Fles te klein voor papfles....

Misschien een beetje domme vraag maar mijn dochter krijgt een fles van 210cc + 7 schepjes. Nu wil ik 's avonds een papfles geven omdat ze erg hongerig is de laatste tijd maar met 210cc zit mijn fles toch aardig vol.

Hoe doen jullie dat?? Er bestaan toch geen grotere flessen dan 250ml?

groetjes,

Linda

ik heb een avent fles van 300 cc dus ze bestaan wel

Ja hoor, hier ook avent van 300 ml. Past makkelijk. :wink:

Probleem is dat Danique niet uit Avent wil drinken. We gebruiken Difrax, ik ga vandaag wel eens op zoek…

Eigenlijk moet er een adapter bestaan, zodat je een difrax speen op een aventfles kan zetten.

Ja, dat zou heel handig zijn…

ziet gat in de markt :mrgreen:

niks kunnen vinden nog dus als er tips zijn…

Zo’n adapter, Cynthia, daar zou ik patent op aanvragen :mrgreen:

ze krijgt behoorlijk veel voeding toch voor een kindje van bijna 4 maanden? en begin je met pap op aanraden van het cb? Je zult vast wel flessen hebben met meer inhoud want iedereen zal hier dan toch op stuiten?

wij hebben ook difraxflessen en voeding 210+7 schepjes. daar nog 5 schepjes rijstebloem bij, past net. we doen eerst de voeding aanmaken en opwarmen en dan eerst 3 schepjes nutrix erbij, even schudden en dan nog 2 erbij. kan net.

Ik weet eigenlijk niet wat normaal is aan hoeveelheid voeding.

Ze kreeg 5x 180 om de 4 uur maar dan dronk ze 2 a 3 flessen heel slecht, ik denk omdat ze nog geen trek had.

Nu krijgt ze 4x 210 om de 5 uur en dat gaat prima!!

Ik zag dat er wel Difrax flessen van 280 ml zijn maar dat is dan weer met brede speen en ik ben bang dat dat niet werkt omdat ze de Avent flessen ook niet wilde ivm te brede speen.

Maar vandaag inderdaad eerst de nutrilon geroerd ipv geschud en dan past de nutrix er nog bij dus het probleem is opgelsts.

Wij hebben ook de Avent 300cc wat vreemd dat ze er niet zijn van andere merken :think:

Succes met je zoektocht Linda!!

Ik heb trouwens ook 3 flesjes van de DA gekocht en de ringen van de Avent passen daar niet op, maar ik kan dus wel een Avent speentje in een ring van de DA fles doen en zodoende ook die fles ook gebruiken…snap je hem nog???

Dus misschien het speentje wat jij gebruik in de ring van de Aventfles? (Wel zonde om zomaar te proberen als ie niet past zit je met zo’n fles :? )

Groetjes Alex

De dodiflessen hebben specialle papspenen en hebben flessen die ook tot 300 ml lopen maar toch een smalle speen. Het zijn die driehoekige flessen, je ziet ze in elke drogist, en ook vaak in supermarkten…

…misschien raar vraagje…wij hebben de Avent 260 ml fles (dacht dat dit de grootste was), ik begrijp dat ze er dus ook zijn van 300ml?, of bedoelen jullie dat in de 260ml fles 300ml past?

Groetjes van Mij

Nee, er zijn grotere flessen dan de 260 ml fles van Avent. Ik heb er gisteren 1 in mijn handen gehad in de winkel, volgens mij was het 300 ml.

volgens mij is het zelfs nog 330 cc ook… maar ik kan me vergissen… ze zijn er dus wel… Maar… mocht je ze niet kunnen vinden… je kunt natuurlijk ook gewoon de tuitfles/bidon pakken van avent, daar passen ook de spenen in, die flessen zijn wel stukken groter dan de gewone fles :wink:

Volgens de site van Avent zijn het flessen van 330 ml.

bedankt voor de antwoorden…, ik ga na t weekend op zoek, want bij het Kruidvat heb je die dus blijkbaar niet…

Groetjes van Mij

Ik gebruikte ook ooit difrax (die kromme flessen). Ik maakte de voeding dan in 2 flesen. In allebei de helft. Als de ene op was even boeren en dan door met fles 2. Zo zit hij niet te vol en kun je toch goed schudden…