Flessendrama, hij wil niet meer

Het is hier echt de laatste weken flessendrama. Ik heb net het CB gebeld maar daar wordt ik ook niet wijzer van.

Ze zeggen dat hij minimaal 500cc voeding moet krijgen.

Kevin drinkt amper aan 400 cc.

Hij krijgt ook fruit, groente en boterham.

Net heb ik hem een boterham gegeven in de hoop dat hij zijn fles ook wil drinken. Dus zijn fruithapje heb ik niet gegeven. Hij wilde niet meer dan een kleine 80 cc drinken.

Maar nu zit hij vol en zijn fruit krijg ik er nu dus weer niet in. Vanmiddag krijgt hij zijn groentehapje. Maar als ik hem straks zijn fruit geef wil hij zijn groente weer niet omdat hij vol zit. Als ik dit 's avonds geef wil hij zijn laatste fles weer niet opdrinken.

Wat doe ik verkeerd???

Zijn schema is

7.30 flesje. Hij drinkt dan 200 cc

9.00 - 10.00 slaapje

11.00 boterham, fruithapje daana de fles. Maar hij zit vol en wil dus niet! ( ik heb het nu net omgedraaid: boterham en fles maar dan is het nog maar 100 cc melk. En hij wil zijn fruithapje nu dus niet hebben.)

12.30 - 14.00 slaapje

15.30 groentehapje

16.30-17.30 slaapje

19.00 flesje. Hij drinkt dan iets meer dan 100 cc daana is hij moe en gaat hij voor de nacht naar bedje en wordt om 7.00 weer wakker

Hoe kan ik dit het beste indelen dat hij zijn fles wil maar dat hij ook gewoon zijn fruit, groente en brood eet.

Ik weet het niet meer!!!

Bij 7 maanden was dat bij ons het volgende

7.30 uur flesje 200cc

gelijk weer in bed en tot ongeveer 10 uur slapen.

10.00 uur fruithapje

12.00 boterham en wat diksap (iets van 50 cc)

12.30 slaapje tot ongeveer 13.30/14.00

14.00 uur flesje 150/200

16.00 weer diksap aanbieden (soms dronk hij wat)

16.30 groente

17.00 naar bed

slaapje tot 18.30

19.30/20.00 laatste flesje 200 cc

OM 11.00 boterham, fruithapje daana de fles is wel heel veel in 1 keer, misschien kun je het een beetje verspreiden in de ochtend

en ik zie dat hij smiddags tot zijn groente hapje niets meer krijgt.

misschien kun je de fles van 12.00 uur geven als hij na het middagslaapje wakker wordt

suc6!!

famke

@Jolanda77 wrote:

7.30 flesje.

9.00 - 10.00 slaapje

11.00 fruithapje

12.30 boterham en fles

13.00 - 14.30 slaapje

14.30 liga (oid) en diksap

16.30-17.30 slaapje

17.30 groentehapje

19.00 flesje.

Ik zou het zo doen, al weet ik natuurlijk niet of het bij je zoontje past dit schema.
Zijn 3 slaapjes niet een beetje veel? Of is hij echt moe als hij naar bed gaat?
Persoonlijk zou ik hem tussen 16.30 en 17.30 niet meer laten slapen, zodat hij daarna ook genoeg honger heeft en dan kan je eventueel zijn groentehap om 17.00 geven (dan gaat z'n laatste fles er ook goed in).
Ik vind het altijd gezellig als Nancy eet wanneer ik eet qua avondeten, is nu ook makkelijk nu ze bijna met de pot mee eet. Maar ieder voor zich.
Succes in ieder geval.

Tom heeft dagen dat hij haast niet(s) wil eten omdat zijn buik vol zit :wink: dan na een dag flink poepen eet hij weer als een tijger 8)

om verstopping te voorkomen doe ik in elke maaltijd nu een theelepel maiskiemolie :thumbup: ( is ook goed omdat hij nu meer en meer (vruchten)suikers binnen krijgt en door gebrek aan vet hij diaree kan kan krijgen …

ik zou idd alle vaste voedsel weglaten zodat hij eerst zijn fles drinkt en de rest is dan extra

succes!

Misschien pap maken van de flesvoeding? Kan zijn dat hij dat wel wil eten met de lepel. Yoghurt als toetje, zodat hij wel zuivel krijgt.

Als die periode dat hij weinig drinkt niet al te lang duurt en hij nog genoeg plasluiers heeft en het verder goed gaat zou ik me er niet te druk om maken. Vocht zit ook wel in de fruithap.

bedankt voor jullie berichtjes.

Ik ben zelf even naar het Cb geweest en e.e.a. uitgelegd.

Nu heb ik zijn schema aangepast en hij krijgt zuivel genoeg binnen ( hij krijgt sinds een week ook danoontje start )

Ik dacht dat hij 500cc aan melk moest hebben maar het gaat om zuivel.

Plasluiers heeft hij genoeg!

Hij krijgt nu:

7.30 210 water+7schep

11.00 broodje met o.a. smeerkaas / jam / leverpate

11.30 flesje thee 90water + 3schep ( zelf doen in zijn antilekbeker )

14.00 fruithapje

16.00 groente

flesje diksap als hij dorst heeft tussen door

18.30 210water+7schep

En de flesjes gaan nagenoeg allemaal leeg!

11.00 boterham, fruithapje daana de fles

Dat is ook wel erg veel achter elkaar :mrgreen:

Maar je hebt een nieuw schema ik hoop dat het nu goed gaat!!!

@Jolanda77 wrote:

Het is hier echt de laatste weken flessendrama. Ik heb net het CB gebeld maar daar wordt ik ook niet wijzer van.

Ze zeggen dat hij minimaal 500cc voeding moet krijgen.

Kevin drinkt amper aan 400 cc.

Hij krijgt ook fruit, groente en boterham.

Net heb ik hem een boterham gegeven in de hoop dat hij zijn fles ook wil drinken. Dus zijn fruithapje heb ik niet gegeven. Hij wilde niet meer dan een kleine 80 cc drinken.

Maar nu zit hij vol en zijn fruit krijg ik er nu dus weer niet in. Vanmiddag krijgt hij zijn groentehapje. Maar als ik hem straks zijn fruit geef wil hij zijn groente weer niet omdat hij vol zit. Als ik dit 's avonds geef wil hij zijn laatste fles weer niet opdrinken.

Wat doe ik verkeerd???

Zijn schema is

7.30 flesje. Hij drinkt dan 200 cc

9.00 - 10.00 slaapje

11.00 boterham, fruithapje daana de fles. Maar hij zit vol en wil dus niet! ( ik heb het nu net omgedraaid: boterham en fles maar dan is het nog maar 100 cc melk. En hij wil zijn fruithapje nu dus niet hebben.)

12.30 - 14.00 slaapje

15.30 groentehapje

16.30-17.30 slaapje

19.00 flesje. Hij drinkt dan iets meer dan 100 cc daana is hij moe en gaat hij voor de nacht naar bedje en wordt om 7.00 weer wakker

Hoe kan ik dit het beste indelen dat hij zijn fles wil maar dat hij ook gewoon zijn fruit, groente en brood eet.

Ik weet het niet meer!!!

7 uur flesje

slapen

12 uur boterham en flesje samen

voor dat hij naar bed gaat wat fruit

slapen

als hij wakker word avondeten

spelen of als hijmoe is slapen

en dan de laatste fles

als je hem nou het slaapje van 12.30 tot 14 uur moet je hem dan wakker maken of is hijvanzelf wakker ik zou zelf een groot slaapje proberen ik probeer even met je mee tedenken ik zet het schema van mij meid er evenop hier gaat het super op die manier daarom wil ik die graag met je delen

9 uur fles en rijstwafeltje

slapen tot 11 a 12 uur

dan een boterham met drinken en er na meestal iets van fruit een manderijntje of zo even wakker en snel is ze moe en slaapt ze van half 2 tot half 6 meestal ze is ook wel eens een keer wat eerder wakken en dan haar ik haar gewoon eerder uit bed en gaat ze spelen dan om half 6 meestal avond eten en toetje na en dan spelen tot 7 uur dan word ze moe en gaan we lekker op de bank samen tv kijken en rond 8 uur slaapt ze ligt het mopje in bed

9 uur fles

slapen

12 uur boterham met drinken en fruit

13.30 slapen

17.30 avondeten en toetje

spelen

19.00 a 20 .00 naar bed

misschien heb ik je een klein beetje kunnen helpen succes met je moppie :-*

@Jolanda77 wrote:

bedankt voor jullie berichtjes.

Ik ben zelf even naar het Cb geweest en e.e.a. uitgelegd.

Nu heb ik zijn schema aangepast en hij krijgt zuivel genoeg binnen ( hij krijgt sinds een week ook danoontje start )

Ik dacht dat hij 500cc aan melk moest hebben maar het gaat om zuivel.

Plasluiers heeft hij genoeg!

Hij krijgt nu:

7.30 210 water+7schep

11.00 broodje met o.a. smeerkaas / jam / leverpate

11.30 flesje thee 90water + 3schep ( zelf doen in zijn antilekbeker )

14.00 fruithapje

16.00 groente

flesje diksap als hij dorst heeft tussen door

18.30 210water+7schep

En de flesjes gaan nagenoeg allemaal leeg!

sorry ik had dit even gemist ik wist niet dat je al een nieuw schema had nou ik hoop dat het goed werkt voor jullie :thumbup: :thumbup:

Hoi Yolanda,

Geen paniek. Onze Guus drinkt nooit flessen. Wat ik doe is 's morgens en tussende middag maak ik gewoon de voeding aan en doe ik er pap bij. Zo krijgt hij alle goede voedingsstoffen en zijn vocht binnen. Mijn mannetje drinkt dus ook geen water of andere dingen, hooguit een paar slokjes. In de rest van het fruit, warm eten e.d. doe ik standaard wat water. Op die manier krijgen ze echt wel hun vocht hoor.

Succes ermee

Petri