Omdat Jinthe net niet uit de fles wilde drinken, had ik haar wat melk in een tuitbeker gegeven, meer zo van ‘ga er maar een beetje mee spelen en wie weet krijg je er wat uit’ dan met het idee dat ze daar haar melk uit zou drinken. Maar ze snapte het en heeft haar melk dus uit de tuitbeker gedronken.
Nu vraag ik me af wat er beter is als ze het drinken uit een tuitbeker snappen: de fles of een tuitbeker?
Ze moest wel veel boeren na het drinken uit de tuitbeker en heeft nu ook de hik, terwijl ze na de fles meestal twee of drie keer boert en zelden de hik heeft. Is dat een teken dat ze toch nog niet toe is aan een tuitbeker of is de tuitbeker die wij hebben gewoon niet zo geschikt (van het Kruidvat oid, vanaf zes maanden)?
Tuitbeker van Nuby met een zachte tuit is erg fijn.
Maar heb je al eens een andere fles aangeboden, andere speen misschien wil ze daar wel van drinken.
Of was het maar 1 x dat ze haar flesje weigerde ?
Ik heb nooit melk in een tuitbeker gegeven, altijd sapjes.
Wilde echt dat ze de fles zag als eten, melk.
Ze drinkt normaal goed uit de fles. En echt weigeren was het niet eens, had ik volgehouden had ze hem vast wel gepakt. Ik heb alleen ook de indruk dat ze het soms ook gewoon zelf wil doen, maar de fles is niet zo makkelijk te hanteren voor haar, de tuitbeker is makkelijker.
Sapjes krijgt ze nog niet, ben ook niet van plan die haar binnenkort te gaan geven (wellicht wel water en thee, maar ze krijgt nu nog vijf flessen, dus is nu nog niet nodig, denk ik?), daarvoor zal de tuitbeker dus nog niet van toepassing zijn.
Ik zou persoonlijk ook geen sapjes geven. Ik heb het met mijn dochtertje wel gedaan op die leeftijd zelfs eerder maar dat kwam omdat het 30 graden was en alleen een beetje water.
Maar ik zou gewoon een normale fles geven hoor… en soms zijn ze gewoon afgeleid ze willen natuurlijk alles op zich heen zien.
Misschien helpt het om haar wat meer rechtop te zetten zodat ze wat meer kan zien.
Ik zou pas met een tuitbeker gaan werken als ze sapjes gaat krijgen.
En dan zou ik persoonlijk niet eens met een tuitbeker starten maar meteen met een rietjesbeker.