Fles weigeren

Mika weigert sinds 2 dagen uit de fles te drinken. Zodra ik met de fles aankom is het bleren en draait ie zijn hoofd weg. :eh: Terwijl hij juist altijd zo heerlijk bij me op schoot aan zijn flesje lag te lurken. :think:

Eerst dacht ik dat hij misschien geen honger had, maar dat kon eigenlijk niet anders. Toen heb ik er een bordje pap van gemaakt en die ging helemaal op.

Hij wil dus wel eten, maar niet meer uit de fles. Bijkomend probleem is dat hij (nog) geen boterham kan eten ivm zijn open gehemelte. Ik gaf dus altijd nog een hele fles tussen de middag. Als ik daar dus ook pap van maak krijgt hij 3 borden pap op een dag, naast zijn fruit en warme hap. :think:

Heeft iemand ook zo’n plotselinge flesweigeraar gehad en hoe is dat verder gegaan?

Maandag wordt Mika’s gehemelte gesloten in het ziekenhuis dus daarna zal het eten wel weer helemaal even prut zijn, maar goed, dan zit er een kinderarts bovenop. (hoop ik) :shifty:

Heb je al een tuitbeker geprobeerD?

Luna, aangezien Mika maandag een ingrijpende dag heeft en een rot tijd tegenmoet gaat zou ikzelf er niet zo’n probleem van maken om hem gewoon pap geven. Wat hij binnen heeft, heeft hij binnen en na de operatie zie je wel weer verder. Hij zal dan toch opnieuw moeten leren drinken.

Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Sterkte voor jou en Mika ! :hug:

Dat zegt R. ook Donna. Maar aangezien Mika door niet te drinken met 5 weken in het zkh is gekomen heb ik daar toch altijd moeite mee :shifty:

Tuitbeker heb ik nog niet geprobeerd :think: De oefenbeker wel, maar zodra hij in de gaten heeft dat er melk in zit, moet ie het niet.

Roosvicee dronk ie wel gewoon uit de fles vanmiddag. :think:

Maar pap en fruit bevat ook vocht Luna. Hoe moeilijk het ook is (en ik heb vast wel verteld hoe moeilijk wij het met N gehad hebben mbt eten en drinken), je moet echt proberen het los te laten.

Probeer anders eens pyjamapap (kant en klaar te krijgen bij de supermarkt) oid. Misschien dat hij dat wel wilt.

Ik zou, vooral nu, geen strijd met hem aangaan en maar even toegeven. Na de operatie verandert er zoveel, dan kun je het ‘eet/drinkprobleem’ vanzelf ook weer oppakken.

En een beebje van 5 weken is toch anders dan die heerlijke boy van 9 maanden. (hoewel dat voor jou helemaal niet zo voelt, dat snap ik ook hoor lieverd) :hug:

Hij krijgt nu ook pyamapap. Maar wel van een bord. Ik maak 's ochtends en 's avonds pap met bambix en tussen de middag een pyamapapje.

Ik maak er geen strijd van, want hij eet wel, en als ik het goed bekijk zelfs meer dan ervoor. In de pap zitten veel meer scheppen granen dan in een fles en hij eet er nog meer van ook. Maar het valt me een beetje rauw op mijn dak dat ie geen fles meer wil. Dan wil ik weten waarom. Ben graag in control :shifty:

Snap ik, is ook moeilijk te accepteren als je kind iets anders wilt dan jij. Vooral als je weet dat hij moet drinken maar soms moet je tevreden zijn met wat er wel is. :?

Je hebt ook pyjamapap in pakjes die je in de fles kunt doen. Daar heeft N op overleeft het eerste jaar ! :roll: (Ze krijgt ze overigens nog steeds, 's morgen nog lekker een flesje, weet ik tenminste zeker dat ze al iets gedronken heeft op de dag. Eigenwijze tuthola !! ) :inlove:

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik morgen wel zie wat de dag brengt. We moeten morgen om 16.00 uur in het ziekenhuis zijn. Vrijdag weigerde hij uberhaupt te eten in het zkh. Ook niet van een bordje. :roll: Maar goed misschien gaat het morgen beter :pray:

Ik hoop 't voor jullie. Zal voor Mika ook erg moeilijk zijn allemaal, zo’n vreemde omgeving, al die zenuwen van jullie, al die rare mensen die aan hem willen voelen en frunikken.

Vaak is het enige waar kinderen dan controle over hebben hun eten en uit hun ‘onvrede’ zich juist daarin. Eigenlijk logisch he.

Heel veel sterkte meis, we denken aan jullie. :hug: