Flesvoeding vraagje

je mag het allebei, maar het maakt weinig verschil of het water nu snel of langzaam opgewarmd wordt…

Ik maak voor Daan de voeding nog steeds met of gekookt water, of met mineraalwater, omdat ik bij mijn eerste erg merkte dat hij last had van het kraanwater als ik het niet kookte… Mineraal water kost ook niet zo gek veel(natuurlijk dan niet die van spa pakken, die is duurder vanwege de naam) en het scheelde mij een hoop ellende…

kay; ik maak de voeding altijd klaar in de flessenwarmer. ook omdat ik moedermelk opwarm en als je dat in de magnetron doet, verlies je de antistoffen en dat is toch zonde?

@inkie wrote:

Nee niet direct in paniek, echter hoe langer voedsel is klaargemaakt, hoe meer kans dat een ziekmakende bacterie zich kan vermeningvuldigen en echt gevaarlijk wordt.

In het verleden zijn er wel baby’s overleden aan voeding die besmet was. Maar in eigenlijk al die gevallen was de hygienne om te beginnen al niet 100% in orde.

In kunstvoeding zitten baceterieën die kunnen uitgroeien. Kunstvoeding is namelijk geen steriel produkt.
Ook al werk je dus heel hygiënisch, dan nog kan het dus gebeuren, vandaar dat er per fles klaarmaken wordt geadviseerd.