Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen…
Ik geef nog volledige borstvoeding aan Ymke, maar ik krijg niet genoeg bij elkaar gekolfd. Ik wil nu 1 fles vervangen door flesvoeding, nou hebben we dat al een aantal keer geprobeerd en dat ging prima… Nu het echt moet, weigert mevrouw het…
Ik heb nu friso2 hypoallergeen… Misschien is een ander merk beter?? Hoe moet ik dat uitproberen, elke keer een nieuw pak kopen is wel een erg duur grapje…
fv mengen met bv gaat niet lukken, ik heb te weinig voorraad… Als mevrouw het dan weigert moet ik het weggooien en dat kan ik echt niet…
Ik heb het ook al op diverse manieren aangeboden, fles (speen small), tuitbeker met anti-lek, zonder anti-lek, gewoon bekertje… Maakt geen verschil… Ze wil alleen de borst…
Iemand tips???
Hoe veel tijd zit er tussen de borstvoeding en het flesje? Misschien heeft ze nog helemaal geen honger als je het aanbiedt. Je zei dat het hiervoor wel goed ging, gebruikte je toen de zelfde kunstvoeding? Als je toen fris0 h.a. 1 gebruikte, is ze misschien nog niet gewend aan de smaak van 2. Drinkt ze nog steeds gekolfde melk of weigert ze al haar flesjes? Komt er wel genoeg uit de speen? Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt iemand anders het flesje te laten geven terwijl jij er niet bij bent. Ik zou als ik jou was in ieder geval stoppen met het aanbieden op verschillende manieren, want volgens mij is dat best wel verwarrend voor een kind. Hetzelfde geldt voor verschillende soorten kv. Wat zegt het consultatieburo?
Sterkte in ieder geval
@Krystle wrote:
Ik geef nog volledige borstvoeding aan Ymke, maar ik krijg niet genoeg bij elkaar gekolfd.Heb je ook iets aan tips om meer af te kolven? http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/afkolven_hoe_kolf_ik_genoeg_melk.html
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou als ik jou was even een rustpauze van een paar dagen of een week nemen en haar alleen de borst en fruit en groente geven, zodat jullie allebei weer een beetje tot rust kunnen komen. Jij bent denk ik nu best wel gestresst omdat ze geen kv wil en dat pikt ze op.
Biebels, ik heb alles al geprobeerd om meer te kolven… Het werd niet meer, ik heb me erbij neergelegd nu… Helaas gaat mijn productie nu wel achteruit (misschien te maken met mijn zwangerschap??) Als ik geluk heb kolf ik 250cc en daar doe ik 2 kolfbeurten over!! (ik voed Ymke om 6.00 uur en dan kolf ik om 11. 00 uur en om 15.00 uur)
Sopje, tussen de voedingen zit minimaal 4 uur… Het ligt echt aan de voeding… Heb de proef op de som genomen… 3 flesjes… Een met de vorige voeding (friso1), 1 met friso 2 en 1 met bv… De eerste 2 weigerde ze, de derde (met bv) dronk ze in 1 teug leeg…
vandaag weer ipv de borst eerst een flesje aangeboden… Ze weigert het… Dan geef ik haar toch de borst omdat ze wat binnen moet krijgen en die drinkt ze dan vrolijk leeg…
Niets geven lijkt me geen goed plan… Bij de gastouder drinkt ze in de middag pas een fles (mamamelk)vanaf de voeding van 6 uur tot een uur of 14/15 drinkt ze niets… (krijgt wel fruit, maar eet ze nog niet veel van)
@Krystle wrote:
Biebels, ik heb alles al geprobeerd om meer te kolven… Het werd niet meer, ik heb me erbij neergelegd nu… Helaas gaat mijn productie nu wel achteruit (misschien te maken met mijn zwangerschap??) Als ik geluk heb kolf ik 250cc en daar doe ik 2 kolfbeurten over!! (ik voed Ymke om 6.00 uur en dan kolf ik om 11. 00 uur en om 15.00 uur)
250 cc??? :shock: Nou, dat vind ik hartstikke veel!! :o
Dat is van 2x kolven in totaal he?? Dus 125 cc per voeding… Is niet veel toch???