Flesvoeding klaar maken

hoi meiden,



Ik heb van mijn moeder geleerd om 2 (isoleer)flessen ( 1 voor afgekoeld gekookt water en 1 voor heet gekookt water) te gebruiken. Op moment als het voedingstijd is dan kan ik dat water mengen op temperatuur rond 37 graden en daarna is dat poeder erin en shaken. Wat vinden jullie ervan??



Soms meng ik heet gekookt water of wel met een nieuw geopend spa blauw.

wat ik ervan vindt? Veels te veel gehannes :mrgreen:



Gewoon barleduc in flesje…hup in de magnetron op 900watt 40 sec en klaar is kees :mrgreen:

Ik deed altijd gewoon kraanwater in de fles en dan in de magnetron.

Lekker makkelijk :thumbup:

Kraanwater is prima van kwaliteit in Nederland dus kan gewoon gebruikt worden. Alleen als je het water wilt bewaren (in de koelkast) dan moet het gekookt zijn.

hier ook kraanwater! gaat prima! eerst wel gekookt water gebruikt maar na een maandje overgestapt!

Hoi, ik had ook ff een flesvraagje tussendoor, ik geef namelijk alleen s’avonds de fles met pap erin,(eerst gaf ik de kant en klare pakjes van Nutrilon,maar ben nu overgestapt op Nutrilon Hypo-Allergeen van 6 tot 18 maanden omdat Jayden eczeem heeft,voor de rest geef ik nog BV,maarre als ik nu bijv. Bar le duc of kraanwater heb,kan ik dat gewoon in de flessenwarmer doen,die verwarmt het tot 37 graden, of moet het eerst gekookt zijn???

hier ook kraan water en hup in de flessen warmer.





juul volgens mij kan je het gewoon verwarmen in de flessenwarmer.

maar wat groeit jayden snel zeg(…ik lees meestal stiekem mee bij de mei mama’s) wat een heerlijke knul!!!



groetjes nathalie

Gewoon kraanwater gebruiken. Bar le duc is echt onzin en vooral zonde van je geld.

wij hebben wel gewoon barleduc gebruikt dat krijgt ze nog steeds :shifty:



je wil toch het beste voor je kindje … enne ik vind gewoon kraanwater vies … dus geef ik het ook niet aan mijn kind

Haha heb je die aflevering van Keuringsdienst van Waarde niet gezien? :mrgreen: Daar was een onderzoek naar kraanwater en Barleduc en Spa. Is dus allemaal hetzelfde he… :lol: De pomp waar het water uit de grond gehaald wordt voor kraanwater ligt tussen die van Bar le Duc en Spa in… :lol:



Maare, ieder voor zich hoor! :smiley:

oohw zou best kunnen maar ik vind barleduc water toch anders smaken dan mijn kraanwater hoor :sick:

@mukkemuk wrote:

oohw zou best kunnen maar ik vind barleduc water toch anders smaken dan mijn kraanwater hoor :sick:




Ja dat vind ik ook, ik vind ons kraanwater ook :sick: smaken, dus toch maar bar le duc gehaald,maarre dat kun je dus gewoon in de flessenwarmer opwarmen?? :think:

Hier ook gewoon kraanwater en 25 sec in de magnetron en klaar.

hallo



ben ik dan zo raar bezig…ik doe in de ochtend water koken in van de bakjes verdelen en dan als het koud is in de koelkast.

als ik moet voeden gooi ik het in de fles dan de flessenwarmer in de gaten houden wanneer het warm is met een termometer.en dan poeder er in.

er is mij verteld door huis arts/verlos/kraamzorg dat kraan water heel erg slecht is als je het niet kookt…

maar nu lees ik dit en dan vraag ik me af heb ik me bang laten maken.ook moest ik een flessen warmer halen omdat de magneetron helemaal niet goed is.mensen help :pray: :pray:

maar ik kan dus de voedin in de magneetron doen om een paar sec en dan klaar…ipv zo lang wachten tot het warm is.



liefs marij

Wat ik zo raar vind, kraanwater om te drinken maar als een baby oogonsteking heeft dan moet je wel de water eerst koken voordat je de oogjes kan schoonmaken. ???

marij, geen flesvoeding opwarmen in de magnetron…



GEwoon water opwarmen dan poeder erbij en shaken maar!!

Nog ff over dat Bar-Le-Duc. Dat is alleen hetzelfde als kraanwater als je in Utrecht of omgeving woont. Dat water wordt namelijk uit dezelfde grondlaag aan de andere kant van de snelweg gepompt dan de waterleiding centrale.

Hetzelfde geld voor het water van Sourcy. Alleen die centrale staat een paar km verderop langs dezelfde snelweg :lol:



Kraanwater in Nederland is in goed en kun je gewoon drinken.

Maar als ik weer eens in een periode zit dat ik veel water drink (drink nu toevallig weer meer kruidenthee) ga ik ook weer over op Bar-Le-Duc (aan mijn man gevraagt of hij op zijn werk niet wat flessen kan vullen :lol: maar helaas dat wil hij niet :snooty: )

Kraanwater vind ik als je het veel drinkt idd wel een soort nasmaakje hebben.



Zelf gebruik ik ook gewoon kraanwater voor de flesjes. Zo koud mogelijk uit de kraan in het flesje en dan in de magnetron en tenslotte de voeding erin.



Wel al een paar keer gehad dat de oven net aan is geweest :wall: Eerst de flessenwarmer maar weer gepakt, maar eerst wat water koken en dan op temperatuur brengen met koud water werkt ook prima.



Ook een keer gehad dat ik wegmoest en niet wist hoe ik flesje moest maken. Van te voren al water gekookt en in flesje gedaan en voeding apart mee. Toen Tejo zijn flesje moest was het water al voldoende afgekoelt en kon de voeding er zo bij.

De 2e keer was het nog te heet en heb ik er koud water bij gedaan (en uiteraard er ook weer wat water uitgegooid ivm de hoeveelheid water)



Supergemakkelijk dus ook voor onderweg :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

nou ik heb het gedaan hoor…echt super en lekker snel… :dance: :dance:



kind blij ik blij haha

@Jes wrote:

Wat ik zo raar vind, kraanwater om te drinken maar als een baby oogonsteking heeft dan moet je wel de water eerst koken voordat je de oogjes kan schoonmaken. ???




mijn dokter zegt gewoon de oogjes met kraanwater schoonmaken.

Koken hoeft niet (meer)

@Claudie23 wrote:

wat ik ervan vindt? Veels te veel gehannes :mrgreen:



Gewoon barleduc in flesje…hup in de magnetron op 900watt 40 sec en klaar is kees :mrgreen:




Precies !! :thumbup: