Flexibele opvang?

@eisblume wrote:

cat*lpa


Moet je toch even iets specifieker zijn. Catilpa? Catalpa? :mrgreen: Er gaat me geen belletje rinkelen, dus ik vrees van niet… :frowning:

@Kay30 wrote:

@eisblume wrote:
cat*lpa


Moet je toch even iets specifieker zijn. Catilpa? Catalpa? :mrgreen: Er gaat me geen belletje rinkelen, dus ik vrees van niet… :frowning:




+a :wink:

tygo zit straks ook bij catalpa maar ze zijn open van 7 tot 18:30 uur

dus zou voor mij hier geen optie zijn

ochtend diensten beginnen om 7 uur en moet om 06:45 uur aanwezig zijn

avond diensten beginnen om 15 uur tot 23 uur dus dat kan al helemaal niet

en de nacht zullen we het maar niet eens over hebben :mrgreen:



ga straks via me eigen werk gever services doen

receptie diensten en dat zijn kantoor tijden

ga er kwa cao op achter uit want ga straks niet meer ieder jaar een periodiek omhoog ( ook al zou dat maar nog om een paar duppies p.u. gaan) en bouw geen adv meer op

maar goed heb alles over voor me mannetje :smiley:

ik ga werken in een callcenter ik moet gelukkig maar 1 avond per week beschikbaar zijn.



charity gaat dan naar mijn ouders of mijn moeder komt hierheen.



maar bij mijn gastouder is het ook mogelijk om in de avond uren tot 8 ur zeker oppas te krijgen.



en ook in de weekenden is er oppas mogelijk maar daar hoef ik gelukkig geen gebruik van te maken.

Als ik dit zo lees zie en merk ik dus dat er veel vraag is naar flexibele opvang.

Dit is dus ook één van de redenen dat wij een eigen kdv willen starten. Dit gebeurd dus ook in overijssel. Ws starten we medio 2008. En ook zo flex dat ouders niet elke week dezelfde dagdelen moeten afnemen.



Hebben jullie nog meer eisen waaraan een kdv moet voldoen?



Liefs, Chantal.

ik heb, toen lucas net geboren was, ook onregelmatige diensten gedraaid(horeca) en had idd ook een gastouder… Daarmee had ik op voorhand al duidelijk mijn diensten doorgenomen, en gewaarschuwd dat ik, omdat ik alleenstaand was, dus ook wel eens pas om 00.30 Lucas op kon komen halen… Zulke dingen kunnen inderdaad eigenlijk alleen bij een gastouder, of bij oppas an huis. KDV was absoluut geen optie voor mij…

Ik werk in de zorg (verst. gehandicapten) en werk onregelmatig 24 uur gemiddeld per week…

Mijn ouders en schoonouders passen op…

Ik kan mijn kind inderdaad nergens anders kwijt om 6.30u…

ik heb wel een vriend maar die werkt als zelfstandige en met hem kan ik dus geen rekening houden wat oppas betreft…



Ik vind het ideaal zoals we het nu geregeld hebben… Veron moet soms 3-4 dagen in een week naar opa en oma maar net als nu 2 weken niet omdat Jeroen en ik elkaar waarschijnlijk aflossen en ik weekenden moet werken…



Maar het is inderdaad slecht geregeld in Nederland… De verst. gehandicapten hebben overdag dagactiviteiten, ik zou zeggen gooi er een zaaltje bij open rond 6.45u en de ouders hebben oppas en dan tot 23.00u savonds ofzo…

Moet toch te regelen zijn???



gr patricia

Ik heb een super gastouder… In mijn vorige baan werkte ik onregelmatig; als ik maar van te voren mijn rooster liet weten kon Emma daar op alle dagen heel flexibel terecht, en 's weekends is mijn man altijd vrij. Nu werk ik part-time van 9-5 en gaan de beide dametjes van 7:30 tot 18:00 naar de gastouder. Mijn ouders en schoonouders wonen 300 km ver dus dat was geen optie; via een toendertijd ook onregelmatig werkende collega ben ik bij een gastouderbureau terechtgekomen. En het bevalt heel goed. Als we 's avonds eens iets hebben komt onze gastouder bij ons thuis oppassen.

@Krabje wrote:

Als ik dit zo lees zie en merk ik dus dat er veel vraag is naar flexibele opvang.

Dit is dus ook één van de redenen dat wij een eigen kdv willen starten. Dit gebeurd dus ook in overijssel. Ws starten we medio 2008. En ook zo flex dat ouders niet elke week dezelfde dagdelen moeten afnemen.



Hebben jullie nog meer eisen waaraan een kdv moet voldoen?



Liefs, Chantal.




En in welke plaats is dit?

Ook ik werd onregelmatig als verpleegkundige voor 32 uur, mijn vriend werkt ook onregelmatig als verzorgdende 36 uur.



We hebben 2 gastouders 1 die bij ons thuis wil oppassen en 1 waar ze heen word gebracht, beide zijn al om 06.30 beschrikbaar en om 16.00 zijn we thuis…



De dagen dat ze van 06.30-16.00 moet komt niet vaak voor, vaak zijn het overlappingsdiensen dat of ik of hij avonddienst heeft en de ander vroege, dan hebben we maar 2 uurtjes oppas nodig.



Deze week bijvoorbeel alleen vandaag van 08.00-14.00 opvang en de rest van de week niks nodig(hij draait 2 nachten, ik 2 avonden).



Al met al hebben we dus weinig opvang nodig gemiddeld 13 uur per week.

@Sabje wrote:

@Krabje wrote:
Als ik dit zo lees zie en merk ik dus dat er veel vraag is naar flexibele opvang.

Dit is dus ook één van de redenen dat wij een eigen kdv willen starten. Dit gebeurd dus ook in overijssel. Ws starten we medio 2008. En ook zo flex dat ouders niet elke week dezelfde dagdelen moeten afnemen.



Hebben jullie nog meer eisen waaraan een kdv moet voldoen?



Liefs, Chantal.




En in welke plaats is dit?


Waar woon je dan? Je mag het via pb doen. Wil nog niet de plaats op het www zetten.