wij hebben de fles van avent met de daarbij behorende spenen… heb alle soorten spenen gekocht tot en met 3 maand… en allemaal gaan ze heel erg langzaam… ze valt in slaap bij de helft van de fles omdat het zo lang duurd…
als ik dan een speen hoger neem dan gaat het weer veel te snel…
iemand ook dit probleem?
welke flessen zijn dan beter?
Bij het overstappen naar een andere speen met een groter gaatje moeten ze echt even een paar dagen wennen.
In begin verslikken ze zich regelmatig omdat ze gewend zijn hard te moeten zuigen en dat hoeft met een grotere speen natuurlijk niet meer.
Gewoon even een paar dagen doorzetten dus
suc6
Ik vraag me af of de speen te langzaam gaat. Het kan ook zo zijn dat de speen verstopt is, dat gebeurt hier ook nog wel eens. Of de dop zit te strak aangedraait, dan is ze vacuim aan het zuigen.
Ik spoel de fles na gebruik altijd om met goed heet water en schud hem dan, even op de kop houden en kijken of het water goed door alle gaatjes heen komt. je moet dan echt 3 straaltes zien.
Er zijn ook nog spenen met 4 gaatjes verkrijgbaar (Kruidvat heeft deze)
Zelf nog nooit andere flessen gebruikt, maar een vriendin van mij gebruikt voor haar kleine Difrax flessen en daar zit gewoon maar 1 gaatje in. Ik denk dat het gaatje voor kleintjes dan klein is en dat dan langzamer een groter gat word, maar er zullen vast wel moeders zijn die dit lezen en je dat kunnen vertellen.
Ik denk gewoon dat ze moe is van het harde werken om die fles leeg te krijgen, denk persoonlijk niet dat de fles verstopt zit elke x dan.
En hier hebben wij ook gewoon een speen met 1 gaatje.
nou het overstappen naar een andere speen maakt dus totaal gen verschil in haar drinkgedrag… het gaat net zo langzaam als een andere speen… ze hebben ook allemaal hetzelfde gaatje lijkt het wel…
de flessen spoel ik uiteraard ook om na gebruik… hij zit dus niet verstopt ofzo…
ik ga toch maar eens kijken naar een andere fles of speen…
die van de kruitvat kunnen die op een avent fles? of heb je daar een ander soort flesje voor nodig? :think:
vindt het zo sneu dat ze zoveel moeite moet doen om haar flesje leeg te drinken… ze heeft dan wel zin in wat maar ze is er te moe voor… ik wacht dan een half uurtje en geef haar dan de andere helft… maar zo komt het voedings schema wel in de war voor haar… vandaar mijn vraag…
Oh, ik bedoel niet spenen van het Kruidvat, maar bÃj de Kruidvat heb ik ook Avent nr.4 gezien.
Mijn kleintje heeft het overigens ook wel gehad dat ze in slaap viel van het drinken, moest ook teveel moeite doen. Speen nr. 2 verslikte ze zich weer, wij hebben daarom met een hete naald het gaatje van de nr.1 wat groter gemaakt, dat ging wel goed.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de speen (vorm bijv.) haar niet zo ligt, dan zou ik idd kijken voor een andere fles en speen.
Succes iig!
oohw oke… vanavond gaan we even de stad in dus ik zal eens kijken naar een andere speen of anders een andere fles…
dat van die hete naald is ook nog een optie om te proberen… bedankt!
groetjes…
Als je voor een andere fles gaat, zou ik voor BIBI gaan of Difrax, beide goede ervaringen.
dankje! zal eens kijken straks!
En…heb je de juiste speen of fles al gevonden?
Hopelijk kan je kleintje nu lekker de flesjes leegdrinken.
ja ik heb 3 difrax flessen gekocht met allerlei verschillende spenen erbij… ze drinkt nu veel meer en is ook verzadigd daarna… ben echt heel blij met de nieuwe flessen :inlove:
Blij te horen dat je geslaagd bent!
Mag ik je vragen welke fles en speen je gekozen hebt? Zit er over te denken om ook over te stappen. (en ik vind die gekleurde flessen gewoon leuk :lol: )
Euh, ik las net bij het topic over de difrax fles welke speen je gebruikt. Ik denk erover om de fles te kopen, maar ik gebruik een 3 standen speen alleen voor pap. (nu nog met de Avent fles)