Flesverwarmer Avent SCF260/37

Ik ben toch meer en meer van plan om 6 maanden bv te gaan geven. Omdat ik wel weer ga werken, ga ik dan kolven en moet de melk opgewarmd worden.

Ik zou bovengenoemde flesverwarmer graag willen hebben omdat hij ook VIA-bekers, waar ik nu bv in bewaar en straks zelfgemaakte hapjes, ook kan verwarmen. Ook heeft hij voorgeprogrammeerde standen voor ontdooien, flesvoeding en hapjes. Alleen… is hij misschien te snel?

Heb nl gelezen dat moedermelk niet te snel opgewarmd mag worden ivm verlies van voedingsstoffen en dat daarmee elke flesverwarmer sneller dan 5 minuten ongeschikt is.

Dit is de verwarmingstabel:

En zo ziet hij eruit:

Vind het wel een gaaf ding, maar hij moet wel doen wat hij moet doen zegmaar…

Die heb ik ook en eigenlijk gewoon gebruikt voor bv nooit over gehoord dat het niet kon

Het is ook niet dat ik dat heb gehoord, maar dat ik zelf dacht toen ik die tabel zag: maar dat is toch te snel voor bv? Vandaar.

Maar heb inmiddels via het bvforum begrepen dat korter dan 2 minuten niet goed is, dus hij is wel gewoon goed :smiley:

Ben jij een beetje tevreden over het apparaat?

Ik heb deze ook.

Het was wel even uitvogelen met hoeveel cc en hoelang. Ligt er ook aan of hij nog even in het apparaat blijft (warmt dan nog wat verder door namelijk) of dat je de fles er meteen uithaalt.

Ik deed de fles erin, de tijd iets korter dan in schema en ging dan eerst een luier verschonen, plekje maken met kussens etc. Dan was de fles lekker warm maar niet té als ik klaar was.

Nu overigens niet meer in gebruik want ik vind potjes en flesjes toch sneller gaan in de magnetron. Maar voor bv is hij ideaal.

ja ik ben heel tevreden alleen doe ik altijd maar wat met de hoeveel water, en ik geef aan dat er wat meer cc in zit dan dat er echt in zit anders wordt de melk nooit goed warm

wij hadden deze op mijn vorige stagecreche. ik vond hem niet prettig werken, wabt 9 van de 10 keer was de melk of te warm of te koud, maa misschien is dat wel een kwestie van even uitvogelen

hij is inderdaad wel praktisch omdat vrijwel alle flessen erin passen, ook bv tommee tippee

Die flessenwarmer hebben wij!

Manlief wat heb ik dat ding vervloekt in het begin…en met mij de kraamverzorgster. :mrgreen: . Omdat Roel toen maar 6 weken bv heeft gekregen (gekolfd via fles) heb ik hem na 6 weken in de kast opgeborgen en zijn we de flesjes gaan warmen in de magnetron.

Nu met Evi toch maar weer dat ding uit de kast getrokken en nu snap ik het ineens wel… :mrgreen: . Ik zet meestal het aantal cc’s hoger dan er in de fles zit en haal de fles er dan uit, doe even goed draaien met de fles (zodat alles 1 temp heeft) en dan als het nodig is nog eventjes erin. Ik heb nooit dat de voeding te warm is, het is uitzoeken idd…

Wij hebben trouwens tommie tippee flesjes en die passen idd perfect.

Ik heb het ooit ook eens geprobeerd om een zelfgemaakt potje te warmen (ook in VIA systeem) maar met de grote bekers van VIA gaat de deksel dus niet dicht en werkt het ding dus niet… :thumbdown: