Hallo,
Mea weigert nog steeds de fles en we moeten de 28ste voor de eerste keer zonder haar weg… Een mogelijkheid is dat ik van mijn bv een papje maak door biobim erbij te voegen en haar met een lepeltje te voeden…
Maar ze mag dat eigenlijk pas vanaf 4mnd… :? Maar ik kan mijn kind toch ook niet laten verhongeren dan? pfff ik weet het niet… Iemand ervaring?
Dan is ze bijna 4 maanden toch? Als het de enige manier is, zou ik niet kijken op een paar dagen…Succes!
Je hebt ook kans dat ze ineens gaat drinken als ze in de gaten heeft dat jij er niet bent… :shifty:
Ik weet niet beter dan dat je ook met Biobim pas met 6 maanden mag beginnen :think:
Had je deze al gevonden? http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#6
@Biebels wrote:
Je hebt ook kans dat ze ineens gaat drinken als ze in de gaten heeft dat jij er niet bent… :shifty:
Zou kunnen, maar kan ik dat riskeren? (ik doe flauw he :shifty: )
Deze biobim mag vanaf vier mnd...
Bedankt voor de link!
Wat is fles weigeren?
Drinkt ze helemaal niks?
Welke flessen heb je geprobeerd?
Britt weigerde de Aventflessen, en wilde alleen maar drinken uit de flessen met een dentalspeen!
@Vicky S wrote:
@Biebels wrote:Je hebt ook kans dat ze ineens gaat drinken als ze in de gaten heeft dat jij er niet bent… :shifty:
Zou kunnen, maar kan ik dat riskeren? (ik doe flauw he :shifty: )
Deze biobim mag vanaf vier mnd...
Bedankt voor de link!
Ja, dat kun je best riskeren, ik weet niet waar je heen gaat, maar je kunt altijd nog huiswaarts keren als het écht niet gaat. :hug: (ik snap je best hoor!!)
Over de biobim: in het voedselintroductieschema van Stefan Kleintjes (http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html) staat Biobim vanaf 7-9 maanden... :shifty:
probeer eens andere soort flessen bijv. difrax en verschillende spenen fransje moest geen avent en wilde alleen difrax.
succes
Ik heb al verschillende spenen geprobeerd, nu heb ik er in rubber die passen op de avent-fles. Tutten kan ze ook niet.
Ze zuigt 1 keer, de helft loopt erin/eruit… ze doet wel steeds haar mondje terug open en is enthousiast (vorige maand was ze er nog boos voor), maar ze heeft niet door dat ze meerdere keren kan zuigen, denk ik…of komt er nu teveel uit ineens…?
In het slechtste geval kom ik overhuis (is Rock Werchter en met de fiets 10min van huis), maar liever niet dus
Biebels: kijk eens op biobim.com :lol:
Ja, dat weet ik wel 8) . Maar op de potjes staat ook vanaf 4 maanden, terwijl je toch écht beter kunt wachten tot 6 maanden. Ach, ik zal er over ophouden :lol:
Aaaaaaaaaaaah, nu snap ik em
Ik weet wel dat het het beste is als je bv geeft tot 6 mnd, hoor
Maar die biobim was gewoon een noodoplossing om bv te geven terwijl ik er niet ben (want ze drinkt dus geen afgekolvde bv uit een fles)
Kan het zijn dat de speen die je gebruikt te groot is? Hieke heeft tot zeker 2 en een halve maand de newborn speen van Avent gebruikt. Nu hebben we de 2+ en die gebruiken we nog steeds. Met de 3+ loopt ze ook over.
Succes
@Sisil wrote:
Kan het zijn dat de speen die je gebruikt te groot is? Hieke heeft tot zeker 2 en een halve maand de newborn speen van Avent gebruikt.
die gebruiken we
thx
Ilse schreef
probeer eens andere soort flessen bijv. difrax en verschillende spenen fransje moest geen avent en wilde alleen difrax.
Hier het zelfde, difrax is een stuk smaller dan de avent.
Hiernam maurice ook de difrax meteen, denk dat avent gewoon te groot was.
Misschien kun je dat is proberen.
En zo’n cupje, of neptiet… kun je bestellen bij bv winkels online… misschien dat dat iets is :think: ? Succes!
P.S. Eigen ervaring bij beide meisjes… ze dronken/drinken thuis niet uit de fles, en eigenlijk alleen maar wel uit de fles als mams niet in de buurt is. Hopelijk is dat bij jou ook zo!
Ik gaf het ook al eerder aan: de avent fles kan voor problemen zorgen. Britt wilde dat type fles/ speen niet. Het hoeft natuurlijk niet een probleem op te leveren hoor!
Dus een smalle gles halen, met een dental speen, kan zeker een oplossing bieden! Dus niet zo een kersenspeen.
kijk hier maar eens: http://www.difrax.nl/categorien/producten?func=viewProduct&&difraxProduct_ID=9212
Succes
Jassie, ben nu aan het oefenen met een rubberen speen die past op de aventflessen, ze huilt niet meer, lacht zelfs, bijt erop en een enkele keer een zuigje…krijg er zo 20ml in…Denk wel dat ze het zou kunnen, maar ze begrijpt het precies niet :roll:
Ik hoop dat dat bij haar ook zo is, dat ze dan wel drinkt Heb nu al 2 flesjes met ongeveer 160ml ingevroren… was dat wel slim? Ik kan ze in een keer ontdooien, maar de babysit ze in beetjes laten opwarmen? Ik zie zo een fles al voor niks opgewarmd zijn…
Marg, passen die ook op aventflessen? Hou nu nog ff vol met deze, had gelezen dat je ff moet blijven dooroefenen met dezelfde speen… Maar ik onthoud het voor in het geval, thx!
Hoe lang ga je weg dan?
Als het een avond is, dan kan het wel hoor… Dan drinkt ze, als je terugbent, gewoon weer “bij”.
Toen Wessel naar het kdv ging, wilde hij ook moeizaam uit een fles… soms maar een paar druppels. Als ik dan thuis kwam met hem, dan ging ik zitten en dronk hij gewoon lekker lang door…
En 's avonds nog 2 x!!!
Het kan niet zo’n kwaad om eens een voeding over te slaan zeiden ze op het cb.
Het gaan, twee voedingen zijn denk ik… vertrekken om 17.30 tot 1u…