Meiskelief heeft vanmiddag bij de gastouder haar fles geweigerd :roll: . Dit was niet de eerste keer en sowieso drinkt ze daar slechter dan thuis.
Het is daar wat drukker (er is nog een kindje, hier is ze alleen, en er zijn twee honden). Ik kon me wel voorstellen dat dat zorgt dat ze minder drinkt, maar helemaal weigeren vind ik wel heel rigoreus. Iemand enig idee?
En nou twijfel ik toch weer wat te doen. Vorige keer thuis meteen een fles gegeven (normaal 16 uur, die geweigerd, thuis om kwart voor zes gehad en een uur of twee later weer één, op de gewone tijd. gingen beide schoon op). Nu heb ik haar eerst ff op bed gelegd. ik vraag me nu af: straks meteen de fles en dan later op de avond nog een vierde voeding? Of pas weer op de normale tijd wat geven? Wat zouden jullie doen.
Oh ja, ze eet nog niet echt bijvoeding, dus daarmee compenseert ze het niet.
Ik zou ze gewoon geven. Zolang ze niet over de max. aantal ml gaat, is er toch weinig aan de hand?
Ik zou eens kijken wat ze zelf wil, misschien heeft ze aan iets minder ook genoeg? Als ze honger heeft geeft ze het vanzelf wel aan denk ik. Dan is een keer overslaan niet zo erg, evt de volgende fles iets groter geven? Of juist een hapje bijvoeding?
Tja, meestal geef ik em maar gewoon (ja inderdaad, meestal: het begint een gewoonte te worden helaas). Ze lust dan een uur of twee later weer een hele fles. Op een hele thuisdag drinkt ze er gewoon vier leeg.
Ze krijgt nog maar weinig bijvoeding, dus dat compenseert ook niet echt.
Ik denk dat ik eerst ook maar eens ga uitproberen of ik haar eraan kan wennen om daar eten te krijgen ofzo. :think: Ik moet maar wat uitvinden, één fles gaat nog wel maar voor langere dagen is het niet zo fijn denk ik.
bijvoeding is ook BIJvoeding, daar hoeft ze ook nog niets mee te compenseren. Ik zou goed naar je meisje kijken; misschien kost het haar daar energie, dat ze meer honger heeft? Een thuisdag is ws rustiger…
Meer honger en dan juist niet drinken, zou t bijzonder vinden, maar ja we houden alles open he.
Thuis is het vast iets rustiger, maar rustige plek is daar ook al geprobeerd.
Is het al wat beter ondertussen??