je twee vliegen in 1 klap. Lezen gaat uiteindelijk sneller en ze oefenen het begrijpend lezen. Ook heel belangrijk.
@ariel wrote:
Misschien is het een idee om gewoon te gaan lezen met hem. Boekjes AV2 ofzo. Dan sla je twee vliegen in 1 klap. Lezen gaat uiteindelijk sneller en ze oefenen het begrijpend lezen. Ook heel belangrijk.
Ja lezen doen we bijna al iedere avond even voor het slapen gaan.Ik heb een boek gekocht met 1 minuutverhaaltjes van avi 2 en 3 bij elkaar.Hij vind het helemaal fantastisch.Is gek op lezen…hopelijk blijft dat zo haha.
Ik denk dan dat je heel goed bezich ben toch? Leuk is het als ze beginnen te lezen hé :inlove: Mijn oudste zit ook in groep 3 en hij leest echt alles wat hij onderweg tegenkomt. Hij weet nu precies wanneer we te hard rijden :wall:
haha ja dat klinkt bekend Ariel.
Alles moet gelezen worden…of in ieder geval probeert hij dat.
Het is pas echt komisch als hij de ondertiteling van tv mee wil lezen,wat natuurlijk veels te snel gaat en dat is zoooo frustrerend voor meneer haha
geen idee of ze dat bij emma op school doen
@Corry wrote:
In groep 3 moeten de kinderen bij ons flitslezen.
Ik was benieuwd of er iemand een goede site weet waar ik wat lijstje om te flitslezen kan downloaden oid.
Ik wil graag wat oefenen met Thomas.
Kheb zelf al gezocht,maar kan niks vinden…wie helpt me :mrgreen:
Moeten ze op school flitslezen of thuis? :think:
Werkt de school met Veilig Leren Lezen? Meer informatie kun je dan vinden op http://www.veiliglerenlezen.nl Maar als ik je zo hoor oefenen jullie genoeg thuis, dat is prima hoor! :thumbup:
wat wij op school gebruiken is deze manier!! dit kan je zelf maken telkens veranderd er één letter in het volgende woord ten opzichte van het woord ervoor bv
vis
mis
mos
mok
sok
sik
rik
raak
je kan ook gewoon woordjes maken op kaartjes en die flitsen! vinden kinderen ook altijd erg leuk…
heee das grappig. Ik doe op maandagmorgen even 20 min flitsen met de kids. Daarna een spelletje…vinden ze geweldig (alleen kan ik niet altijd ivm werk, maar dat terzijde)
Merlin zit nu in kern 7
Bij ons flitsen niet alle kinderen, hoe zit dat bij jullie?
Alleen de kids die extra aandacht nodig hebben met lezen, zitten bij het flitsen.
Ik ben geen flitsmoeder, meer knutselmoeder, brigadier en haal-breng moeder.
zou niet weten in welke kern Milou leest.
volgens mij zitten ze bij ons nu ook in kern 7.
En ieder kind doet aan flitslezen hier.Maakt bij ons niks uit of ze goed mee kunnen komen of niet.
Hoort er hier gewoon bij.
flitslezen word hier ook gebruikt om te zien in welk avi niveau een kind zit