Fles weigeren.

Ik heb een vraagje, Riley drinkt onwijs slecht de laatste weken.

Dat hij vandaag slecht drinkt (wel goed eet) kan ik begrijpen, hij kan niet ademen en drinken te gelijk (hij is verkouden) maar daar voor was hij het niet.



Hij laat het gewoon lopen langs zijn mondje, of weigert de fles.

Ik wil eigenlijk gewoon opvolgmelk blijven geven tot hij zowiezo 1 jaar is.

Ik heb verschillende methode’s geprobeerd, flesje, tuitbeker, gewone beker maar hij weigert alles wat maar op melk lijkt of smaakt. (water drinkt hij wel.)

Ja pyama papje krijgt hij hier 's avonds nu, want overdag drinkt hij nu helemaal niks meer (vandaag heeft hij gerekend 30 cc opvolgmelk gedronken, gelukkig wel heel pyamapakje van 250 in de avond).



Ik bied hem nu wel zoveel mogelijk water aan, hij moet toch vocht binnen krijgen, hij krijgt deze dagen ook extra vitamine. Maar wat kan ik nog meer geven om toch aan zijn behoefte te voldoen ivm zijn weinige drinken.

Heb 1x gewone melk geprobeerd, hij vond het wel lekker.

Ik ben er met 9,5 maanden gewoon mee gestopt. Hij wilde ook geen opvolgmelk meer, en tja, daar kun je niks aan doen denk ik. Dus overgstapt op gewone melk in zijn pap, en dan overdag een beker sap en een beker bosvruchten karnemelk, dat drinkt hij wel. Verder wil hij geen thee, geen water, geen gewone melk in zijn beker. Nouja, ik ga er maar geen strijd meer over aan, zo krijgt hij ook nog genoeg binnen, dan maar geen opvolgmelk meer.

Heel herkenbaar. Ben al een maand met het drinken van Lars bezig. Hij wil geen gewone opvolgmelk meer. Hij begint er echt van te kokhalzen. Lars krijgt nu een pyjamapapje (waar ik stiekem 30-60 CC opvolgmelk bij in doe) en tussen de middag een half bekertje karnemelk met diksap. Anders wil hij dat ook weer niet hebben. Ik heb nu ook yogho yogho in huis om uit te proberen. Verder bieden we hem yoghurt en een beetje kaas aan voor de zuivel. Ik ontdek dat Lars heel goed weet wat hij wel en niet lekker vindt. Ik heb me er maar bij neergelegd. Misschien is het een fase, misschien ook niet. Dwingen heeft geen zin dus als hij niet wil houdt het op toch?

Ik zou wat extra yoghurt of Danoontje met opvolgmelk geven zodat hij toch op die 300 CC melkproducten uitkomt. En misschien is het goed om dan ook te beginnen met 5 druppels vitamine D. Heb je al gewone melk of karnemelk geprobeerd?



Verder drinkt Lars hier slecht water of diksap. Wij geven hem Friso fruitdrank. Dat kunnen we niet aanslepen zo lekker vindt hij dat. Ik leng het een beetje aan met water, anders wordt het een dure aangelegenheid.