Fles snel leeg

Onze zoon krijgt voeding voor hongerige baby’s. Maar hij heeft zijn fles telkens erg snel leeg (binnen 10 minuten). Zou het een optie zijn om zijn voeding te mengen met Nutriton? Of kan dan niet bij voeding voor hongerige baby’s?

Hij heeft een Aventfles met speentje 1, dus al de kleinste die er is.

Andere tips zijn ook welkom.

Heeft hij krampen doordat hij de fles in 10 minuten leeg heeft? Als je kleintje er geen klachten van heeft zou ik niks extra s toevoegen. Anne had ook altijd snel haar flessen leeg, maar er geen last van, ik kon ook doen wat ik wilde het bleef gaan als ene trein, gewoon een snelle eter zullen we maar zeggen. Anne deed nog geen 5 minuten over haar fles. en nu doet ze bijna 30 minuten over een boterham…haha…

Als je kindje wel last heeft van krampen kan je idd proberen om bijvoorbeeld meer pauzes te nemen tijdens de fles, andere speen etc voordat je met nutriton gaat beginnen (dat kan altijd nog)

Hier ook een snelle drinkster. Emma heeft haar flessen meestal ook binnen 10 minuten leeg :slight_smile: . Ze heeft verder nergens last van, dus dan lijkt me het ook geen probleem. Nutriton is voor spugende baby’s, als jouw kindje spuugt zou ik het toevoegen, anders niet.

Sinds een paar dagen spuugt hij inderdaad. Dat had ik er misschien even bij moeten zetten :mrgreen:

Onze dochter dronk ook altijd supersnel, maar aangezien

ze altijd een beetje terug gaf hebben wij er wat Nutriton doorgedaan.

Maar als hij alleen snel drinkt en geen last heeft zou ik het laten zo…

ik heb ook een snelle drinker. binnen 10 min leeg.

vaak verslikken, moeilijk een boertje laten en veel winderigheid.

tijden bij dat ze veel wilt zuigen. helaas alleen op de pink. al verschillende fopspenen gebruikt, maar ze wilt alleen de pink.

van het cb mag ik nutriton erbij doen. ook al spuugd ze niet. het help ook een beetje tegen de honger. hebben ze gezegd.

mijn oudste dochter dronk ook snel het leek of ze hongerig was. dus ook voeding voor hongerige baby’s. en ze spugde ook er veel.

we zijn toen overgestapt van de voeding. naar de voeding voor spuugende baby’s en met krampjes. weet even niet meer hoe het heet.

dit werkte uitstekend. soms gaf ze nog wel een mondje terug maar niet zoveel meer als ze deed.

ik hoop dat je er wat aan heb. je kan altijd het cb raadplegen.

bij de oudste ben ik zelf overgestapt zonder de raad van het cb.

groetjes henny

Bas drinkt heel snel en als de fles te snel leeg is, moppert hij aan en is gedurende een aantal minuten niet stil te krijgen

Ik gebruik daarom nutriton door de voeding, bij de friso extra is een schepj voldoende bij een S speen of de 1e speen van avent. Je kleintje kan wel wat dunnere ontlasting krijgen. Het cb raadde me dat aan.

ik heb ook een snelle drinker. Bij Sienne ging het inderdaad te snel, waardoor ze krampjes kreeg en ging spugen.

Ik heb vooral voor het verdikken van de voeding de nutriton gebruikt. Dit ging perfect. Ben nu net bezig met afbouwen. Vandaag al alle flesjes zonder nutriton gedronken en wel binnen 10 min., maar nergens last van.

onze zoon dronk toen ook heel snel en had ook de kleinste speen van avent, wij hebben toen gexperimenteerd met andere flesjes en spenen.

toen ging het al een stuk beter.

later begin hij er ook bij te spugen en heeft hij daar speciale voeding voor gekregen, die was dikker en huppa opeens was de speen van avent perfekt

O ja, ik ben ook van de avent flessen naar gewone flessen gegaan met een difrax s speen, toen ging het drinken ook al iets langzamer.