fles en spenen uitkoken??????

hallo



ik ben over 4 weken uitgerekend en wil graag weten wat ik met me spenen en flessen moet doen uitkoken? voor de beeb komt?

en dan gewoon weer in de kast of bakje waar het in zit ook koken??



alvast bedankt voor de antwoorden :-*

De kraamverzorger kookt het ook uit zodra ze komt.

Maar je kan het denk ik beter 1 week daarvoor doen.

En ja het bakje waar het in hoort ook uitkoken!

Ik zou het pas doen als je ze gaat gebruiken.

Ik zou nog even wachten met uitkoken.

Als je het wel al graag wilt doen, dan uitkoken en daarna in een afgesloten bakje in de koelkast zetten zodat ze steriel blijven.

Zo heeft de kraamverzorgster het ons met Lienke in elk geval geleerd.



Groetjes Renate

Zou het nog niet doen hoor, de kraamhulp doet het toch nog een keer dus

waarom zou je het alvast doen. Op het moment dat je het nodig hebt is

het maar een paar minuten werk.

Ik zou het ook klaarleggen voor de kraam. Bij onze kraam is het bv standaard dat ze het bedje (opnieuw) opmaakt, de kruiken warm maakt, het kraamboekje vast erbij neemt (moet voor onze kraam klaarliggen onder het aankleedkussen op de kinderkamer), en zo kun je dus ook daar de spenen en flessen klaarzetten. :thumbup:



Stel je zou 2 weken over je uitgerekende datum bevallen dan is het ongetwijfeld niet meer steriel. Al hoop ik dat niet voor je :wink:

nou kon niet wachten heb het uitgekookt is in ieder geval de nieuwigheid eraf en als de kraamverzorgster nog keer doet maakt niet uit!!



en bedje haal ik wel af had op gemaakt voor de leuk maar kindje gaat toch eerst bij ons op slaapkamer in wiegje liggen dus nog alle tijd om op te maken!!’



thnks :-*

Ik kreeg bij mijn intake vorige maand te horen dat uitkoken voor de kraamzorg tegenwoordig niet meer in het protocol staat, gewoon mee laten draaien in de vaatwasser zou goed genoeg moeten zijn.



Tsja, ze vond het zelf ook vreemd na jarenlang wat anders beweerd te hebben…