onze jongen krijgt 5 x 180 + 6 schepjes.
ongveer onderstaand schema:
5 uur dan slapen tot
10 uur wakker tot
14 uur slapen
18 uur wakker
half 10 slapen
nu gaat hij binnenkort naar de chreche, dat betekent dat ik hem rond half 8 uit zijn slaap moet halen om hem weg te brengen.
om 17 uur word ie opgehaald en volgens dit schema slaapt ie dan ook.
kan dit kwaad of is het handig om om 5 uur snachts een klein beetje bv 60*3 te geven en dan om 7 uur de eerste fles en dan een nieuw schema te maken tot half 10 savonds laatste fles?
zou dat helpen om hem dan dus ook doortelaten slapen van 22 uur tot 7 uur of moet ik gewoon het schema van nu aanhouden?
en over het slapen, snachts doet ie in zijn wiegje op onze slaapkamer, is het beter dat ik die al op zijn eigenkamer zet, zou dat ook het doorslapen bevorderen?
en overdag slaapt ie beneden in de wandelwagen in het licht, maar moet ie er al aan wennen om dat ook boven te doen, en dan met gordijnen dicht of open?
nou heel veel vraagjes, thanks voor de antwoorden
onze jamie is 56 cm lang, 5,3 kilo en is 9 week oud
groetjes :dance:
Op doorslapen kun je misschien nog wel even wachten hoor… die van mij is nu 18 weken, en slaapt nog steeds niet iedere nacht door. Bovendien als je kleintje al slaapt van half 10 tot 5… daar had ik voor getekend toen ie 9 weken oud was!
Even wat betreft het slapen. Mika is rond de 9 weken naar zn eigen kamer verhuisd. Gaf voor hem veel meer rust had ik het idee. Overdag slaapt hij ook in zn bed. Gewoon met de gordijnen/rolluiken open.
Ik vind bij kindjes van een week of 9, niet kan spreken van ‘Doorslapen bevorderen’, Ik vind dat hij een onwijs mooie tijd maakt van half 10 tot 5.
Als je wil dat hij rond uurtje of 7 wakker word zou je kunnen schuiven met de tijden. (half 12 laatste voeding ofzo?)
Dan kom je dus op een totaal ander ritme qua tijden overdag en snachts.
Overdag moet je gordijnen openlaten als hij op zijn kamer gaat slapen.
En 's nachts / s’avonds dicht. Zodat hij went aan het dag/nacht ritme.
Al denk ik niet dat zijn eigen kamer bevorderd tot doorslapen…
Hij heeft schijnbaar om 5 uur gewoon echt honger, begrijpelijk ook.
Hoi,
Ik heb op een babygroep gewerkt. 's Morgens kregen ze vaak de eerste fles thuis, de ene om 4 uur al, de andere om 7 uur. Dan telden we gewoon door en kregen ze de volgende fles bij ons.
Ik zou hem wakker maken om naar de creche te gaan en als hij geen hongersignalen geeft, hem geen fles geven. De fles gewoon op het kdv laten geven.
Meestal vallen ze in de maxi cosi weer in slaap en kun j ehem met maxi cosi en al in de slaapkamer zetten en wordt hij op zijn normale tijd weer wakker voor een fles.
Het is een kwestie van uitproberen. Ik zou niet zijn hele ritme gaan omgooien, ik zou eerst afwachten wat hij zelf doet.
Liefs Suzanne
Ik verwijs je naar je reeds bestaande topic over schema’s en slapen aangezien ze (op het crechegedeelte na) vrijwel identiek zijn
Klikkerdeklik