hier een jongetje wat de fles weigert
in het begin dronk hij wel steeds uit flesje, na een paar dagen koorts 2 weken terug niet meer…
wie heeft nog tips?
(avent tommy tippi, gewone fles, dental speen geprobeert)
Man geprobeert alleen te geven. geven met de fles in een shirt van mij.
Geven als ie honger heeft.
Geven als ie geen honger heeft.
hij vertikt het gewoon…
Wij hebben hier 2 flesweigeraars gehad en die hebben beide nooit uit de fles gedronken…
De ene kwam op de dagen dat ik werkte 's nachts gezellig om de 3 uur.
De ander dronk gewoon bijna niks :?
uiteindelijk een gat in de speen geknipt en zo slokjes gegeven.
succes valt niet mee.
Ik blijf gewoon proberen tussen de voedingen door, hij vind het alleen maar grappig :roll:
Vande week ga ik ook even kijken voor een tepelhoedje… misschien dat dat helpt.
Zou een calma speen helpen ? of de breastflow flessen?
(gelukkig heb ikdan wel weer mazzel straks met werken, want ik werk op een kdv en hij zit in de groep naast mij, dus ik kan evt heen om te voeden)
@MegaMindy wrote:
Ik blijf gewoon proberen tussen de voedingen door, hij vind het alleen maar grappig :roll:
Vande week ga ik ook even kijken voor een tepelhoedje… misschien dat dat helpt.
Zou een calma speen helpen ? of de breastflow flessen?
(gelukkig heb ikdan wel weer mazzel straks met werken, want ik werk op een kdv en hij zit in de groep naast mij, dus ik kan evt heen om te voeden)
wou je hem dan live gaan voeden met tepelhoedje?
Want dat zou ik dan weer niet doen :shifty:
Door tepelhoedje wordt de borst namelijk minder goed gestimuleerd als wanneer hij gewoon drinkt. Als hij dat gewone drinken prima doet zou ik daar niks aan veranderen eigenlijk.
Misschien het een weekje laten rusten… even geen frustraties over het wel of niet uit de fles willen drinken.
Zoals je zegt: voor je werk heb je mazzel. Voor dat werk staat er dus geen druk op, je zou ipv kolven naar de groep naast je kunnen lopen voor een voeding.
Zelf zou ik even rust nemen en het dan straks nog een keertje proberen… wie weet valt het kwartje dan wel.
Nou wilde meer een tepehoedje proberen zodat hij weet dat er uit plastic dus ook melk kan komen
Maar wilde het niet constant gaan gebruiken zeg maar
kolven of zelf voeden op het werk maakt idd nie zo heel veel uit
(maar ik zelf wilde gaan afbouwen :))
@MegaMindy wrote:
Nou wilde meer een tepehoedje proberen zodat hij weet dat er uit plastic dus ook melk kan komen
Maar wilde het niet constant gaan gebruiken zeg maar
kolven of zelf voeden op het werk maakt idd nie zo heel veel uit
(maar ik zelf wilde gaan afbouwen :))
brutale vraag dan natuurlijk… waarom? :shifty:
Tot nog toe tenminste uit jou berichtjes begrepen dat de bv goed loopt toch?
Dat mag hoor;) ik ben ook heel brutaal
Ik heb hem 3 maanden bv gegeven (bijna) vind het heel speciaal en bijzonder en gewoon fijn onzemomentjes samen. Maar het kolven etc. zie ik niet zo zitten, en had dat ik zwanger was zoiets van als ik weer ga wrken ga ik over op FV (tja waarom? wat makkelijker haasten smorgens etc. daar zie ik een beetje tegen op :shifty: en ik zie mezelf af en toe ook zo als gebruiksvoorwerp dus vind het ook wel fijn om me eigen lichaam terug te hebben (heel ego ja ik weet het )
Ik heb dat bij mijn dochtertje ook gehad. Allerlei flessen geprobeerd. Ik heb hier ook de breastflow-fles staan. Mocht je die willen overnemen dan moet je maar een pb sturen. Uiteindelijk heb ik haar aan een bibi-speentje (fopspeentje) laten wennen (die wou ze nooit) en toen werd de stap naar de fles makkelijker. Het heeft hier wel een tijdje en veel geduld gekost. Pfffff.
Hier ook een flesweigeraartje gehad maar met dezelfde fles blijven proberen, op begeven moment had ie zo’n hongr dat hij de fles wel pikte, 1 of 2 keer hebben we t opgegeven omdat hij overstuur raakte en er geen beginnen aan was, zelfs een keer gehad dat hij de borst ging weigeren maar toen hij echt heel veel homger had nam hij er genoegen mee.
Nu sinds 4/5 weken gaat t best goed met de fles en ook de combi met bv, hij heeft wel duidelijk de voorkeur voor de borst :inlove:
Maar toen t 1 keer weer niet goed ging gingen ze op t kdv allemaal verschillende spenen gebruiken. Wat mijn man toen zei vond ik wel goed dat kindje zo niet aan de speen kon wennen als je telkens weer een ander blijft proberen en inderdaad de keer erna ging t meteen in 1 keer goed met dezelfde fles.
T is zwaar frustrerend ik weet t maar vergeet niet dat ze niet na 1 keer drinken eraan gewend hoeven te zijn. Succes :hug: :-*
Gister na het borst drinken speentje geprobeerd en pink en die pakte hij na een tijdje :dance: (deed ie ook niet meer en ging soms ook kokhalzen :think: )
Dus misschien komt het dan toch nog goed
onshummeltje: denk niet dat het aan een flesje ligt, maar ik probeer het over een paar dagen gewoon weer met een avent in iedergeval bedankt