Sem heeft een flinke buikgriep te pakken gehad, hij heef van maandagochtend 7 uur tot afgelopen nacht 3 uur niks binnengehouden, steeds gespuugd en was en is nog steeds aan de diarree. Hij drinkt nu weer halve (iets verdunde) flesjes (ong. 120 cc). Hij houdt het dus nu wel binnen, maar heeft nog steeds geen plasluiers gehad, poept iedere voeding wel een beetje en dun. Hij heeft van de ha motilium zetpillen gehad tegen het spugen, dat krijgt hij vandaag voor het laatst. Hij krijgt sowieso al Motilium drank normaal gesproken daar ga ik vanaf morgen weer mee verder (voor iedere voeding 1,5 ml). Wanneer moet ik nou aan de bel trekken als de plasluiers uitblijven? Hij had al behoorlijk holle oogjes en van die blauwige oogkassen dat is nu aardig aan het bijtrekken en hij is weer alert en aan het spelen.
Eigenlijk mogen plasluiers helemaal niet weggaan dacht ik?
Ik zou het de volgende verschoonbeurt afwachten.
Als ie suffig word naar de hap bellen.
als ie straks nog steeds niet geplast heeft dan zou ik ook bellen.
Beterschap :hug:
Mijn dochter heeft net buikgriep achter de rug, het heeft 10 dagen geduurd voordat ze weer opknapte.
In principe moeten ze wel plas in hun luier hebben dus ik zou even overleggen met de huisarts. Ik moest mijn dochter 24 ORS geven zodat ze niet uit zou drogen en de boel tot rust kon komen. Dit heeft goed geholpen.
gr Leonie
Nou ging het net wat beter zijn de medicijnen denk ik uitgewerkt of zo want er kwam weer een flinke plas naar buiten en hij poept ook weer zo dun . Ga dus denk ik weer een slapeloze nacht tegemoet, hij heeft nog steeds niet geplast dus ga morgen de ha maar eens bellen. Helemaal omdat hij morgen zie zetpillen niet meer mag om te kijken of hij opgeknapt is, anders gaat het wel heel lang duren. Hij heeft vandaag zo’n 400 ml gedronken wat er ook zo’n beetje in gebleven is (niet gespuugd, maar wel diarree). Hoop echt dat hij morgen opgeknapt is…
bij mij duurde het ook echt 10 dagen maar ik zou toch nog even naar de huisarts gaan want uitdroging gaat snel bij die kleintjes. Is hij nog wel levendig.
gr Leonie
Ja nu wel en als hij heeft overgegeven zit hij meteen weer te lachen die gekke keutel, maar hij is niet zichzelf, zojuist weer een flesje eruit…
ja dat had mijn dochter ook, ze was denk ik blij dat het eruit was. Maar ze sliep wel veel volgens mij was ze erg moe van al dat spugen.
hoop dat het snel minder word!
gr Leonie