flessen uitkoken tot welke leeftijd??

wij koken nog steeds elke dag de spenen en flessen uit maar tot welke leeftijd doen jullie dat??

en doen jullie dan alleen nog de spenen??

oeps…Ik doe het zelden!

Eigenlijk was ik alles gewoon dagelijks met de vaat mee. Goed naspoelen en op laten drogen. Nog nooit ergens last van gehad met Koen, dus ik zou niet weten waarom ik het steeds zou moeten uitkoken… :think:

De kraamhulp zei dat je alleen de eerste 6 weken de flessen moet uitkoken. Daarna is het voldoende om ze in de afwasmachine mee te draaien (op de warmste stand) of afwassen met heet water.

hier ook gewoon in de vaatwasser…

Hier gaat alles na één dag in de sterilisator

Ik doe ze ook steeds in de vaatwasser erbij. Heb nog maar twee keer de fles tc uitegkookt en Tygo is (nog) niet ziek geweest. Ik geloof ook wel dat een beetje bacterien wel goed voor de weerstand is…

Ik doe het ook al heel lang niet meer.

De eerste 3 maanden deed ik het elke avond daarna is het eigenlijk steeds minder geworden :oops:

Hier trouwens ook nog geen zieke gehad (even afkloppen) hij is alleen nu een beetje neusverkouden.

Onze kraamhulp zei dat het alleen de eerste 3 maanden elke dag moest en daarna 1x per week voldoende is, maar dat de vaatwasser ook goed is dan. Spenen doen we nog wel 1x per week in de magnetron 6 minuten koken. En natuurlijk als ze ziek zijn wel weer iedere dag.

ik doe het nog trouw elke dag

Ik doe het nooit, m’n schoonmoeder overigens wel

als ze daar logeren. (ongeveer 1 keer per maand)

De kraamhulp zei dat het ook helemaal niet meer nodig was.

(Nieuwe richtlijnen van juli/aug dit jaar) Omdat ze vinden

dat kinderen zo wat afweerstoffen opbouwen.

@Paschal75 wrote:

De kraamhulp zei dat het ook helemaal niet meer nodig was.

(Nieuwe richtlijnen van juli/aug dit jaar) Omdat ze vinden

dat kinderen zo wat afweerstoffen opbouwen.

Dat zei de kraamhulp hier ook, dat uitkoken slaat ook nergens op, zo gauw je het spul weer op t aanrecht zet is het al niet meer steriel…het is veel beter om het gewoon elke dag goed af te wassen en zo schoon te houden… :thumbup:

@Heleen wrote:

zo gauw je het spul weer op t aanrecht zet is het al niet meer steriel…

Dat dacht ik dus ook. Ik steriliseer alleen nieuwe spullen (meer voor mn eigen gevoel zodat de winkel bacterien eraf zijn). En doe alleen mn kolfstuk in de sterilisator, deed de kraamhulp ook ivm spruw (geen idee of dat nou werkt), maar bewaar dan wel alles gewoon op het aanrecht.

Vriendin van mij kookte alles uit, pakte het met een tang uit het pannetje en deed het in een afgesloten bak in de koelkast (die natuurlijk wel ff open ging om de spullen erin te doen). Kindje is bacterievrij geweest totdat het zelf dingen kon pakken :lol: Kun je maar beter wat weerstand opgebouwd hebben dacht ik zo.

altijd gewoon in de afwas machiene onze kraamhulp zei ook de afwas machienes van tegenwoordig zijn heet genoeg

Ik kook de flessen en speentjes van Mats 1 keer in de week uit met de sterilisator. Het hoeft niet geloof ik maar wij hebben zoveel kalk in het water dat ze faal uit de vaatwasser komen. Met uitkoken hebben we dat niet. We kunnen er dan ook een paar druppels azijn bijgooien tegen de kalkaanslag. Dat is in de vaatwasser wat lastiger. Het is inmiddels meer een gewoonte dan dat ik echt vind dat het moet.

:oops: Kook nog steeds de kolf uit en flesjes uit als ik een dag gewerkt heb :oops:

Nooit meer over nagedacht gewoon routine, maar ga het nu zeker minder, hup die vaatwasser in.