Flesweigeren

Hallo,



Het is vast een veelbesproken onderwerp maar mijn dochter weigerd de fles…



Heb verschillende spenen geprobeerd, verschillende mensen gegeven, verschillende houdingen, verschillende tijdstippen geprobeerd.



Iemand nog een idee?



Alvast bedankt.



Groetjes

shirt eromheen dat je hebt gedragen vanwege de geur

zilverfolie eromheen want dat leidt af

tommy tippie fles (was hier de oplossing)

iedere dag even aanbieden op dezelfde manier door dezelfde persoon, vooral geen strijd van maken en geduldig wachten totdat ze zich veilig genoeg voelt en bzwijkt

zelf niet in de buurt zijn

fles proberen tussen voedingen door, als ze geen hongerstress heeft en meer geduld om te proberen

kijken ze of ze het wel uit een cupje of een lepeltje wil zodat ze ontdekken kan dat melk op verschillende manieren gegeven kan worden



ik roep maar wat van de tips die ik toevallig ken, veel succes :-*

helaas geen tips, onze dame is ook een fleweigeraar

ze is 7,5 maand en weigert nog pertinent



echt alle flessen en tipsgeprobeerd, zelfs met haar in het zhuis geweest of het niet iets lichaemlijks was.

geduld en je er bij neer leggen!



hier ook een flesweigeraar.



En vaak(bijna altijd) ligt het niet aan de fles hoor, maar gewoon aan het feit dat je een slim kindje hebt, ze weten heel snel dat de lekkerste melk uit de borst bij mama komt. en zon rubber ding is dan echt niks!

Hier snapt meneer ook het hele flessen ding niet, hij weet niet hoe hij er uit moet drinken!



Maar als je oefent, doe gewoon met 1 de zelfde fles (altijd) tussen de voedingen door :slight_smile:

Hier ook een flesweigeraar gehad.

Ik ken je frustratie.



Uiteindelijk hebben wij succes gehad met de Nuby-fles met een mediumflow speen. De eerste keer dat we die probeerden was de speen nog warm van het uitkoken. Misschien dat dat ook hielp. Iemand anders(nicht) gaf de fles in een borstvoedingshouding. En wreef daarbij over het wangetje om de zuigreflex te stimuleren. Daarna hebben we nog een paar keer kunnen oefenen voor ze naar de opvang ging. Ze dronk misschien 2 slokken op die oefenmomenten. Maar ze dronk!



Toen ze naar de opvang moest, dronk ze daar in het begin nog heel slecht. Soms maar een paar slokken. Maar binnen 2 weken dronk ze al aardig goed zelf. Nu zijn we 6 weken verder en drinkt ze de flessen heel goed. Soms gaan ze helemaal leeg. Meestal blijft er een bodempje staan. Ze drinkt nog steeds uit de Nuby-fles.

Bedankt voor de tips! Ik zal eens het een en ander uitproberen.



Het probleem is namelijk wel dat ik volgende week weer moet werken en geloof nooit dat ze het nog voor die tijd doet. Maargoed we blijven proberen.



Maar hoe hebben jullie het opgelost? Voor de moeders met kindjes waarvan zij de fles weigeren…



Groetjes

ja niet opgelost



live borstvoeding al 7,5 maand lang.



ik werk 500 meter van mn huis, dus ga naar huis om te voeden



op dit moment loopt het niet lekker met de bv, dus al een lactatioedeskundige ingeschakeld, want als ik geen voeding meer heb, zou ik niet weten hoe ik het haar anders moet geven.

Hier van morgen als tip van een LK gekrgen om evt. losse fles doppen met speen er in in de box te leggen om mee te spelen :slight_smile:

max vind ze wel intressant dus hopelijk gaat hij het straks door hebben :slight_smile:

Medela heeft ook een fles die een speen heeft waarvoor je kindje dezelfde techniek moet gebruiken als bij het drinken uit de borst…

Of een tuitbeker zonder anti lek, je giet het er dan als het ware in. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar dat heb ik wel eens van iemand gehoord, zou zelf wel een beetje bang zijn voor verslikken…

Beker met een rietje, maar dan moet je kindje wel ouder zijn denk ik…



Succes!