flessen weigeren bij 7mnd

De flessen zijn op het moment echt een drama bij Femke. Nu heeft ze wel sinds een week haar eerste tandje, maar nu hij goed door is blijft ze de flessen weigeren. Haar schema is als volgt:

06.00 180+6 drinkt meestal 50 a 60ml

10.00 fruithap, gaat helemaal op met nog wat sap erbij

14.00 180+6 drinkt ze 40ml van

18.00 groentehap. gaat op met wat yoghurt na

22.00 papfles, maar als ze wakker wordt drinkt ze maar 40ml en gaat gewoon terug slapen, als ik m in dr slaap geef drinkt ze op reflex 180ml op.

Pfff wordt er zo onderhand simpel van, en zal misschien wel een fase zijn die over is. Maar het is zo frustrerend en ik vrees dat ze niet genoeg vocht op een dag binnen krijgt. Ben ook van plan om morgen even de KA te bellen om advies te vragen, ze zit daar onder behandeling omdat ze een vermoedelijke KMA heeft. Al denk ik zelf dat ze er wel over heen is, aangezien ze niet meer reageert op yoghurt, gewoon brood etc. Maar voor de zekerheid willen we iom de KA haar op de Neocate voeding houden

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me misschien wat tips kan geven. Dankjewel alvast voor het lezen

:-*

mijn oudste dochter begon al met vier maanden slecht te drinken. Ze huilde gewoon tijdens het voeden, en dronk ook zo’n 40 a 50 cc…gek werd ik ervan, en oh wat maakte ik me zorgen.

Door het CB werd geadviseerd om hyperallergene voeding te gaan geven om KMA uit te sluiten. Een tijdje dronk ze weer ontspannen haar flesjes leeg, en stapten we weer over op normale voeding (om te testen of ze daadwerkelijk KMA had).

Ook dat ging goed, we stapten over van Friso Comfort naar normale Friso en er werd gedacht dat ze niet tegen de johannesbroodpapmeel kon, wat in de comfort zat.

Bij 8 maanden begon de ellende weer en dronk ze alleen in de ochtend en avond nog een beetje. Pyamapapje dronk ze beter, dus dat een tijdje gegeven…

Uiteindelijk was ze met 9 maanden volledig van de fles af…ze weigerde gewoon, en vast voedsel ging er wel goed in.

Volgens het CB veels te vroeg, maarja ik kon haar moeilijk dwingen…

Wat het nou was, weet ik nog niet…maar ik kan je vertellen dat ze inmiddels 3 is, alles eet en drinkt…alleen nog steeds geen melk. Mijn redenatie is dus maar, dat ze gewoon geen melk-kind was!

Ik zou gewoon beginnen met brood tussen de middag en misschien zelfs in de ochtend (of pap). Dan krijgt ze volgens mij voldoende binnen toch?

Sterkte!!!

Ik heb een dochter waarbij sinds twee weken KMA is vastgesteld. Ze drinkt nu al twee weken slecht ook met de nieuwe voeding Nutramigen. Ze laat vaak 50/ 60 cc staan van de 180 cc met 6 scheppen. Verder krijgt ze nog geen bijvoeding. Ik ga maandag met de KA overleggen want ik heb ook geen idee waar het aan ligt?

gr Leonie

@Leonie1979 wrote:

Ik heb een dochter waarbij sinds twee weken KMA is vastgesteld. Ze drinkt nu al twee weken slecht ook met de nieuwe voeding Nutramigen. Ze laat vaak 50/ 60 cc staan van de 180 cc met 6 scheppen. Verder krijgt ze nog geen bijvoeding. Ik ga maandag met de KA overleggen want ik heb ook geen idee waar het aan ligt?

gr Leonie

Mijn zoon heeft ook een KMA en het duurde bij hem een aantal weken voor hij aan de Nutramigen was gewend, dat is dus heel normaal. Kwam hier vanzelf goed :slight_smile:

Sonja: hoe lang krijgt ze al Neocate? Want dat is vies spul, ik zou t ook laten staan… :sick:

ze zit al vanaf dat ze 10 wk is aan de neocate. Misschien doordat ze nu meerdere smaken leert kennen hem niet meer lust. Ik vind hem ook enorm goor ja! En ik wil stil aan wel weer gewone melk proberen, maar ergens ben ik ook weer bang dat het net als eerst wordt…

gewoon een vraag uit interesse hoor: is wat fles laten dan erg?

ons zoontje heeft ook een kma en krijgt nutramigen. hij laat standaard 80cc-100cc van een fles staan. nooit over nagedacht eigenlijk :think:

hij is klein maar groeit in z’n eigen lijntje.

dan is het goed toch?

Steeds een beetje in de fles laten is natuurlijk niet erg, maar flessen standaard gaan weigeren is natuurlijk wel iets om over na te denken.

Mirthe heeft het in periodes.

Ze begint nu weer aan een innhaalslag.

Wat nog wel eens wil helpen is als ik er pap van maak en het met een lepeltje geef.

Bere interessant :mrgreen:

Maar als ze aan het minimale zuivel komt zou ik me niet zoveel zorgen maken.

ja jose, daar heb je een goed punt.

soms gaat het goed, in fases hebben we ook gedoe met de fles en dan vooral 's ochtends. het is gewoon niet zo’n melkkind denk ik :think:

voordeel voor ons is dat hij bijna 1 jaar is en dan is 300 ml melk per dag voldoende aldus de dietist, dat haalt hij ook in moeilijke tijden wel :wink:

Het is inderdaad iedere keer maar 40 a 50ml hooguit van de 200 die ze drinkt. Dus met melk zit ze zo tegen de 300ml aan. Vandaag helaas geen tijd gehad om te bellen, maar morgen ben ik vrij dus dan lukt het wel! Pap eten is op dat moment ook niet interessant genoeg en krijg ik er ook niet in. Nachten worden zo wel heel kort en moe. Dan misschien maar in de nacht proberen om wat lauw water te geven, dat ze toch wat drinkt voor haar idee en dan smorgens misschien meer honger heeft…We zullen eens kijken hoe deze nacht loopt.

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat?

Op dit moment ook bijna totale flesweigering, ze drinkt ongeveer 400 cc per dag ipv 900cc. Ze krijgt nog geen bijvoeding ivm haar kma. Morgen maar weer de kinderarts bellen.

gr Leonie

heb even contact gehad met de KA. Ze gaf aan dat Femke waarschijnlijk op deze manier van weigeren aangeeft toe te zijn aan minder FV. Dus ik mag de voeding van 14.00 gaan vervangen door boterhammen, en op die manier zal ze meer trek gaan krijgen in de ochtend en avond fles. Dus we gaan maar weer een nieuw ritme inbouwen waardoor ze op het moment van naar bed gaan haar laatste fles krijgt. En daardoor langer de nacht moet doorkomen en de ochtend fles ook goed drinkt. Misschien even een paar nachten afzien, maar ik hoop dat het zal helpen!

Maar een 400ml moet ze nu toch echt nog wel aan melk binnen krijgen. En mocht het nog niet goed gaan dan mocht ik ze altijd bellen!