Fles weigeren en nog wat

Niels is 3 maanden en krijgt BV. Omdat ik begin februari weer ga werken voor 2 dagen per week probeer ik nu elke dag 1 flesje te geven. Het is echter een ramp… Heb al 4 verschillende flesjes geprobeerd. Vanmiddag de Difrax (met die bocht erin) met heel veel gekrijs en gedoe heeft hij 80 ml gedronken. Verder krijgt hij nog zo’n 7 a 8 BV voedingen per etmaal. Ik weet natuurlijk niet hoeveel hij daarmee binnen krijgt maar ik heb het idee dat hij vooral kleine beetjes per keer drinkt en daarom zo vaak komt.

Ik lees overal dat met deze leeftijd je vaak aan 5 voedingen per dag zit! Dat is dus zo’n 200 ml per keer. Niels krijgt dat echt never nooit naar binnen gewerkt, 100 ml is echt de max per keer… Als ik uitga van 7 voedingen zou hij toch zo’n 140 ml moeten drinken per keer. Ik begin een beetje wanhopig te worden: Niels is al niet de makkelijkste (erg slecht slapen: overdag nauwelijks tot niet, in het begin erg veel huilen, erg snel overprikkeld etc.). En nu dit weer: straks zit hij op het KDV waar hij niet slaapt en niet drinkt! Dan kan ik wel nagaan wat voor kind ik 's avonds weer thuis heb…

Ik zit zowiezo erg te dubben over de BV: het put me erg uit, zeker met soms 2 nachtvoedingen erbij. Het zou zo fijn zijn als er wat ritme en rust voor mij zou komen want ik weet niet hoe lang ik dit nog ga volhouden.

Oja Niels weegt nu 6100.

Wat vinden jullie? Gewoon maar blijven proberen met de fles? Hij moet het toch gaan leren, het KDV is te ver om hem daar live te voeden.

Jeetje wat vervelend zeg. Snap je dilemma. Live voeden lijkt me ook geen optie idd. Heb je al geprobeerd als iemand anders hem de fles geeft? Dat ie even niet de bv associatie heeft? Dat deed hier de truuk namelijk bij de overgang van bv naar fles.

Hoop dat je nog meer bruikbare tips krijgt! :hug:

Ja hoor, wat een herkenbaar verhaal!

Mijn dochter kreeg ook BV en sliep ook alleen hazeslaapjes en 's nachts vaak wakker en wilde ook zeker geen fles!

Ik moest weer aan het werk en woon 40 km van m’n werk af, dus dat was echt een ramp! Ze kreeg de hele dag bijna niks! Maar ze kwam 's nachts nog vaker. De oplossing?

Ze bleek een verborgen reflux te hebben, oprispingen zeg maar.

We hebben het hoofdeind van haar bed 10 cm hoog gezet en de box ook.

Zo sliep ze veel beter! Ook zijn we met haar naar de kinderfysio geweest, hij vertelde dat haar nekwervels niet goed zaten, na 3 behandelingen was dit klaar! Het gevolg…ze dronk heerlijk uit een flesje!

Kijk maar 'ns wat je ermee doet en als je nog vragen hebt…dan hoor ik het wel!

Succes, groetjes Grietje

Bij borstvoeding hoef je niet te letten op het aantal voedingen per dag, dat is echt niet te vergelijken met flesvoeding!

Als jouw zoontje ongeveer 6 kilo is, dan heeft hij bij 7 voedingen per dag waarschijnlijk genoeg aan 100 a 130 cc per voeding. Maar dat is maar een richtlijn. Er zijn veel kinderen die weinig drinken uit de fles en dan later de schade weer inhalen bij mama. Dat is echt geen probleem. Voordeel is dat jij minder hoeft te kolven, of dat je zelfs een voorraad kunt opbouwen.

Geef het gewoon in kleine porties mee, zo wordt er zo min mogelijk verspild.

Op het borstvoedingsforum staan veel tips voor flesweigeraars. Kijk daar ook eens!

http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#6