Zijn er meer moeders die voordat hun kindje 1 werd al overgestapt zjin op gewone halvolle melk ipv flesvoeding?
Bij Tessa zijn we met 9 maanden overgestapt op gewone melk en nu wil ik gaan combineren… pap maken van gewone melk en tussen de middag en s’avonds nog lekker de opvolgmelk( aangevuld met vit D uiteraard)…
En dan langzaamaan de middagmelk ook vervangen en dan de avond nog geven van opvolg tot ze niet meer wilt… ( nu nog flesje 120 + 4)…
Liefs
Ze mogen toch pas met een jaar gewone melk?
Wij zijn met 1 jaar overgestapt naar gewone halfvolle melk.
Gaf geen problemen.
Zag en zie geen reden om dat eerder te doen eerlijk gezegd.
Bij Tessa mocht het al met negen maanden dus vandaar de vraag eigenlijk…
@Paschal75 wrote:
Wij zijn met 1 jaar overgestapt naar gewone halfvolle melk.
Gaf geen problemen.
Zag en zie geen reden om dat eerder te doen eerlijk gezegd.
Nee ik eigenlijk ook niet :think:
Bij Duncan mocht ik ook pas over naar gewone melk toen hij een jaar was en dat is toch al 12 jaar terug… Bij Sam ook een jaar en nu met Djanel ook pas als hij een jaar is, eerder niet.
Thijmen krijgt nu nog geeneens normale melk :eh:
Ja ik weet het, het mocht allang.
Maar teveel melk vinden wij niet zo heel goed, vandaar dat hij 's ochtend een grote beker opvolgmelk krijgt en voor de rest water.
Met af en toe wat diksap…
pas na 1 jaar melk
Wel grappig idd een paar jaar geleden was alles anders en nu maakt iedereen zich ineens druk voor een jaar. Niet alleen met melk maar met de pot mee eten enz.
Hier krijgt veron ook gewone melk nu tussen de middag. Hij wil de kunstmelk ook gewoon niet meer en ik zie niet in waarom hij nu geen gewone melk mag. Er stond een tijdje geleden zelfs in de krant dat ze zelfs weer vanaf 4 maand gewone melk willen aanprijzen.
Dus ik zou zeggen lekker mengen hoor :thumbup: maar iedereen zijn mening.
Groetjes loes
hier heeft ons Sophie ook van de week een sloke gewone melk gekregen, en sindsdien kraait ze al van plezier als ze het melkpak ziet staan.
Hier krijgt ze dus ook af en toe een bekertje gewone melk. Mijn schoonzus heeft het bij haar op het cb nagevraagd en die zeiden dat het ook geen kwaad kon om het soms te geven. het gevaar bestaat dat wanneer ze voor 1 jaar teveel gewone melk binnenkrijgen, dit niet goed is voor hun lichaam. (sorry, weet het niet meer precies waarom het teveel eraan niet goed was)
Bij ons mocht het ook pas vanaf 1 jaar.
Karnemelk of biogarde mocht wel eerder.
@dyfaine wrote:
Er stond een tijdje geleden zelfs in de krant dat ze zelfs weer vanaf 4 maand gewone melk willen aanprijzen.
Dit is een enkel onderzoek waarvan de resultaten dubieus zijn vanwege de veel te kleine onderzoeksgroep, daarnaast gaf men aan dan met met 4 maanden melkprodukten wil introduceren, kv is ook een melkprodukt zoals zei het bedoelen.
In gewone melk zitten teveel eiwitten en zouten en te weinig vitamines voor een kindje onder het jaar. Het kindje zo van nature uit bv drinken tot een jaar waarbij het met de pot mee eet en nog slechts 300 cc melkprodukten (inclussief kaas en toetje) binnenkrijgt. Niet altijd is bv mogelijk of gewenst, daar heb je kv voor. Die is ter vervanging van bv, gewone melk is geen vervanging.
Het teveel aan zout en eiwitten is te belastend voor de niertjes. Die moeten dan te hard werken en dat kan op termijn schade geven
KV (en natuurlijk bv) heeft een aangepaste samenstelling zodat je kindje zoveel mogelijk de juiste voedingsstoffen binnen krijgt. In KV zit bijvoorbeeld extra vitamine D. Verder is het inderdaad voor de niertjes beter om KV of BV te krijgen.
En ja, ik hab mijn oudste vanaf bijna 7 maanden koemelk gegeven. De reden hiervoor was alleen wel dat mijn zoontje geen kv meer wilde drinken (echt alles geprobeerd) en toch melk binnen moest krijgen. In overleg met het CB zijn we toen overgegaan. Mijn jongste drinkt pas sinds zijn 1e verjaardag nu en dan koemelk.
Dit is echt iets waar meningen over verschillen denk ik. Wij hebben er voor gekozen om het wel te onderandere omdat hij gewone melk wel wile en kv niet ook wilde hij geen sapje en het cb was zelfs bij dat hij vocht binnen kreeg en wij ook.
Ook eet hij sinds 10 maand geheel met de pot mee en sinds een week echt alles. Hier een cultuur mixie en nederland is het enige land waar ze zo zijn met wat wel en niet mag…
Maar zoals ik al zei zijn de meningen verschillen je kan mij niet vertellen dat na 12 maand ineens alles kan net als vanaf 6 maand dat ineens wel groente en fruit kan. Als je alles met mate doet zie ik geen problemen.
Maar zoals al vermeld iedereen zijn ding. De neefjes aan hubbie zijn kant aten onder een jaar al eten met pepers. Ze zijn er aan gewent omdat de moeders dit altyd al hebben gedaan.
gewoon lekker je hart volgen zou ik zeggen
Groetjes [/quote]