Flessen van 3 tot 4 jaar oud, opnieuw te gebruiken ?

Dames even een huishoudelijke babyflessen vraag.

Ik heb lentekriebels en die kriebel ik terug door wat aan het opruimen te zijn geslagen.



Nu kom ik net in een keukenkastje een zootje (Avent en andere) flessen tegen die zijn gebruikt door dochterlief 3 jaar terug.

Kan ik die weer gebruiken of is dat niet aan te raden ?

Weet iemand dat ??? Ervaringen ??



De spenen heb ik allemaal wel weggegooid toen ze niet meer gebruikt werden. Dat leek me toen al niet zo fris, maar wat te zeggen over de flessen zelf… ?

Ja hoor de flessen kun je gewoon weer gebruiken. Wel even steriliseren voor je ze gaat gebruiken en nieuwe speentjes uiteraard maar dat zei je zelf al.

Hebben wij hier ook gedaan en gaat prima! :thumbup:

Ter aanvulling:

Controleer de flessen nog wel even op scheurtjes, barstjes e.d.

@Pearl wrote:

Ter aanvulling:

Controleer de flessen nog wel even op scheurtjes, barstjes e.d.




Bedankt voor je antwoorden!

ja hoor kun je gewoon gebruiken



hier zijn de tuitbekers en flessen al 6 jaar oud :wink:

zolang ze nog goed zijn, ff uitkoken en gewoon gebruiken

@knollie1 wrote:

ja hoor kun je gewoon gebruiken



hier zijn de tuitbekers en flessen al 6 jaar oud :wink:

zolang ze nog goed zijn, ff uitkoken en gewoon gebruiken




Thanks!

Ik vermoed dat de flessen hier nog een heel stuk ouder zijn :oops: Overgekocht van iemand waar we allerlei babyspullen van overnamen, en ik vermoed dat hun jongste nu al wel 7 ofzo is. Dus zo oud zijn die dingen minimaal. Wel nieuwe spenen natuurlijk, en idd de flessen even uitkoken, maar dat moet met nieuwe volgens mij ook.

kijk handig dit, want wilde ik ook weten :wink: ga uiteraard wel nieuwe spenen kopen, en de heleboel eerst weer uitkoken :slight_smile:

Wij doen het ook, toevallig waren dat ook flessen van Marit haha



Avent heeft inmiddels wel flessen waar een bepaald kunststof (BPA) niet meer inzit, wat kankerverwekkend zou kunnen zijn oid, maar hoe ‘gevaarlijk’ die oude flessen waren weet ik niet.

Misschien hebben ze het wel gedaan omdat ze balen dat wij die flessen hergebruiken. haha

Misschien bijkomend voordeel :wink: maar het is volgens mij wel een nieuwe Europese richtlijn dat dat er niet meer in mag zitten.