Flesvoeding aanmaken met rooibosthee

Ik lees overal dat rooibosthee goed werkt bij darmkrampjes en ook dat je je flesvoeding er mee kunt aanmaken. Maar hoeveel gebruik je dan?

Ik gebruik 150cc water.

Is het dan zo dat je bijv. 120 cc water in de fles doet en daar dan 30 cc thee aan toe voegt?

Wie kan me op weg helpen?

volgens mij bedoel je venkelthee… :wink:

Ik gaf Mateo wel eens een paar eetlepeltjes buiten de fles om, eigenlijk nooit in de fles gedaan…

Nee, geen venkelthee (dat kan overigens ook hoor) maar echt rooibosthee.

Ik heb ook rooibosthee door de fles gedaan toen ze buikkrampjes had alleen merkte ik geen effect. Ik deed gewoon het theezakje er een keer doorheen halen maar niet te lang want dan wordt hij te sterk. Nu zijn wel de flessen wat verkleurd. Met venkelthee heb ik geen ervaring. Misschien helpt dat ook wel. Wat bij ons wel hielp waren homeopatische druppeltjes van VSM. Ze heten cinababy.

Ze heeft er nu trouwens geen last meer van. Het is vanzelf over gegaan.

volgens het cb mogen ze 20 cc rooibos per dag.

Ik meen me te herrineren dat jij op 5 voedingen zit, dus dan kan je steeds 5 cc in de voeding doen. dan kom je op 25 cc per dag. En het komt niet zo nauw hoor,

ik geeft het Cleo "puur"in een flesje apart en die drinkt het soms zo snel op dat ook wel es op 30-35 cc per dag zit.

succes :thumbup:

venkelthee mag je ni et teveel geven,is mij gezegd toen damian zo hoop kramp had,kunnen ze luie darmen van krijgen schijnt :shock:

@Misterylady wrote:

Nee, geen venkelthee (dat kan overigens ook hoor) maar echt rooibosthee.

Oh ok…dan zou ik ook gewoon 1 a 2 theelepeltjes geven of in de fles doen…

ik deed 5 cc in de fles maar bij Boaz leken de krampjes juist heftiger te worden. Hier werkt abc Dolphius als een tierelier! Kost wat maar het helpt echt.

kuzzz

Ik had trouwens ook ABC Dolphius