flexmoeders

hoi hoi,

even een vraagje. ik werd gebeld van flexmoeders.nl

is dat wat?? heeft iemand er ervaring mee???

ze gaan dan straks m’n moeder betalen voor het oppassen… omdat je recht op geld hebt???

he… zie ook net links boven een reclameding ervan???

dus… wie heeft ervaring ermee???



groetjes Jannie

ik heb me er een tijdje geleden voor aangemeld, als vraagmoeder, voor als ik eventueel straks weer moet gaan werken. Mij trok het vooral dat ze een heel laag bedrag aan buro-kosten vragen… Verder zijn ze wel erkend, dus de belastingdienst betaalt mee, en ook je werkgever. Dus als je je schoonouders laat inschrijven daar als officiele oppas, krijg je dus geld van de belasting… Hoeft dan niet te betekenen dat je je schoonouders betaalt voor het oppassen, maar het kan wel geld opleveren… altijd doen dus!!!

Hmm interessant. Dus je hoefd je ouders die oppassen geen geld te doen dus.



Zit er geen addertjes onder de gras? Ik was ook nieuwschierig erna. Ik denk zelf dat je niet zomaar geld krijgt. zeg maar ej ouders. Ik denk wel dat je de oppascentrale wara je je ouders voor opgeefd. wel een gedeelte moet betalen. net zoals je moet betalen voor een kdv. Waar je ook van de belasting terug krijgt.



nou dan kan je net zo goed je kindje opgeven voor een kdv of een gastouder.

ik heb eerder bij een oppascentrale gezeten… en dan moest je inderdaad de buro-kosten(die waren toen 1000 euro per jaar :shock: ) en het uurloon bij elkaar optellen, en dat bedrag gaf je dan door aan de belasting. Vanuit de belasting werd dan een bedrag berekend wat je van hen terug kreeg, en vanuit je werkgever komt dan ook een deel.

Je krijgt het dus wel degelijk zelf terug…

Als je dan met je ouders een fictief bedrag afspreekt, en dat ook factureert aan ze(zorg dat je onder de bijverdien-grens blijft, dan krijgen ze ook geen gezeik met de belasting) kun je dat dus bij de belasting terugvorderen.



Het voordeel van die flexmoeders is dat de burokosten extreem laag zijn omdat ze alle administratie bij de ouders neerleggen. Zij fungeren eigenlijk alleen als schakel tussen vraag en aanbod.

in dit voorbeeld ZIJN dan dus je ouders de gastouder…zij melden zich aan bij het buro… en jij selecteert ze als oppas… heel simpel

Ja dat snap ik. Maar moet je je inkomen niet doorgeven dan?





maar dan moet je wel elke maand ofzo betalen. Want je moet het wle kunnen aantonen bij de belasting. je krijgt het wel terug natuurlijk. Maar je betaald er ook voor. dan heb ik het liever zo. voor niks.

Mijn moeder is gastouder van Kim.



Wij moeten wel wat betalen per maand, maar wat zij er voor terug krijgt is veel meer! En daarvan krijgen wij weer de helft. Dus mijn ouders verdienen er aan en wij verdienen er aan!



Wij hebben het zelf geregeld bij een gastouderbureau hier.



Is zeker de moeite waard hoor!!

Dan ga ik er even in verdiepen.

Ik heb de berekening ingevuld bij flexmoeders. dan komt het erop neer. dat ik in de maand 47 euro ga betalen.? Klopt dat?



De rest betaald je werkgever en de belastingdienst.







Ik zal even copieren:



Werkelijke werkgeversbijdrage (1/3 deel): * per maand € 193,33

Werkelijke bijdrage overheid (inkomensafhankelijk): per maand € 339,51

Uiteindelijke kosten ouders: per maand € 47,16



Maar wat krijg je terug dan?



Ik heb de uren samen opgeteld Van mn oueders en van mn schoonouders.

Ehm… Het is v.w.b. de werkgever wel ietwat gewijzigd… Hij/Zij betaalt een bepaald percentage aan premie WW meer, maar geeft niet meer rechtstreeks een maandelijkse vergoeding van 1/3e of 1/6e deel aan de werknemer. Via de Belastingdienst krijg je dan meer terug dan vorig jaar. Kreeg je al kinderopvangtoeslag, dan is dit automatisch bijgesteld… :wink:



Dit is er toch al best wel wat jaartjes, trouwens? Flexmoeders? :think:

mijn ouders zijn ook gastouder, levert echt wat op hoor! Ik heb er een topic over geopend bij mamavraagjes: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=32234



mijn ouders hebben zich laten registreren bij gastoudersdirect. Wij betalen 250 euro vast aan bureaukosten per jaar (ongeacht het aantal kinderen, nu 1), dat is bij veeeeeeeeel bureaus wel anders!





dit kasrondje levert bijna altijd geld op! :thumbup:

Mijn moeder is ook gastouder, en dat levert ons zo’n 150 euro per maand netto op :dance: :dance: .

Het is zeker de moeite waard om alles even uit te zoeken. Wij doen het via Berend Botje, die berekenen bureaukosten aan de hand van het gezamenlijke salaris van jou en je eventuele partner.

Zij nemen wel alle administratie uit handen en dat vind ik wel zo prettig.

Hoi hoi,



Goed topic.

Ben daar van de week zelf ook ingedoken.

Mijn moeder past 2 dagen in de week op mijn dochter. Ik had via via gehoord van viaviela. Mijn moeder werkt niet en ontvangt elke maand Euro 163,-- van de belasting. Toen we de eerste keer belde zeiden ze dat dat niet in mindering gebracht zou worden en de 2e keer zeiden ze van wel :? . Mijn vader heeft toen bij een ander bureau een brochure aangevraagd en daar stond ook in dat de zorgtoelag in mindering gebracht wordt. Al met al schiet ze er dus helemaal niks mee op.



Zijn jullie daar over geinformeerd of wat is daar over tegen jullie verteld?



Gr. Claudia

Je moet het idd wel in totaliteit berekenen. Je gastouder moet het opgeven als inkomsten en hierover belasting en bijdrage ziektekosten betalen. Ook kan het invloed hebben op de hoogte van de zorg- of huurtoeslag.



Goed doorrekenen dus… maar desondanks is het voor mijn ouders nog steeds een plus…

dank je wel allemaal

ik merk al dat het voor veel mensen nog erg onduidelijk is…