Mijn dochter Siënne (10 okotober is zij 3 maanden) drinkt ongeveer 2 weken haar flesjes niet meer leeg. Als zij haar fles krijgt drinkt zij heel gulzig. Tussendoor laat ik haar dan even boeren anders gaat het helemaal zo snel!
Na 1x een boertje gedaan te hebben wil ik haar verder de fles geven. In eerste instantie wil zij de speen dan niet meer pakken. Daarna weer wel en als ze dan een paar slokjes drinkt krimpt zij in elkaar. Ze drinkt steeds minder! Buikkrampjes zijn het niet. Ik merk aan haar dat zij dan nog wel honger heeft (dus ze heeft dan ook nog niet genoeg), maar ze kan dan niet verder drinken. Heel raar.
Ben ook al van 5 voedingen van 165 cc totaal naar 6 voedingen terug gegaan. Ik dacht misschien wil zij haar voeding in kleinere proporties!
Ben al bij de ha geweest maar die kon verder niets constateren. Hij verwees mij verder naar het cb om misschien de voeding aan te passen (zodat die dikker gaat worden).
Zegt iemand dit wat/ heeft iemand hier ervaring mee?
ohja heel herkenbaar
thomas heeft dat ook, de laatste fles van 11 uur drinkt hij zo 200 ml weg, en dan de eerste ochtend fles krijg ik er niet meer in dan 100 ml, ook wil hij dan niet meer, hij gaat dan kokhalzen en zo
ik geef hem dan een half uurtje later of een uurtje later een nieuwe fles van 120 ml die drinkt hij dan wel weer op
ach en zo blijf ik de hele dag eigenlijk wel klungelen
volgens het cb mag/moet hij nu 5 flesjes hebben van 190 per keer
ppfff nou echt niet denkt thomas hihihi, hij groeit er wel om en dat is het belangrijkste
ik geef hem gewoon tussendoor wat meer
Heb inmiddels contact gehad met het cb. Zij zeggen dat het een fase kan zijn wat omstreeks de derde maand ook voor kan komen. Ik moet maandag toch voor de tweede ronde prikjes, dus dan maar even wegen hoe het met haar gewicht gaat.
Het is inderdaad zo kimmetje, zolang ze groeien is en verder tevreden zijn is het allemaal prima!
Gewoon zo door gaan en afwachten maar.
@Debbie wrote:
Mijn dochter Siënne (10 okotober is zij 3 maanden) drinkt ongeveer 2 weken haar flesjes niet meer leeg. Als zij haar fles krijgt drinkt zij heel gulzig. Tussendoor laat ik haar dan even boeren anders gaat het helemaal zo snel!
Na 1x een boertje gedaan te hebben wil ik haar verder de fles geven. In eerste instantie wil zij de speen dan niet meer pakken. Daarna weer wel en als ze dan een paar slokjes drinkt krimpt zij in elkaar. Ze drinkt steeds minder! Buikkrampjes zijn het niet. Ik merk aan haar dat zij dan nog wel honger heeft (dus ze heeft dan ook nog niet genoeg), maar ze kan dan niet verder drinken. Heel raar.
Ben ook al van 5 voedingen van 165 cc totaal naar 6 voedingen terug gegaan. Ik dacht misschien wil zij haar voeding in kleinere proporties!
Ben al bij de ha geweest maar die kon verder niets constateren. Hij verwees mij verder naar het cb om misschien de voeding aan te passen (zodat die dikker gaat worden).
Zegt iemand dit wat/ heeft iemand hier ervaring mee?
Wat voor speen gebruik je? Met 1 of 2 gaatjes? je zou een kleinere speen kunnen gebruiken, zodat ze verplciht wat rustiger drinkt? Misschien blijft ze dan ook wat langer drinken?
Ik kan inmiddels wel een winkel beginnen in spenen en flesjes. Na bijna alles geprobeert te hebben drinkt zij het beste uit de dental speen van difrax ( hier drinkt zij al 1.5 maand uit) en dan de M speen. Deze heeft 1 gaatje.
De S. speen gaat veeeeeeeeeeeeeeeel te langzaam. Daar doet zij dan meteen bijna een uur over. Met de M speen doet zij er ruim 20 min. over incl. boertjes laten.
Hoi,
Soms kan je kleintje spruw hebben zonder dat het echt heel erg zichtbaar is (heb ik van horen zeggen).
Britt heeft nu 2 keer spruw gehad en dan had zo ook zulke sypthomen. Dus eerst drinken tot de ergste dorst/ honger voorbij is en de rest niet meer willen. Zodra ik haar weglegde begon ze aan haar vingers te sabbelen. Ze had dus duidelijk wel nog honger.
Nu de spruw minder is, drinkt ze beter. Ik heb overigens tijdelijk een speenverandering gekozen. Ik ben van Avent naa de dental Difrax speen gegaan. Dat hielp al erg. Daarna ben ik naar een speen gegaan die sneller doorloopt. Eigenlijk een speen voor 3 maanden oude babies, maar uit de anderen drinkt ze gewoon niet meer goed. Dus zolang ze weinig zuigkracht heeft, een speen die eigenlijk te snel doorloopt voor haar leeftijd. Misschien voor jou om ook te proberen?
succes
Op het consultatie bureau ging het heel goed. De tweede ronde spuitjes gehad. Dat was wel even janken Het gewicht was echt heel goed en de lengte ook. Het drinken gaat nog steeds niet zo heel goed. Ze drinkt af en toe maar de fles van 165 cc leeg.
marg248: misschien is het dat wel, dat mijn kleintje spruw heeft. Ik kan echter niets ontdekken in haar mondje of dat ze verder niet lekker te pas is. Ze is de laatste dagen al wel wat meer tevreden. Hoop dat het iets meer de goede kant op gaat.
Het is zo moeilijk om een beetje regelmaat erin te krijgen als zij die flesjes nooit leeg drinkt. Kijk iedereen heeft wel eens minder zin maar dit is echt raar. Vanmorgen heeft zij wel weer de hele fles leeg gedronken.
Kijk het nog even aan en zal eens in de gaten houden of het inderdaad geen spruw is.
Mijn dochtertje drinkt vrijwel nooit haar flessen leeg. Laat regalmatig 1/3e staan.
Bij het CB werd er meteen heisa van gemaakt toen ik er laatst wat van zei, maar ze zit aan de bovenkant van de groeicurve, dus ik maak me geen zorgen.
Je kind weet echt zelf het beste hoeveel voeding er in moet. Ik denk dat we niet zo moeten vast houden aan die tabel achterop de pakken voeding, het ene kind is nou eenmaal niet het andere
Het gaat al steeds iets beter. Ze laat al steeds minder staan in de fles.
Joelledsr: Ik ben het inderdaad met jou eens dat je je er niet zo druk om moet maken. Eerst deed ik dat wel, omdat je natuurlijk niet weet hoe het allemaal gaat met de eerste! Ik ga gewoon op mijn gevoel af en ik merk dat zij gewoon genoeg heeft aan de voeding die zij drinkt.
Wij gaan gewoon zo door!
Ik kwam om dit forum terecht omdat ik even met mijn handen in het haar zit.
Ik lees dit verhaal en denk, Jezus! Dit is precies het verhaal van mijn zoon Guus. Hij is van 9 juli en dus ook bijna 3 maanden.
Zijn drink gedrag is exact zoals hier beschreven wordt.
Is het goed gekomen met je dochter, Debbie?
Zijn er vandaag de dag nog moeders die hetzelfde ervaren?
Ik word er zo ontzettend onzeker van. Ik ben de hele dag bezig met de voedingen.
Onzekere moeder😔