Ik heb een heerlijk zoontje van bijna 5 maanden. Alleen weigert dat heerlijk mannetje de fles… Dat heeft tot gevolg dat ik mijn ouderschapsverlof in 1 keer heb opgenomen en nu dus nog tot januari thuis kan blijven.
Tot zover dus nog geen probleem.
Maar nu wil ik wel eens naar de kapper ofzo. Dat moet ik precies tussen voedingen door plannen en als hij dan een hapje tussendoor wil kan dat dus niet. Manlief loopt dan met een huilende beeb rond…
Nu vroeg ik me af en het kwaad kan om wat van die rijstebloem door de bv te doen zodat ik het kan lepelen…?
Ik wil niet voor de 6 maanden met bijvoeding beginnen, maar ja… iets anders kan ik ook niet meer bedenken…
Oh en dan nog een vraag, wat zijn de gevolgen van beginnen met bijvoeden voor de 6 maanden??
Hier 2 flesweigeraars gehad maar helaas geen oplossing :?
De eerste loste het zelf op door dan 's nachts om de 3 uur te komen toen ik weer begon met werken :?
De 2e loste het niet op, dronk gewoon echt niet en uiteindleijk ook bijna niet meer aan de borst
Was een hele vervelende periode, ze ging pas eten (en groeien) toen ze vast voedsel kreeg.
Als je nu toch thuis bent zou ik het lekker zo laten. Als je naar de kapper oid wil even voeden voor vertrek, dat kan toch wel? zo lang ben ej ook weer neit weg toch?
succes in ieder geval, voor de man is het trouwens ook erg frustrerend!
Je hebt vast al diverse flessen en spenen geprobeerd…
Hier hebben we toen Tommee Tippee fles gegeven, die speen werkte! :thumbup:
Eventueel kun je voeden met een lepeltje of met een bekertje proberen.
Ik voedde Arielle gewoon op schoot als ik naar de kapper oid moest. Dan knipte ze maar even aan de andere kant hoor!
Overigens wordt BV van bijna geen enkele pap echt dik. Alleen biobim schijnt dat te doen, maar die heb ik zelf niet gebruikt.
Mijn BV en rijstebloem ging prima samen hoor! Werd een mooi papje.
Alleen… ook mijn dochter wil niets uit de fles drinken Zolang ik het lepel is het ok, maar uit een fles wil ze niets.
Ik wil eigenlijk wel weer een avondje stappen oid. De 19de wil ik eigenlijk echt los gaan en ik ben nu elke dag aan het wennen met een fles. Ze nam vandaag twee slokjes :shock:
Oh de 15de word ze 7 mnd. en tot nu toe komt ze elke nacht om de 3 uur
19:00-naar bed 23:00-02:00-05:00 :shock: Ik had goede hoop dat dat wel minder zou worden met vast voedsel erbij, maar ze drinkt nu net zo vaak bv en krijgt er een beetje pap, een potje fruit en een toetje bij en komt nog net zo vaak…
Hoi Erika,
De breastflow fles?
Corinne heeft nog maar een paar keer de fles gehad. De 1e keer alleen maar gillen. Toen heb ik die fles aangeschaft (veel goede dingen over gelezen). Ze drinkt er wel aardig uit.
1 keer helemaal leeggedronken. Van de week heeft ze de helft op, want na het boertje wilde ze niet meer (nu was ik ook in de kamer en dat scheelt mss ook wel). Maar dan heeft ze iig al iets op als ik weg zou zijn.
En uit een bekertje/tuitbeker?
Ik hoop dat er nog meer zijn die een tip voor je hebben.
Ik heb de Tommie Tippie geprobeerd en nu de gewone Avent die het bij mijn andere boys prima deed… Ik denk dat het niet uit maakt welke fles ik geef, zodra hij dat plastic in zijn mond voelt drukt hij de fles er net zo snel met zijn tong weer uit, hij probeert het niet eens… :roll:
Sinds kort wil hij heel af en toe wel een speentje, dus ik had goede hoop dat een fles dan ook wel zou willen, maar nee… ik probeer het nu elke dag even, maar tot op heden lacht meneer er om…
Mijn moeder heeft het ook al geprobeerd en manlief, met mij erbij , met mij uit huis…
Ik ga dan toch de rijstebloem maar eens proberen en dan lepelen…
Mijn jongens vonden de Avent ook prima. Bij Corinne ging dat veel te snel.
Bij de breastflow kun je wel wat melk in zijn mond laten lopen.
Het is een dubbele speen en in de buitentse kun je duwen/knijpen.
(kijk eens op i-net). En de speen gaat, als hij gaat zuigen, in de vorm van zijn mond (dus blijft niet zo rond als de avent) snap je wat ik bedoel? :think: Lijkt dus erg veel op de borst. (de speen voelt heel flexibel/zacht, niet zoals de avent)
Maar is idd wel plastic.
Van de week ging Corinne wel gelijk drinken, maar na het boertje zat ze ook alleen maar met haar tong met de speen te spelen.
Hoe bedoel je lekker eigenwijs :mrgreen:
Ik hoop dat het met rijstebloem lukt!
Succes! Laat je het nog weten of het lukt?
Ik had ook nog een fles geprobeerd waarbij de ‘speen’ een soort combi van een lepel en een speen was… Weet niet meer welk merk. Het flesje was ook zacht, zodat je erin kon knijpen en zo steeds wat melk op het ‘lepeluiteinde’ van de speen kon laten stromen. Niet dat het hier hielp, maar misschien is het een idee. Gekocht bij Babyplanet.
Wij hebben ook wel alle soorten en amten flessen geprobeerd (ook die borst fles) maar helaas nee, nee, nee :wall:
we hadden ook en keer een gat in de speen geknipt en daar dan slokjes uit gegeven, dat was nog het makkelijkst geloof ik.
Maantje: Die speen met lepeltje is van nuby volgens mij.
Ik heb hem op de 9 maandenbeurs gezien.
Daar kan je ook fruit in doen.
las toevallig in de WIJ jonge ouders dat een stel hun kindje had gevoed met een spuitje, dus met spuitje in de mond en zo melk en sap naar binnen krijgen, misschien iets voor als geen enkele fles werkt?
Verder bind Biobim goed met BV
Ha dat wilde ik ook zeggen, een spuitje :thumbup: zo doe ik de hoestdrank ook, gaat prima (maar hier geen flesweigeraar :think: )