Flesje melk

Onze dochter drinkt sinds kort heel netjes uit een gewoon bekertje.

Alleen melk wil ze niet uit een bekertje.

We hebben al van alles geprobeerd maar ze wil het persé in een fles.

Hoe ging de overgang bij jullie kindjes en hebben jullie tips?

Hebben we geprobeerd.

Ze drinkt dan hooguit een klein beetje, dus dat is ook niet echt een succes.

@Zeemeermin wrote:

Jammer…

Misschien is ze nog niet toe aan de overgang. Als je alles hebt geprobeerd zou ik het even laten rusten en het over een paar weekjes weer proberen. Mijn ervaring is dat ze dan ineens dingen wel op kunnen pakken.

:think: Dat zou ook nog kunnen.

Bedenk me ineens dat het ok nog wel eens kan komen omdat haar zusje de melk ook uit een flesje drinkt.

Misschien wil ze gewoon hetzelfde.

Lotte, nou hier is het met onze dame precies hetzelfde hoor!

En met onze jongens ging het eigenlijk ook zo.

Vanaf een jaar of 3 dronken ze pas de melk uit een beker.

Onze dochter drinkt 's morgens nog een flesje pyjamapap. Daar voelt ze zich zo lekker bij, heb ook geen zin om haar dat af te pakken. (zo weet ik tenminste dat ze iets binnen heeft, hele geschiedenis en ellende met voedsel weigeren ed) :frowning:

Ik zou je dochter gewoon nog laten, als het maar een flesje per dag is. Verder drinkt ze wel uit een bekertje?

Ja, verder drinkt ze alles uit een bekertje.

Vandaag ging het drinken van melk uit een gewoon bekertje met een rietje redelijk.

We blijven gewoon oefenen.

Wij zijn afgelopen wintersport gewoon de fles ‘vergeten’ mee te nemen op vakantie… Dus toen moest ze wel en thuis hebben we die fles natuurlijk ook niet meer teruggevonden :liar: :wink:

Wat ben jij erg zeg :lol: :wink:

Sinds een paar dagen gaat het melk drinken uit een bekertje ineens veel beter.

Soms gewoon, soms met een rietje, maar ze drinkt in ieder geval.

Ik heb gezegt dat de fles nu voor haar zusje is en dan lieg ik nog niet eens.

Zusje is bijna toe aan een grotere fles en waarom een nieuw kopen als er nog 1tje ligt.

Klinkt goed!

@Lotte wrote:

Wat ben jij erg zeg :lol: :wink:

Nee hoor, valt wel mee :oops: .
D'r broer is van z'n speen afgekomen door 'm "voor een ander kindje achter te laten" in het vakantie huisje. Wéken van tevoren aangekondigd. Werkte ook prima :)

:lol: Goed bezig.

En uit een beker met een rietje?

Jammer…

Misschien is ze nog niet toe aan de overgang. Als je alles hebt geprobeerd zou ik het even laten rusten en het over een paar weekjes weer proberen. Mijn ervaring is dat ze dan ineens dingen wel op kunnen pakken.