Flesvoeding uitspugen

Hallo,

Ons ukje van 5 weken krijgt borstvoeding. Nu wil ik dat langzaam gaan afbouwen maar ze houdt de kunstvoeding niet binnen. We hebben al van alles geprobeerd. Verschillende merken, hypoalergeen, 3 soorten flesjes, mengen met borstvoeding, johannesbroodpitmeel toevoegen, niets helpt.

Ze drinkt de fles trouwens wel leeg dus ze vind het niet vies ofzo. Ze gaat daarna ook gewoon slapen en spuugt dan alles onder. Half rechtop tegen mij aan laten slapen helpt ook niet, dan zit ik vervolgens ook helemaal onder.

Iemand hier ervaring mee? Of tips wat we nog kunnen proberen?

Waarom wil je afbouwen?

Daar gaat het toch niet om??



Hmm lastig probleem. Kan ze wel goed boeren na een voeding? Misschien tussendoor een boer laten doen.

En hoe lang heb je dingen uitgeprobeerd? Want na 1 keer proberen iets anders doen kan ook voor verwarring zorgen.

Lijkt erop dat ze de techniek van drinken uit een fles niet helemaal beheerst. Hoe drinkt ze bij jou? Aan 1 stuk door of met pauzes? Kun je dat misscchien nabootsen met de fles?

Als je zomaar overstapt van borstvoeding naar flesvoeding, steeds verandert van merk en type dan kan dat heel veel darmkrampjes en spugen opleveren. Zoiets moet je altijd heel langzaam opbouwen. Dat geldt ook als je verandert van merk voeding. De ene voeding is de andere niet, je kunt niet zomaar switchen. Eerst de voeding mengen en dan fles voor fles op- en afbouwen. In dat opzicht denk ik dat je veel te veel in een veel te korte tijd hebt geprobeerd. Daar zijn het maagje en de darmpjes nog niet op gemaakt. Blijf bij één merk en soort en probeer dat langere tijd, soms is het even wennen. Succes!

En als je alleen gekolfde bv geeft in een fles? Is het dan ook? Ik zou namelijk nieuwsgierig zijn of het komt door de voeding of door het middel waarmee de voeding wordt gegeven (fles of borst). Misschien krijgt ze met de fles wel veel lucht binnen ofzo. Dan zou het dus in principe niet zoveel uitmaken welke voeding je geeft, maar dan is het eerder zoeken naar een fles die minder problemen geeft. Ik geef zelf ook borstvoeding en Mijn dochtertje drinkt alleen goed uit de breastflowfles, een fles die dezelfde drinktechniek vergt als de borst (voor zover dat na te bootsen valt uiteraard)

Hallo dames,

bedankt voor jullie commentaar.

@Esther: gekolfde melk uit de fles gaat prima, daar heeft ze geen problemen mee.

@Jippie: dit is allemaal in overleg met het consultatiebureau, zij adviseerden om een ander merk uit te proberen. Inmiddels hou ik het bij Nutrilon A.R. en proberen we, gemixt met gekolfde melk, heel langzaam over te stappen. Het is nog steeds een drama. Ookal zit er voor 90% moedermelk en maar 10% kunstvoeding in de fles, alles komt er weer uit.

@Marlous, bij mij drinkt ze rustig 10-15 min achter elkaar, dan een boertje en dan de andere kant. Met de flesvoeding laat ik haar tussendoor meer boertjes doen, soms komen die wel soms ook niet. En na de voeding leg ik haar niet gelijk plat maar laat ik haar nog een poosje bij mij rechtop zitten. Dat vindt ze nu ook een heel leuk spelletje dus dat komt mooi uit.

@Kwakje, ik wil afbouwen omdat ik (hopelijk) straks weer ga werken en ik het met kolven niet voor elkaar krijg om genoeg voeding voor haar aan te maken. Ik heb haar echt nodig om mijn productie op gang te houden. Sowieso gaat de borstvoeding niet vlekkeloos, kwam moeilijk op gang, kloven, ontsteking enz. Het kost me echt veel energie. Maar goed, als blijkt dat ons moppie gewoon alleen borstvoeding wil totdat ze op vast voedsel over gaat dan doe ik dat. Was alleen benieuwd of er mee mensen dit probleem herkenden.

Het ziet er voornamelijk zo zielig uit als ze zo zit/ligt te kokhalzen tot alles eruit is. En vervolgens een half uur later heel hard gaat huilen omdat ze honger heeft.

Tsja, lastig is dat. En om allerlei kunstvoeding te gaan uit proberen is ook niet echt de bedoeling en ook niet goed.



Je zou eens kunnen proberen om geitenmelkvoeding (nannycare) te proberen? Daar heb je van die probeerzakjes (kost niks) van, haal je bij de natuurvoedingswinkel of via internet.

Kunstvoeding is ook zwaarder verteerbaar dan borstvoeding. HA voeding komt dan nog het dichtst bij BV maar nog steeds veel zwaarder.

Ik denk dat het toch kwestie is van wennen en dat kan best wel even wat tijd kosten.



Is ze misschien een snelle gulzige drinker ?

Het kan zijn dat ze KV net zo gulzig/snel drinkt als BV en omdat KV zwaarder valt kan het zijn dat ze dan eigenlijk iets teveel op heeft.

Je zou dan kunnen proberen om even met een pauze tussendoor te laten drinken, misschien met speentje tussendoor als ze onrustig wordt met het nemen van een pauze.