Fles pap voor slapen gaan?

Hoi! Mijn zoontje is 8 maanden en zit al een tijdje op 2 voedingen. Hij is erg groot, en groeit goed. Hij krijgt geen fles pap meer voor het slapen gaan.

Maar nu heb ik de indruk dat eigenlijk bijna alle kindjes wel een fles pap krijgen voor het slapen gaan…



Wat zijn jullie ervaringen?

Hallo!



Mijn dochtertje is 7 maanden en krijgt zowel in de ochtend als avond GEEN papfles. Ze is daar sowieso geen fan van, liet altijd veel staan. Ook rijstebloem vond ze niet echt lekker. Dus ik geef lekker een gewone fles en dat gaat prima. Ben nu bezig met in de ochtend naast haar fles brood te geven. Lukt nog niet echt, maar dat wil ik gaan doen in plaats van pap. En als ze goed in de avond eten hoeven ze volgens mij niet nog een papfles te hebben voor ze naar bed gaan. Later krijgen ze ook nog een toetje volgens mij en dan een gewone fles erna voor het slapen gaan lijkt mij echt voldoende… Maar goed dat is mijn ervaring, hoor het ook veel om me heen hoor nog pap voor het slapen gaan.

mijn oudste heeft heeeeeeeeeeeeeel lang sochtends een papfles gehad. en de jongste lust geen pap

Mijn oudste van 2 jaar en 7 maanden krijgt nog steeds een flesje melk voor het slapen gaan. Papfles heeft ze nooit gehad dat had ze niet nodig om door te slapen of voor haar gewicht.



Mijn meisje van 7 maanden zit nog op 4 flessen waarvan 1 papfles (rijstebloem) voor het slapen gaan. Papfles heeft ze nodig om een iets langere nacht te maken, ze slaapt al zo kort vanwege jeuk.

Mijn zoontje heeft nooit een papfles gehad omdat hij dat niet lekker vond. Hij heeft wel een tijdje (voordat hij brood mocht) 's ochtends een papje gekregen in een bordje met een lepel.

Mijn kleine vent krijgt een pyamapapje rond een uur of 7 half 8…

En sochtends gewoon pap van een lepel.

Sebastian krijgt sinds een week of 6 's avonds geen papfles meer, en sinds een week of 2 's ochtends ook geen pap meer. hij werd elke ochtend boos dat hij pap kreeg en de rest lekker brood aan het eten was :mrgreen:

Lars heeft altijd een fles melk met rijstebloem gekregen tot ongeveer 10 maand. Daarna alleen melk voor het slapengaan. Hij krijgt nu nog altijd melk voordat hij gaat slapen.



Bij Elin zijn we nog niet zover. Vanaf volgende maand maar eens rijstebloem toevoegen, als ze dat wil).

@Sennapen wrote:

Mijn kleine vent krijgt een pyamapapje rond een uur of 7 half 8…

En sochtends gewoon pap van een lepel.




Inmiddels gewoon een fles van 180 voor het slapen gaan :wink:

Waar we waarschijnlijk straks vanaf gaan (moeten?)

@Sennapen wrote:

@Sennapen wrote:
Mijn kleine vent krijgt een pyamapapje rond een uur of 7 half 8…

En sochtends gewoon pap van een lepel.




Inmiddels gewoon een fles van 180 voor het slapen gaan :wink:

Waar we waarschijnlijk straks vanaf gaan (moeten?)




Hier ook gewoon een fles van 200cc voor het slapen gaan. Rijstebloem doen we er inmiddels ook niet meer bij, hebben we afgebouwd want het doorslapen ging goed :thumbup: Van het CB moet je daar indd zo snel mogelijk vanaf. Zo rond de 10 maanden was het geloof ik. Maar heb dat echt altijd onzin gevonden. Mijn meisje van bijna 3 drinkt nog steeds een flesje melk voor het slapen gaan. Alleen sinds een week wil ze geen warme melk meer, maar een klein flesje van optimeldrink, en soms ook niets. Ik maak me daar niet druk om zolang ze niet te dik is ofzo. En daarna gewoon tandjes poetsen :slight_smile:

@Sennapen wrote:

@Sennapen wrote:
Mijn kleine vent krijgt een pyamapapje rond een uur of 7 half 8…

En sochtends gewoon pap van een lepel.




Inmiddels gewoon een fles van 180 voor het slapen gaan :wink:

Waar we waarschijnlijk straks vanaf gaan (moeten?)




hier ook gewoon een fles van 180 en geen rijstebloem oid

moet ie er al vanaf ???

Je moet nog altijd niets he, het cb geeft richtlijnen en je mag zelf weten wat je er mee doet :wink:



Onze bink is nu inmiddels 2 en krijgt nog steeds een papfles van 260 cc met Brinta voor het slapen gaan :slight_smile:

Hij wordt er heerlijk rozig van en met zijn 9 kilo heeft hij het nog ook echt nodig

Ik moet morgen weer naar het cb. Kijk wel wat zij zeggen. Ik vind e het eigenlijk wel prima zo (of wat zeg ik, dat ik het goed doe :P), hij krijgt al geen pyamapap meer, zijn toen gwn weer op melk over gegaan van 180 en hij drinkt meestal maar een beetje, heeel af en toe de hele fles. Hij slaapt ook gewoon heerlijk door, zo goed als 12/13 uur :mrgreen:

papfles hoeft op zich niet…wij zijn de pap fles gaan geven doordat ze er langer op doorsliep en verzadigder was…



dus hier krijgt ze in de ochtend en avond papfles

@loveisintheair wrote:

Hoi! Mijn zoontje is 8 maanden en zit al een tijdje op 2 voedingen. Hij is erg groot, en groeit goed. Hij krijgt geen fles pap meer voor het slapen gaan.

Maar nu heb ik de indruk dat eigenlijk bijna alle kindjes wel een fles pap krijgen voor het slapen gaan…



Wat zijn jullie ervaringen?




hier heeft er nog nooit eentje een papfles voor het slapen gehad.

Nummer 2 en 3 uberhaupt nooit een fles, maar dat is een ander verhaal :lol: .



Pap ga ik straks bij de jongste niet eens meer proberen… de andere 3 heren spuugden het allemaal uit en deden er bij poging 2 de mond niet eens voor open.

Dus ook dit kereltje krijgt straks ‘gewoon’ brood in de ochtend als we gaan beginnen met andere dingen als groente en fruit.

Yari krijgt meestal in de ochtend nog een papfles.

Over de rest van de dag, meestal gewoon eten. En dat betekend dus ook rond 17.00 uur avondeten en daarna niks meer.

Echter soms als hij slechter avondeten heeft gegeten, dan krijgt hij alsnog een kleine papfles hoor.