fles overslaan?? *spoedvraag*

hey hey benthe slaat sins een x aantal dagen haar late fles over.

Ze drinkt nu 4 flessen van 180cc

maar als ik dr wakker maak voor de late voeding drinkt ze er net 30cc en dan valt ze weer als een blok in slaap.

wat kan ik nu het beste doen?

is het erg dat ze die fles overlaat?

is het een sprong dus maar tijdelijk dat ze doorslaapt?

ik weet het eventjes niet meer?

wie kan mij helpen ?

Hoeveel weegt ze en hoeveel tijd zit er zonder die voeding tussen de laatste en eerste voeding?

ze weegt 4765 gr en ze slaapt tegen 21:00/ 21:30

dus er zit zo 10 a 11 uur tussen

Denk niet dat het een probleem is hoor, mijn dochter zat ook al heel vroeg op de 4 flessen, het cb zei dat ze een goed gewicht had en dat het geen probleem was.

Alleen zou ik er wel om denken dat je tussen de laatste en eerste voeding niet meer dan 10 uur tussen laat zitten ze is tenslotte nog erg klein en zoals het cb me vertelde i.v.m. de suikerspiegel.

@~Niekje~ wrote:

Denk Alleen zou ik er wel om denken dat je tussen de laatste en eerste voeding niet meer dan 10 uur tussen laat zitten ze is tenslotte nog erg klein en zoals het cb me vertelde i.v.m. de suikerspiegel.

dit lees ik zo nu en dan wel eens vaker, echter heeft ons CB mij

hier dus nooit op gewezen terwijl ik vaak genoeg vertelde

dat ze doorsliep 's-nachts. (ik heb mijn dochter nog nooit wakker

gemaakt voor een fles!) Soms sliep ze wel eens 11

of 12 uur achter elkaar zonder voeding.

Nooit iemand gehoord die zei dat dat niet mocht

of dat het slecht was…

Met dat gewicht mag je gerust uitgaan van je baby. Als ze dus zelf aangeeft die fles niet meer nodig te hebben kun je hem rustig laten vallen. :-*

Ja de cb`s schijnen nogal eens verschillende dingen te zeggen over voedingen enz.

ja gewoon je eigen gevoel volgen

hoe klein ze ook zijn, ze weten zelf het beste wat ze willen :wink:

ok ik wist me dus echt geen raad meer…

en ik heb met thebe gebeld.

Thebe wist mij te vertellen dat ik benthe geen 4 voedingen mag geven :?

en benthe mag ook zoveel niet drinken :?

Benthe mag maar 5x 150 cc drinken tot ze 5 kg is…

dus 120 water en 4 schepjes…

en echt niet meer…

(zit ze 100gr vanaf :? van die 5 kg)

en als ze de 5 kg gepasseert is mag ze tussen de 150 en 200cc aangboden krijgen.

en ze is hongerig en ze heeft aan die 4 flessen genoeg…

als ik dr minder als 180cc aanbied in de fles dan jengelt ze net zolang tot ik haar meer geef :?

maar nu lees ik op het pak dat benthe geen 150 cc moet drinken maar 150 water en 5 schepjes!

dus 165cc voeding…

en als de de 5 kg gepasseerd is dan mag ze 5 voedingen van 180cc hebben met 6 schepjes is 200cc voeding :?

En ze zei ook dat het niet bewezen is of het slecht is dat je kindje op 4 voedingen zit???

dus ben ik nog niet wijzer wat een sjagrijn aan de telefoon :? :frowning:

Ach wat een zeikerds sorry hoor, maar moet je wachten tot ze precies 5 kilo weegt?

Volg je gevoel en kijk hoe Benthe het doet op die 4 flessen, als ze behoefte heeft aan die 5e fles meld ze zich wel!

Dat vind ik toch zo raar he dat elke cb wat anders zegt, volgens mij werken ze zo volgens schema`s en tabelletjes en bekijken ze dat niet per kind elk kind is verschillend.

Ik volg mijn gevoel hoor, en die richtlijnen van hun zijn leuk maar zolang mijn kind tevreden is goed drinkt en goed slaapt mag ik toch aannemen dat ik het goed doe :wink:

@~Niekje~ wrote:

Ach wat een zeikerds sorry hoor, maar moet je wachten tot ze precies 5 kilo weegt?

Volg je gevoel en kijk hoe Benthe het doet op die 4 flessen, als ze behoefte heeft aan die 5e fles meld ze zich wel!

Dat vind ik toch zo raar he dat elke cb wat anders zegt, volgens mij werken ze zo volgens schema`s en tabelletjes en bekijken ze dat niet per kind elk kind is verschillend.

Ik volg mijn gevoel hoor, en die richtlijnen van hun zijn leuk maar zolang mijn kind tevreden is goed drinkt en goed slaapt mag ik toch aannemen dat ik het goed doe :wink:

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Ze geeft zelf al zo goed aan wat ze nodig heeft. Gewoon 4 flessen op een dag gaan geven hoor.

Groetjes,

Heleen

Volg je gevoel!!.

Bas zit nog steeds op 5 voedingen (180 cc + 6 schepjes), hij weigerd minder, maar hij had met 2 maanden ookal flessen van 5 x 165 cc (incl schepjes). Hij had dit gewoon nodig en het cb zag dat hij het er goed op deed, maar waren er niet echt mee eens.

Het kan echt geen kwaad met haar leeftijd en gewicht haar honger te volgen, en als zij dus aangeeft 4 vollere flessen te willen ipv 5 minder volle is dat toch prima :wink: Laat je dus niet van de wijs brengen :-*

Idd, als het goed gaat, niet veranderen…en idd hier zegt cb niet wakker maken voor een voeding (en dat terwijl Yanniek nog heel klein was).

Wat die richtlijnen betreft die je aan de telefoon hebt gekregen, dat is puur dat je kindje maximaal 150 cc per kg lichaamsgewicht aan flesvoeding mag krijgen. Dat heeft te maken met de niertjes heb ik begrepen. Jouw dochter mag per 24 uur dus niet meer dan 750 cc (5x150) aan voeding krijgen als ze 5 kg is. Nou dat beetje gewicht wat ze minder heeft zal niet veel uitmaken hierop. en met 4 flessen heeft ze dus genoeg (4x180cc=720cc). Dat verklaart ws waarom ze de laatste fles laat vallen, ze heeft voldoende voeding. Enne die chagrijn aan de telefoon: :hand: , leker in haar sopje gaar laten koken…

Groetjes, Soleil 8)