Flexa bed ervaringen gevraagd

Hallo,

Wie heeft er ervaring met een bed van Flexa.

Tot nu toe is onze keus op dit bed gevallen:

We beginnen eerst met het laagste model en als Sem rond de 4 jaar is willen we er een hoogslaper van zoals hierboven.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Groetjes Ariska

Leuk bed maar nog nooit van het merk gehoord…

ik neem aan dat je flexa bedoelt :think:

ow dies mooi zeg :slight_smile:

ps. merken mogen gewoon genoemt worden hoor

@Paschal75 wrote:

Leuk bed maar nog nooit van het merk gehoord…

ik neem aan dat je flexa bedoelt :think:

Ja :smiley:

@ilsederooy wrote:

ow dies mooi zeg :slight_smile:

ps. merken mogen gewoon genoemt worden hoor

Ohhh dat wist ik niet :smiley: ga het direct veranderen :dance:

Verder niemand dit bed in huis??? :think:

Ik heb voor mijn kinderen geen flexa bedden maar life time…Te vergelijken hoor, prima bedden!

Nog nooit van Flexa bedden gehoord, maar hij ziet er superleuk uit!!

Ja wij hebben hem in huis.

Mijn oudste zoon heeft hem en hij bevalt erg goed.

Wij hadden hem eerst zo op de grond staan met een uitvalrand en inmiddels is hij halfhoog met een trappetje eraan.

Erg stevig bed.

We hebben ook de kledingkast van flexa en die vinden wij een beetje tegenvallen. Is enorm duur en het schuifsysteem vind ik niet echt optimaal.

@gismolo wrote:

Ja wij hebben hem in huis.

Mijn oudste zoon heeft hem en hij bevalt erg goed.

Wij hadden hem eerst zo op de grond staan met een uitvalrand en inmiddels is hij halfhoog met een trappetje eraan.

Erg stevig bed.

We hebben ook de kledingkast van flexa en die vinden wij een beetje tegenvallen. Is enorm duur en het schuifsysteem vind ik niet echt optimaal.

Fijn om te horen dat het bed zo goed bevalt. Had je het trappetje en de extra poten om op te hogen er direct bij gekocht of heb je die later pas gekocht?

Die hebben wij een jaar later gekocht en absoluut geen kleurverschil o.i.d., maar ze zijn ook verplicht om het minimaal 5 jaar lang te leveren.

Wij hebben de glijbaan er niet aan, omdat de kamertjes bij ons te klein zijn, maar anders hadden we die er ook zeker aangemaakt.

Ik vind ze ook erg mooi, maar ook erg duur eigenlijk.

Dat is de middenhoogslaper of niet? (die niet zo hoog is toch?). We waren aan het overwegen om die voor onze kleine te kopen als hij 3 zou worden (kunnen we zijn peuterbedje weer omtoveren tot ledikantje voor zijn brusje), maar volgens die vrouw was dat veels te gevaarlijk en kon dat pas vanaf 6 jaar. En met 9 jaar pas in de hoogslaper. Onder de 3 jaar zou het laagste gewone bed nog te gevaarlijk zijn (en dat met zijsteunen). Zo heel hoog vond ik de middenhoogslaper nu ook weer niet en er zitten zijsteunen aan en met 3 jaar pas in een gewoon bed en dan nog met zijsteunen :think:

Maar Mutti hij kan eerst als gewoon bed staan he! Daarna kan je hem halfhoog maken en dan kan hij nog een keer ophoog.

Dus op zich kan het toch prima voor Lucas.

Vind het bed niet echt duur. Was volgens mij nog geen 200 euro.

Bij dat lage bed zei ze nog dat het pas met 3 jaar kon :shock: Dat staat overigens ook in hun folder. Het is toch een gewoon bed?

Als we het bed compleet willen hebben, dus met trapje en glijbaan, dan kost ie al richting de 700 euro en dat vind ik best duur en dan heb je die leuke gordijntjes er nog niet eens bij en ook geen matras. Toch wel prijzig en we willen het dan toch gaan kopen met als optie om (over een tijdje) de glijbaan en trap erbij te doen.

Heb nog nooit gehoord dat een halfhoogslaper pas vanaf 6 jaar mag…

Ryan heeft op zijn derde verjaardag de halfhoogslaper van Ikea gehad met die sterrenhemel en dat is in mijn optiek een heel veilig bed.

Net zo veilig als dit Flexa bed als ik het zo lees.

Sem gaat ook eerst gewoon in het laagste model van flexa en vanaf een jaar of vier naar de halfhoogslaper :smiley:

Wij hebben dit bed ook!!! En mijn oudste lag er volgens mij in toen hij drie jaar was. Hij slaapt met zijn hoofd aan het andere eind dan het trappetje en we hebben het schuine trappetje. Ik heb er totaal geen moment aan getwijfeld of het gevaarlijk zou zijn. Onze jongste was toen anderhalf en die speelde er ook altijd in.

Super bed!!

Mutti, als je hem gewoon eerst als gewoon bed plaatst is hij net zo hoog als een normaal bed. Dan hoeft er op zich ook geen verhoging op. Zodra je hem half hoog maakt dan zou ik het rekje er inderdaad wel omheen doen.

Bij Noah hebben we hem op halfhoog gezet met trappetje toen hij bijna 5 was. Door die rand hou je een opening aan het voeteneind over wat maar zo breed is als het trappetje dus kan me niet voorstellen dat ze er dan uit kunnen vallen.

Maar als je de glijbaan er aan wil zetten dan moet je er natuurlijk 1 hebben met aan beide kanten zo’n opening en dan wordt het natuurlijk in het halfhoog model wel iets gevaarlijker als ze vrij klein zijn.

Het bedrag voor het bed 200 euro viel mij t.o.v. de kast e.d. mee. Die kast die wij hebben was n.l. dik 500 euro. Ook van Flexa overigens.