flesvoeding en allergie

Mijn dochter heeft 2 weken bv gehad en daarna ben ik overgestapt op friso comfort (moeilijke poeper)

NU is het zo dat Mirthe ontzettend veel huilt en we worden er een beetje moedeloos van.

Ze heeft ontzettende krampen en zit duidelijk niet lekker in haar velletje.

Haar ontlasting is nog steeds niet super trouwens.

Omdat ze zoveel huilt zijn we verschillende dingen aan het proberen, we vragen ons af of ze mischien een allergie heeft voor koemelk.

Maar om daarachter te komen zullen we koemelkvrij moeten geven.

Kunnen we die voeding zelf gaan geven of kan dat alleen na advies van de huisarts.

Kan het kwaad om het gewoon uit te proberen?

Ik bedoel als ze geen allergie heeft zal ze da slecht op de voeding reageren of maakt het voor haar groeien ed helemaal niets uit?

joseetje de pepti is voedzaam genoeg hoor! ik zou zeggen probeer het…Baad het niet schaat het niet!!

Tegen krampen is Sap-Simlex echt een wonder middel!!

succes!

ooh ben zo boos en ook gewoon verdrietig.
Schoonmoeder belde vanmiddag dat het gedrag van Mirthe haar aan mijn schoonzus deed denken als baby...
Schoonzus kan geen melkproducten verdragen.

Dus ik ben gaan speuren en kwam bij verschillende sites over koemelkallergie uit.
Sommige symptomen lijken vrij veel op het gedrag wat Mirthe vertoont.
Op de verpakkingen van die speciale voeding staat dat het in overleg gegeven moet worden.
Dus ik netjes CB bellen, word ik me daar toch afgescheept met een 'mevrouwtje iedere baby huilt dus stel u niet aan' reactie :cry:
Tuurlijk huilt iedere baby, maar niet de hele dag, iedere dag, al zolang ze eris
ze zat nog iets te zeuren over dat iedere baby krampjes heeft en dat dat echt niet gelijk betekent dat ze allergisch is........maar goed toen zat ik al te snikken dus heb ik het gesprek afgekaptt :oops:

- dit had ik net bij de mama's getypt-

Ik zou het proberen, als het niets uithaalt in haar gedrag dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Kwaad kan het niet. Helpt het wel dan weet je genoeg. Jij bepaalt wat je kind eet hoor niet de halve wereld. en het cb… nou ja laat ook maar…

joseetje op elk pak staat dat je het in overleg meot doen…puur zodat de fabrikant niet aansprakelijk gesteld kan worden…

Daar moet je gewoon over heen lezen hoor!

Wij zijn na 2-3 weken Annemieke nutrilon omneo gaan geven, gewoon omdat we zelf vonden dat dat beter was.

Er stond uiteraard ook op dat het alleen na medisch overleg mocht, dus mijn man en ik hebben samen medisch overleg gehad :wink: .

Gewoon doen dus. Op je eigen gevoel af gaan, dan komt het wel goed.

En bij deze heb je ook gelijk met alle mama’s hier medisch overleg gehad :wink:

:hug: Heleen