Nou 1 januari is inmiddels geweest en de tijd van veranderingen is aangebroken.
Ik heb een probleem en dat is dat ik moet betalen voor uren die ik niet gebruik en dat zit mij heel erg dwars.
Ik heb flexibele opvang, dat wil zeggen dat je dus de ene week zoveel uur gebruikt en de andere week zoveel uur.
Maar aan het eind van de maand moeten de uren die je op het ontract hebt staan allemaal op zijn.
En dat is nou net het punt.
Ik werk in de zorg en weet dus niet hoevaak ze me inplannen voor een avond(in de avond heb ik geen gastouder nodig)
En mocht het een keer zo uitkomen dat mijn vader(die ook onregelmatig werkt) een kee reen middag kan oppassen vind ik het bezwaarlijk om terwijl mijn vader aan het oppassen is ik de gastouder toh haar uren moet betalen.
En ze willen dta ik het ook precies uitreken wat dus niet lukt, dus d euren dat ijn dichter naar de psz gaat moet ik er ook weer afhalen.
Terwil ik zoiets heb van het geld van de belastingdienst staat toch appart wat ik niet gebruik gebruik ik niet en betaal ik tegen die tijd wel terug.
Is dit zo bij alle gastouderbureau’s zo of ligt dit aan dit bureau.
Ik denk dat dit aan het bureau ligt, ik heb voorheen gebruik gemaakt van een bureau (door alle veranderingen nu niet meer), eigenoppas punt nl, daar moesten wij de uren aan het eind van de maand op papier zetten, ik betaalde de go rechtsteeks (daarvan weet ik wel dat het veranderd is) en wat ik aan het bureau moest betalen werd per automatisch incasso gedaan, dus ik hoefde vooraf niet te zeggen hoeveel ik nodig had. Ik weet natuurlijk niet of dit een ding is wat per 1 jan veranderd is, maar ik denk eigenlijk van niet, volgens mij alleen de wijze van betalen.
Verschilt het per maand zo enorm veel dan? Ik werk ook onregelmatig, 28 uur per week, en ik heb een contract met de go voor 20 uur. De ene week is het 28, de andere week 18, die 20 uur is een gemiddelde maar werkt prima zo. Eind van het jaar komt de definitieve berekening.
Ik snap wel dat als jij een contract hebt voor een x aantal uur dat je ze moet gebruiken, een gastouder is afhankelijk van jouw uren dus dat vind ik niet zo gek.
Ik vid het gewoon zonde om te betalen voor een dienst wat ik niet gebruik.
Darbij ik ben maar alleen en moet de gastouder gbetalen van het inkomen wat ik heb en tja alleenstaande ouder is geen vetpot en het leven word me extra lastig gemaakt zo.
maar krijg je dan niet een heel groot deel vergoed van de belastingdienst?
over welk bedrag gaat het dan nog dat jij zélf daadwerkelijk meer betaalt aan uren die je niet maakt?
Ik snap dat het niet ‘fair’ voelt, maar vanuit de gastouder gezien is het ook wel logisch: zij kan die uren niet andere kinderen opvangen, en zeker nu ze veel minder kinderen tegelijk kunnen opvangen, betekent dat dus dat ze anders gewoon inkomsten mislopen.
@mamavb wrote:
Ik vid het gewoon zonde om te betalen voor een dienst wat ik niet gebruik.
Darbij ik ben maar alleen en moet de gastouder gbetalen van het inkomen wat ik heb en tja alleenstaande ouder is geen vetpot en het leven word me extra lastig gemaakt zo.
Er zijn heel veel mensen maar alleen, die worden goed gesteund door de belastingdienst. Ik heb het in je andere topic ook al gezegd: als jij vindt dat je te veel geld kwijt bent aan kinderopvang, zoek een ander gob.
Ik heb ook gekeken naar een ander gastouderbureau.
Maar bij de bureau’s hie rin de buurt(die ook flexibele opvang bieden vanaf 06.30) zijn de prijzen gelijk aan wat ik nu kwijt ben oftewel 6,22
Ook van de bureau’s die mij getipt zijn via pb.
Voorhene was het ook geen probleem werd je inderdaa dgoed gesteund door de belastingdienst en had ik echt geen klagen dat ik op 1800 euro zelf maar 40 euro bij hoefde te betalen.
Maar nu op 24 uur 250 euro eigen bijdrage daar gaat het mij om.
Dat is idd een hoop geld… :o
Toch denk ik dat het is zoals het is, jij gaat een contract aan met een go-bureau, zij kunnen niet maar afwachten wanneer jij wel of niet opvang nodig hebt, een gastouder haar inkomen is afhankelijk van jouw uren dus dat je ze moet betalen ook al neem je ze niet af… logisch.
Ik heb een go die ook opvangt vanaf 6.15 (!!) en mijn uurtarief bedraagt €5,01. Schokkend dat er zulke enorme verschillen zijn tussen de gob’s onderling.
Jeetje, dan betekende het dat ik maar 1 cent per uur hoefde bij te betalen.
Ik snap ook wel dat hun niet kunnen afwachten.
Ze is ook zelfstandig dus haar volledige inkomen.
Dus als ik minde ruren opgeef heeft ze weer ruimte voor andere kindjes.
Maar wat jammer zo grote vershillen, ik wlde dta ik zoeits hier in de buurt kon vinden: Groningen.
het lastige is natuurlijk ook dat de vergoeding voor vraagouders dik omlaag is gegooid, van 6,10 naar 5 euro. In mijn ogen echt belachelijk!!
Zeker voor alleenstaande ouders bijna onmogelijk om op te hoesten dat verschil.
Wat die uren voor flexibele opvang betreft, je hebt een contract van een bepaald aantal uren per week/ maand. Je moet iig DIE uren betalen, of je ze nou gemaakt hebt of niet. Heb je een keer meer uren gemaakt, zal je die extra uren ook moeten betalen en word dat niet verekend met de volgende week/maand. Zo houd de gastouder ook een “vast” inkomen en weet ze financieel ook waar ze op kan rekenen. Vandaar.
Ik ben verder niet bekend met buro’s in groningen en omgevingen, dus daar kan ik je niet bij helpen.
groetjes Jiska