Fles warm houden tijdens t drinken

Hallo allemaal,



Ik heb een zoontje die van borst naar fles moet ivm medicijngebruik. Helaas pakt hij de fles moeizaam maar dat komt vanzelf wel goed. Nu is mijn vraag/probleem, hij drinkt juist erg langzaam en moeizaam dus de melk koelt erg snel af. Ben aan t klooien geweest met bakjes warm water en aluminiumfolie. Bestaan er ook bv dingen die je om de fles kan doen die de fles wat langer warm houden TIJDENS het drinken? In de winkels kan ik er niks van vinden.



Bedankt!



Groetjes Karlijn

Hmm zou niet weten of er specifiek iets voor is maar nu ik je vraag lees is het eerste wat bij me opkomt dat er een klein tasje bij luiertas van ons zat… Met zon zilveren laag erin om iets warm te houden.

Misschien is dat een idee?



Wel lastig dat hij er zolang overdoet.

Misschien een grote opening ? Of misschien een kwestie van gewenning aan de fles.

3 standen speen ?

Deze heeft mijn zoon ook gehad omdat hij niet zoveel kracht had om te drinken

Het is meer gewenning dan dat hij sneller moet drinken. Hij pakt de speen van de fles slecht. Komt wel goed met tijd maar dacht mss bestaan er speciale hoesjes die je om de fles kan doen om de melk wat langer warm te houden. Steeds tussendoor opwarmen brengt ook veel onrust voor mezelf maar ook voor mijn zoontje.

Dan zou ik eerder denken een flessenwarmer op tafel

@Poeizie,

Een flessenwarmer blijft onrustig. Is te vergelijken met steeds de fles in een bakje heet water verwarmen.



Nou mss maar geduldig afwachten tot hij wel de fles accepteerd…

Hoe lang doet hij over de fles dan?

Want voordat de melk echt koud is, ben je rustig twee uur verder is mijn ervaring. Wil hij dan de melk niet meer? Of ben je zelf bang dat het te koud wordt?

Eva bedenkt soms eerst dat ze wil drinken maar als de fles voor haar neus staat, denkt ze neh toch maar niet :roll: tien minuten later wil ze wel. Maar ik ga niet opwarmen tussendoor, dan maar iets koelere melk. Zolang het niet ijskoud is maakt dat niet uit, tenzij je kindje dan niet meer wil.



Ik denk dat je overigens het beste aluminiumfolie er omheen kunt doen en dan helemaal dus alles behalve de speen.

Je hebt van pacific baby thermoflessen maar deze zijn wel behoorlijk prijzig, € 19 geloof ik.



Je hebt natuurlijk ook thermozakjes voor flessen, je kunt die ook simpel op maat maken en om de fles doen tijdens drinken.

Of je verdeelt fles over 2 flessen en begint met een halve te geven en hou de andere warm in een flessenwarmer, zonodig wissel je ze af om steeds warme toevoer te hebben. Dan is er wel een onderbrekin maar die is maar een seconde.

Wil je kindje de fles anders niet meer drinken als hij lauw is, of vind het je het zelf geen prettig idee ?



Ik zou het anders prima vinden als je kindje het lauw wel nog wil drinken, anders misschien 1 x tussendoor opwarmen.



Maar ben ook wel benieuwd hoelang je kindje over een flesje doet, zo’n 20 min is normaal, en flesje blijft dan toch nog redelijk op temp ?



Anders eventueel een grotere maat speen of andere fles proberen.