flessen bewaren

Even een vraagje over het bewaren van de flessen. Op het cb is mij een poos geleden verteld dat ik de flessen het best in de koelkast kan bewaren. Doen jullie dat ook of hebben jullie de flessen ergens anders staan?

Groetjes

Ik zet de flessen na het sterliseren gewoon schoon en droog in de kast. Als ik een flesje heb gebruikt, spoel ik hem om en zet hem in de koelkast.

Nog altijd in de koelkast! :mrgreen:

Ik bewaarde ze ook steeds in de koelkast, maar ik had ergens gelezen dat dat juist niet moest. Nu bewaar ik ze in de kast. Ik kook ze 1 keer per dag uit en na elk gebruik was ik ze gewoon af en droog ze af. Ik zet ze wel open weg.

Over allerlei dingen krijg je altijd van die tegenstrijdige informatie en adviezen. Dit is weer zoiets…

hoi



moet bekennen dat ik het nu niet vaak meer in de koelkast zet hoor.



En het uitkoken doe ik eens in de paar dagen.



Was ze wel iedere dag uit met een het sopje

@m wrote:

Ik bewaarde ze ook steeds in de koelkast, maar ik had ergens gelezen dat dat juist niet moest. Nu bewaar ik ze in de kast. Ik kook ze 1 keer per dag uit en na elk gebruik was ik ze gewoon af en droog ze af. Ik zet ze wel open weg.

Over allerlei dingen krijg je altijd van die tegenstrijdige informatie en adviezen. Dit is weer zoiets…


Ik kan me voorstellen dat het voor het materiaal van de flesjes niet goed is te snel van koud naar warm te gaan. Als jij een fles uit de koelkast pakt, daar voeding in doet, en die fles vervolgens verwarmt tot een graad of 30, dan gaat het materiaal (denk ik) sneller scheuren of barsten.

Hier ook gewoon in de koelkast hoor. Ik steriliseer ze om de dag in de magnetron en na gebruik speol ik ze om met koud wtaer en zet ze in de koelkast. Niks aan de hand met de flessen of met de kinderen. :mrgreen:

Ik kook ze elke dag uit en na Quinten zijn voeding spoel ik de fles om en zet hem in heet water.

Spoel ze om met loeiend heet water en zet ze daarna nat in de koelkast. Zo heb ik het geleerd van de kraamverzorgster en zo doe ik het nog steeds. Wat betreft het snelle omschakelen van warm naar koud. Denk dat dat wel meevalt. Als je glazen flessen zou gebruiken, ja die kunnen daar niet tegen, maar tegenwoordig kunnen de flessen ook in de magnetron en daar worden ze ook snel van koud naar warm door.