Flessenweigeraar :(

Mijn dochter van ruim zes maanden laat sinds we zijn gestart met opvolgmelk het merendeel van de flesjes onaangeroerd.

Ze krijgt inmiddels bijvoeding zoals fruit en groente. Drie maal 180 cc lijkt voor haar erg veel met haar ochtendfruit en avondgroente erbij.

Consultatiebureau adviseert me om me zoveel mogelijk aan minimaal 500 cc op een dag te houden, maar dat lukt gewoon niet.

Ik heb een vermoeden dat haar tandjes eerdaags gaan doorkomen, al zie ik echt niets aan de oppervlakte. Ik weet niet of dat de reden kan zijn.

Pap lust ze niet en sap en water krijg ik er ook met geen mogelijkheid naar binnen. Het vocht moet ze dus grotendeels uit groente, fruit en de flessen krijgen. Dat gaat nu dus een beetje stroef.

Soms krijgt ze op een dag max 200 cc melk binnen, maar compenseert dat vervolgens de volgende dag weer met ruim 600. Mag dit?

Tips anyone, want ik ben als de dood dat ze uitdroogt. Duidelijk is wel dat ze altijd minder gegeten en gedronken heeft, maar altijd prima in de curve is gebleven.

yoghurt enz mag je ook bij de aantal cc rekenen :).

En het kan best een tijdje zijn dat ze minder drinken, gewoon blijven aanbieden.

Zolang ze normale plasluiers heeft, denk ik niet dat jij je zorgen moet maken hoor.

:hug:

hier ook zn gevalletje :lol:

bijna 11 maand en door kma niet veel mogen hebben en willen hebben drinken zoals diksap wil die niet, verder krijgt ie zn fruit en warme hap en tussen door een koekje waar die over kan.

maar hij staat nog steeds op melk tot 6 maand door dat hij zo weinig wil en drinken was het niet verstandig om over te gaan door dat hij dan te weinig voeidings stoffen binnen krijgt hij wil 3 x per dag een flesje van 150 cc en komt niet boven de 500 cc en is het dus niet verstandig om over te stappen

We komen nu dagelijks iets van 50cc te kort, maar ik krijg de indruk dat ze voldoende heeft aan 450cc op een dag. Ze eet daarnaast goed en in haar groente en fruit voeg ik sowieso wat vocht aan toe.

Bij de volgende meting op cb zullen we zien of ze goed gegroeid is. Tot nu toe doet ze het prima.