Flessen uitkoken

Heb gisteren per ongeluk de oven laten voorverwarmen maar was even vergeten dat de sterilisator er nog in stond :wall: . Flessen en speentjes nog helemaal heel, maar de deksel van de sterilisator is nu wel overleden. Heb komende week pas tijd om een nieuwe te halen dus tot die tijd moeten de flessen even in een pannetje uitgekookt worden, maar… hoe moet dat???

Grote pan met water en daarin de flesjes 3 minuten koken.

Je kan de flesjes ook gewoon ff afwassen in een sopje en ze dan in een grote plastic bak doen met deksel.

Die met een paar cm water vullen en 8 minuten in de magnetron zetten,…dan zijn ze door het stoom ook gesteriliseerd.

Gewoon in water leggen en 5 minuten koken. Keukenpapier op het aanrecht leggen en met een tang bijv. de flesjes, spenen etc. er uit vissen en laten drogen en klaar ben je.

Thanx!

Volgens de intake van de kraamzorg, die van de week hier was, koken zij geen flessen meer uit. Ik wist niet wat ik hoorde ! :think:

Dan is je probleem helemaal de wereld uit ! :wink:

gewoon na gebruik de vaatwasser is :angel:

Hier steriliseerde de kraamzorg nog wel mijn kolfspullen en spenen.

Heb die tip van de tubberware doos in de magnetron van haar.

Ik kreeg ook te horen dat uitkoken niet meer hoeft tegenwoordig. Maar hier gaat alles de vaatwasser in, ideaal!

@Tante Soesa wrote:

Heb gisteren per ongeluk de oven laten voorverwarmen maar was even vergeten dat de sterilisator er nog in stond :wall: .

Nog niet helemaal ontzwangerd?! :wink: