Je zou toch verwachten dat ik bij de derde wel zou weten hoe het zit, maar niets is minder waar
Op het papier van het cb met de richtlijnen voor het aantal cc voeding staat hetvolgende :
Vanaf 2 weken 3000-4250 gram = 6 x 80 tot 110 cc
vanaf 1 maand : 3400 - 4750 gram = 5 x 110 tot 150 cc
Nu is onze zoon aankomende maandag 4 weken en hij weegt nu 4500 gram dus wat moet ik hem nu geven ??
die 6 x 110
of moet ik daar nu 6 x 135 maken ofzo ( 120 water + 4 scheppen )
want 5 x 150 lijkt me veel te veel.
of niet ?
Hij krijgt nu 6 x 110 ( we maken dus 120 + 4 en kiepen wat weg tot 110 )
help help help ??
Vind dat het gewicht weinig zegt over de hoeveelheid voeding.
Jenna was bij haar geboorte 4240 gram, en mocht al snel heel wat melk hebben. Maar ze kreeg het gewoon niet weg.
Toen ze 2 weken was, kwam er iemand langs van het CB, en die vertelde aangezien haar gewicht mag je al naar 5 x 200 toe, was niet goed snik die man !! Ze dronk toen 6 x 80.
Ik zou gewoon zeggen blijf hangen waarop je zit, en hoog op wanneer je beebje niet meer genoeg heeft aan de hoeveelheid voeding die je geeft. Geven ze duidelijk genoeg aan. En rond de 6 maanden zal je zo op de 180 zitten, hoeft natuurlijk ook niet. zolang je kindje tevreden is met de hoeveelheid melk, en goed plast/poept, en groeit, dan zal ik me niet zo druk maken.
nou ik kreeg dus het idee dat hij niet voldaan was dus ik heb toch even gebeld met de hulplijn van het cb en die adviseerden me ipv 6 x 110 hem 5 x 135 aan te bieden.
Dus dat gaan we doen en als hij 's nachts ook kwam voor een zesde voeding mogen we maar de helft geven van die 135 want als hij zijn flessen leegdrinkt moet hij die van 's nachts eigenlijk laten vallen
Wij zijn ook al snel naar 5 flessen gegaan, als ze in de nacht kwam dan kreeg ze 120cc. Had geen zin om 2 uur later weer te moeten voeden. Maar ze kreeg wel minder dan ze overdag kreeg. En sinds ze 7 weken is slaapt ze door.
Yara woog met d’r geboort 4945 gram. Hoeveel ze nu weegt weet ik niet maar wel boven d’r geboortegewicht. Ze drinkt nu 6 flessen van 165 inclusief nachtvoeding.
nieuwe vraag :
normaal gingen de flessen hier zo leeg maar sinds een aantal dagen treuzelt meneer vreselijk.
hij zit nu al een half uur aan de fles en er zit nu nog 80 cc van de 200 in…
boeren tussendoor helpt niks en vaak laat hij ook wat staan…?
iemand enig idee?
Kan het zijn dat hij een wat groter speentje nodig heeft??
Krijgt hij ook nog steeds een nachtvoeding?
Aukje dronk ze overdag namelijk ook niet leeg en wilde snachts een voeding, daar ben ik toen mee gestopt en prompt gingen de flessen overdag weer schoon leeg